Toon posts:

[Beeps] Parity Circuit Failure - AMI Bios - Asus Moederboord

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had deze ochtend een probleempje. Mijn CPU (Intel Pentium) werd te warm, maar dat werd gelukkig gespot door Asus Monitor. Dus ik heb ook even gekeken naar de toeren die mijn fan draaide, 2800 .... hmmm, dat is raar, te langzaam, kan sneller...

Er zat dus een hele dikke laag stof op *schaam*. Dat heb ik weggehaald, alleen nu start de PC op met 2 korte beeps. Het laden van Windows lukt niet, hij loopt tijdens het laden vast.

Ik heb net ook gekeken in de bios en ik zie dat het 3.3 voltage onder de maat is. 3.24 t/m 3.28 V. Hij heeft het wel altijd gedaan, ik heb de PC nu al een jaar.

Nu de sojaham vraag, wat moet ik doen om het probleem te bestrijden?

Alvast bedankt,

Jan

/edit: By the Way, ik heb een week geleden wel een nieuwe geluidskaart geïnstalleerd. Is de voeding misschien niet toereikend?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 15:11 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je zelf überhaupt iets uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem :? Wanneer ik even google op de foutmelding, dan krijg ik gelijk een hoop nuttige informatie in de eerste hit .. [google=Parity Circuit Failure]

Oftewel, troubelshoot je mobo en het geheugen.
De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kan hierbij erg handig zijn ;)

Got is bedoeld om als de laatste hoop te gebruiken. Aangezien we nergens kunnen teruglezen wat je allemaal wel niet hebt uitgesloten mbt het probleem en er kennelijk nog een hoop is wat je had kunnen doen, gaat dit topic dicht. Zie alsook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 28-10-2004 15:12 ]

Dit topic is gesloten.