Toon posts:

[XP] Right-click menu wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, als ik bijvoorbeeld op een mp3 ofzo rechtsklik, dan krijg ik een hele waslijst van opties waarmee ik het bestand kan openen, zoals 'Play in Winamp', 'Enqueue in Winamp', 'Add To Winamp's Bookmark List', 'Open', 'Add To Sync List', 'Add To Burn List', enz...

bij een wav'je heb ik daar nu zo'n 14 opties staan, en dat vindt ik nu al welletjes worden. Ik wil er hier dus enkele weg hebben.

Ik heb al gegoogled, en heb een programma gevonden waarmee het zou moeten kunnen, genaamd X-Setup Pro, maar na alle opties van het programma uitgespit te hebben kan ik het dus niet vinden.

Enige topic wat ik er hier over kan vinden is op slot zonder oplossing.

Dus nu is mijn vraag, is het überhaupt mogelijk om dit te wijzigen, en zoja, hoe :?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit topic hoort niet in SA; maar in WOS :)

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 28 oktober 2004 @ 15:06:
Dit topic hoort niet in SA; maar in WOS :)

SA > WOS
Ja, tuurlijk, dom van me |:(

tnx voor de move :)

Verwijderd

Vaak is het het eenvoudigst om in de betreffende software "Shell Extensions" of iets wat erop lijkt te disablen. Dat doe ik zelf ook altijd bij Winzip, Winrar, Winamp, etc...

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34
je kan in je register ff kijken bij : HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell

of daar wat dingen staan die je weg kunt halen?

hier nog een site met wat info over die extensions

http://www.technobabble.c.../tweaks/context-menus.htm

[ Voor 35% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 28-10-2004 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 15:13:
Vaak is het het eenvoudigst om in de betreffende software "Shell Extensions" of iets wat erop lijkt te disablen. Dat doe ik zelf ook altijd bij Winzip, Winrar, Winamp, etc...
Het probleem is dat ik ze niet allemaal weg wil, alleen sommige, maar ik zal er eens naar kijken :)

@Gh0stw4lk3r: Daar kan ik alleen maar bij enkele dingen van winamp, daar heb ik er nu 1 van deleted maar hij staat er blijkbaar nog gewoon :/

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Het fijne van bijv. WinRAR en WinZIP is dat je met die programma's individuele extensions weg kunt halen, bijv 8 van de 10 opties gooi je uit het menu. Helaas kan dat met WinAmp (play, enqueue, bookmark, ....) niet ... en ook Windows Mediaplayer niet ...

Oplossing: inderdaad, tweaktooltjes of gewoon zelf ff het Windows register induiken :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 10:07
Dat het niet meteen merkbaar is, komt door een benodigde "refresh".

Dus pas als je PC reboot dan werkt het. :)
(weet niet of het werkt als je in en uitlogt.)

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu al 4 weg gekregen zonder reboot. Ik ga nu ff rebooten en zien of er dan nog verdwenen zijn :)

Alleen jammer dat je niet bij die extentions van Winamp en Mediaplayer kunt :/

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat kan wel, via het register dus.
Even kijken onder HKCL\Winamp.mediafile ofzoiets.
Zoek zelf gewoon ff op stukken van de string die in het conextmenu verschijnen, dan zie je het snel genoeg. Die van WiMP worden ws. weer herstelt na reboot, die van WinAmp niet, d8 ik.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1