Eigen menu idee uitwerken

Pagina: 1
Acties:

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
Mijn computer is weer eens een rotzooi geworden, en ben dus sinds een paar dagen de boel aan het opruimen, en ben programma's aan het installeren, om zo alles sneller te laten verlopen. zo heb ik bijvoorbeeld Firefox geinstalleerd zodat me startbalk opgeruimd blijft, en WinTidy om kleine icoontjes te kunnen gebruiken op me desktop. ik heb zelf ook wat taakbalken toegevoegd, om sneller programma's op te kunnen starten, en alles wat beter georganizeerd te hebben.

nou heb ik laatst een extra programmaatje geinstalleerd wat handig is voor het organizeren van ideeen. PersonalBrain heet het programma. op zich wat het programma doet is niet zo interesant, maar wat wel goed is (vind ik) aan het programma, is dat het minimaliseerd naar een klein rondje, aan de rechterkant van me scherm. en dat rondje is always on top, en versleepbaar.

plaatje ervan

nu weet ik niet wie er allemaal het spel Temple of Elemental Evil hebben gespeeld op de PC, maar daar zat ook een handig uitschuif menuutje in.

na deze uitleg, dan nu eindelijk mijn vraag:
zelf wil ik een simpel menuutje maken voor windows. waar je op een 'makkelijke' manier snelkoppelingen kan toevoegen. ik wil dat dit menu bijna altijd on top is(niet bij spelletjes) en verplaatsbaar is..

iemand enig idee waar ik dat op een makkelijke manier mee zou kunnen maken?
zelf heb ik 2 boeken liggen van C++, die ik zeker de eerst komende weken ga doorlezen. maar ik weet dus niet of het daarmee makkelijk te doen is. vandaar mijn vraag

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-04 16:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Schizoveen schreef op 28 oktober 2004 @ 14:41:
zelf wil ik een simpel menuutje maken voor windows. waar je op een 'makkelijke' manier snelkoppelingen kan toevoegen. ik wil dat dit menu bijna altijd on top is(niet bij spelletjes) en verplaatsbaar is..
Die optie is er al, hij heet het startmenu en is te bereiken door op die grote startknop te klikken op je desktop.. :?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Schizoveen
Question Mark schreef op 28 oktober 2004 @ 19:53:
[...]

Die optie is er al, hij heet het startmenu en is te bereiken door op die grote startknop te klikken op je desktop.. :?
:/

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Question Mark schreef op 28 oktober 2004 @ 19:53:
[...]

leg hem eens midden op je scherm ?

Iperf

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Lijkt me meer een P&W topic :{

Buiten dat vindt ik het maar een wazig topic :D Deel gewoon je start menu in op een handige manier, dus bijvoorbeeld gesorteerd op categorie (Grafisch, Kantoor) of op gebruik (Veelgebruikt etc.) :7

[ Voor 78% gewijzigd door Wacky op 29-10-2004 21:04 ]

Nu ook met Flickr account

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26
Schizoveen schreef op 28 oktober 2004 @ 14:41:
Mijn computer is weer eens een rotzooi geworden, en ben dus sinds een paar dagen de boel aan het opruimen, en ben programma's aan het installeren, om zo alles sneller te laten verlopen. zo heb ik bijvoorbeeld Firefox geinstalleerd zodat me startbalk opgeruimd blijft, en WinTidy om kleine icoontjes te kunnen gebruiken op me desktop. ik heb zelf ook wat taakbalken toegevoegd, om sneller programma's op te kunnen starten, en alles wat beter georganizeerd te hebben.

nou heb ik laatst een extra programmaatje geinstalleerd wat handig is voor het organizeren van ideeen. PersonalBrain heet het programma. op zich wat het programma doet is niet zo interesant, maar wat wel goed is (vind ik) aan het programma, is dat het minimaliseerd naar een klein rondje, aan de rechterkant van me scherm. en dat rondje is always on top, en versleepbaar.

plaatje ervan

nu weet ik niet wie er allemaal het spel Temple of Elemental Evil hebben gespeeld op de PC, maar daar zat ook een handig uitschuif menuutje in.

iemand enig idee waar ik dat op een makkelijke manier mee zou kunnen maken?
zelf heb ik 2 boeken liggen van C++, die ik zeker de eerst komende weken ga doorlezen. maar ik weet dus niet of het daarmee makkelijk te doen is. vandaar mijn vraag
Volgens mij zoek je iets als objectdock, of yzdock. Zo'n OSX achtig iets. Zoek maar effe met google..

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 13:00

E-Rick

I love it :7

Je kan de "links"-toolbar lostrekken van je taakbalk, en laten floaten of docken, evt. always on top/autohide. Leuke van de links-toolbar is dat je er (sub)folders in kan zetten, en deze folders klappen uit als je er op klikt net als in het startmenu, in plaats van dat ze in een explorer-venster worden geopend. Icons van die folders zijn naar wens aan te passen.

Choose life

• Schizoveen
E-Rick schreef op 29 oktober 2004 @ 21:25:
Je kan de "links"-toolbar lostrekken van je taakbalk, en laten floaten of docken, evt. always on top/autohide. Leuke van de links-toolbar is dat je er (sub)folders in kan zetten, en deze folders klappen uit als je er op klikt net als in het startmenu, in plaats van dat ze in een explorer-venster worden geopend. Icons van die folders zijn naar wens aan te passen.
wat jij voorsteld heb ik al, echter heb je 1 lastig iets bij zo'n balk. als je namelijk bezig bent met macromedia flash (waar ik erg veel mee werk), dan stoot je muis vaak even tegen de zeikant aan.. is het links voor tools, rechtsboven voor sluiten of onder voor properties...

wat ik wil is 1 klein plekje, liefst aan de rechterkant van me scherm, ongeveer 1 cm hoog...

nadeel met wat mensen zeggen is, startbalk is te groot, en word ook beheerd door windows zelf... en de taakbalken die je zelf kan maken, zijn ook te groot.
ik wil een:
1. clean simpel progje, waar precies alleen de dingen in staan die ik wil
2. niet groter dan een klein rondje van 1 cm
3. always on top, behalve bij games.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Zouden mensen iets gematigder met ":/" smilies willen doen? Dat komt erg naar over namelijk :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:20

Thandor

SilverStreak

Is zo'n progsel niet vrij gemakkelijk met VB o.i.d. te fabriceren :?

Een schermpje met knoppen maken moet lukken. De titelbalk is weg te halen e.d. :)
Alleen zou ik niet weten of je hem "Always on top" kunt maken.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 19:26

Zoefff

❤ 

G33rt schreef op 03 november 2004 @ 20:48:
Zouden mensen iets gematigder met ":/" smilies willen doen? Dat komt erg naar over namelijk :)
offtopic:
50% van de ":/" smilies is van de TS hoor :X :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je zou overigens eens naar Samurize kunnen kijken, dat is tot op vrij grote hoogte in te stellen met vastpinnen e.d. :)
Zoefff schreef op 03 november 2004 @ 20:57:
[...]

offtopic:
50% van de ":/" smilies is van de TS hoor :X :P
Ook dan komt het naar over :)

[ Voor 46% gewijzigd door G33rt op 03-11-2004 21:09 ]

Pagina: 1