Samsung TFT 151S knipperend beeld

Pagina: 1
Acties:

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 15:47
Ik heb hier een Samsung TFT scherm, model 151S. Als de monitor een tijd heeft uitgestaan en ik deze aanzet gaat het zo'n 15 minuten goed daarna gaat het beeld knipperen naar helemaal wit en af en toe witte/ lichtgrijze verticale balken alsof delen van het scherm heel snel van beneden naar boven gaan.

Heeft iemand dit eerder gehad of weet iemamd waar het aan kan liggen? Ik vermoed dat de monitor ergens te warm wordt maar verder heb ik geen idee.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Meestal zitten er wel wat gaten in een TFt aan de achterkant. Je het scherm eens plat op zijn rug kunnen leggen en er een ventilator op kunnen richten om hem te koelen.
Dan weet je in ieder geval dat het daaraan ligt.

Als de spanning te laag wordt (door bv een kapotte voeding) dan kan je ook hele rare effecten krijgen.

Senile! Senile Oekaki

• alwinus
Hmmm is wellicht toch niet de warmte. Heb de monitor even snel uit elkaar gehaald en nu gebeurt het meteen vanaf het begin. Beeld komt aan begint te knipperen, wordt wit en af en toe verschijnen er gekleurde balken, knippert het scherm blauw, groen etc.

Wellicht toch de voeding. Jammer dat die intern zit, nog eens even goed bekijken.

• alwinus
Iemand? *Schop*

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
ja.. Heb het probleem ook, gebruik het als mn 2e beeldscherm, maar word steeds wit, en naarmate hij aanstaat meer.. HELP somebody?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 14:35

AzzKickah

06-CENSORED

Teruggaan en garantie claimen? Is maar een ideetje hoor.
Of zijn die monitors al zo oud?

• 0xrubennft
AzzKickah schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:40:
Teruggaan en garantie claimen? Is maar een ideetje hoor.
Of zijn die monitors al zo oud?
jep 4 jaartjes oud al, heb nu een nieuwe Iiyama erbij, maar 2e tft beeldschermpje is toch wel chil.. Kan het niet iets anders zijn? Magnetische straling? weet ik veel??? is zoo rot.. :/

• 0xrubennft
Iemand? *Schop*

Verwijderd

0xrubennft schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:38:
ja.. Heb het probleem ook, gebruik het als mn 2e beeldscherm, maar word steeds wit, en naarmate hij aanstaat meer.. HELP somebody?
Uhm, toevallig opende ik hier laatst ook een topic met dezelfde vraag. Ik heb namelijk een 2x samsung 172v in dual opstelling. Alles ging goed, totdat ik een of andere winamp visualiser had geinstalleerd en ging draaien. Daardoor ging mijn tweede beeldscherm soms uit/aan. Ik ook de twee monitoren omgewisseld, dacht dat het mogelijk kwam door dvi-vga adapter, maar dat was het niet. Het secondary beeldscherm bleef het probleem opleveren. Ik dacht dat hij kapot was, maar na het deinstalleren van die plugin ging het altijd goed. Waarschijnlijk dus doordat dat teveel vergt van je videokaart. Mogelijk dus een oplossing voor jou, check even wat veel van je videokaart vreet? misschien ook die winamp plugin gedownload (weet de naam neit meer precies). succes.

• 0xrubennft
hey,

daar ligt het niet aan, want hij werd oorpsronkelijk gebruikt als 1 scherm. heb m zelf op mn geforce 6800 getest, daar kreeg hij ook witte vlekke balken. Vga-kabels veranderd, koeling aangebracht, maar nog steeds zelfde probleem. gebruik m nu als 2e monitor. maar het kan dus neit door die plugin komen of dergelijk. nog meer ideen??

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 14:35

AzzKickah

06-CENSORED

Naar aanleiding van wat ik allemaal heb gelezen in dit topic denk ik wel dat je 'm dood kunt verklaren... Gecondoleerd :'( :)

• 0xrubennft
tsja, denk het ook, hahah, agjah, heb m in mn kast gebouwd, hij doet het nog, voor ong 50 % van de tijd, hahaha, leuk voor plugins van winamp of dergelijke. heb tog even een mail gestuurd naar samsung!

• 0xrubennft
Uw klantennummer: ********

Geachte heer Kuijsters,

Dank u vooruw e-mail met betrekking tot uw monitor.

Voordat er bepaald kan worden of de monitor in aanmerking komt voor reparatie/omruiling,
zal er eerst onderzoek gepleegd moeten worden door onze technische medewerkers. Aangezien
dit per email niet mogelijk is, verzoek ik u vriendelijk om ons even te bellen
op 0900 – 20 200 88 (10 cpm).

De volgende dingenkunt u al vast voor die tijd doen:

1) nieuwste driver voor uw monitor en videokaart downloaden;
2) monitor en videokaart opnieuw installeren met de nieuwste driver;
3) de kabels en aansluitingen controleren;
4) op een ander systeem testen;
5) andere monitor op uw PC uittesten.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft,
aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Mandy
Samsung Electronics Benelux

Hmmmm, Ik heb m al in mn kast gebouwd een tijdje geleden, omdat er geen garantie meer opzit bij de pc winkel 8)7 8)7 8)7

• roborobbie
  • Laatst online: 27-05 12:16
ik heb hier een tft monitor van samsung, (schermtype ltm150xh).

Deze geeft over het gehele beeld blauwe verticale lijnen van ongeveer 3cm breed. het blijkt dat "groen" totaal niet meer aanwezig is op het tft als ik een foto van een bos afbeeld.

Zijn dit bekende symptomen bij deze 15" tft's, gebouwd in 2001, ik heb al meerdere kables geprobeerd maar het lijkt aan de inverter te liggen of wellicht de kabeltjes van de inverter (dat printplaatje waar de vgakabel ingaat) naar de tft...

Ik ben bereid alles te doen met het ding, wellicht een beetje stresstesten met 220volt op het kaartje ofzo..

Maar even serieus, zijn er "handigheidjes" om zo een tft nieuw leven in te blazen?

Groeten Rob

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

• roborobbie
voor diegenen die ook proberen hun lcd te repareren hier een uitgebreide link naar een site met alle mogelijke problemen.

http://laptops.home.att.net/

• roborobbie
ik heb tijdens het uitelkaar halen het tft laagje van het scherm gebroken.. Iemand een backlight nodig?

Pagina: 1