APC, met Windows 2000, Driver probleem

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:45

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Middels deze weg hoop ik tot een oplossing te komen voor mijn probleem. Het probleem is als volgt:

lange uitleg
Op een Systeem met daarop Windows 2000 wil ik een SMART_UPC (merk APC 980Watt Smart-UPC) koppelen. Nadat deze voor de eerste keer met de USB interface was verbonden werd deze herkent en geinstalleerd. Het batterij-icoontje in windows werd netjes getoont en in het configuratie menu was het mogelijk een schema aan te maken. Tijdens een test om de APC zonder stroom te voorzien merkte ik dat Windows 2000 zich heel snel af sloot, te snel was mijn mening (binnen 1 sec alles op zwart).

Om die reden heb ik besloten terug te vallen op de Software van APC zelf. Met de PowerChute Personal Edition v1.5.0 hoopte ik het ding aan de praat te krijgen maar helaas. PowerChute Personal Edition herkende de APC niet. Na een zoektoch op internet adviseerde iemand mij de wat oudere PowerChute plus version 5.2 te installeerde. Wat er toen gebeurde was een ramp:

Het programma vervangde de Windows 2000 PnP drivers met zijn eigen drivers. Deze drivers werkte niet goed met het programma. Na een uninstallatie van het programma kwam ik tot ontdekking dat de PnP 2000 drivers waren verdwenen. De APC werd niet meer door windows herkent en als een "unknown device" gemarkeerd.

Ik heb geprobeerd daarna de PowerChute Personal Edition v1.5.0 eveneens als de Business edition te installeren maar zonder succes. De APC wordt niet meer herkent door Windows 2000. Mijn vraag:

kort
Weet iemand of het mogelijk is de Windows 2000 PnP drivers te restoren? Zodat mijn APC weer door Windows 2000 wordt herkent en niet meer als een 'unknown device in de lijst komt te staan'?

Welke programma's gebruiken jullie voor de APC?

[ Voor 3% gewijzigd door Erhnam op 28-10-2004 14:34 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:45

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
iemand?

http://www.xbmcfreak.nl/

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op de Windows CD was de driver blijkbaar niet te vinden? Pak dan een qua SP's en idealiter ook hardware vergelijkbaar wel werkend w2k systeem, gebruik daar driverbackup (zie de SA FAQ) om die driver te kopieren (vink aan ook MS drivers te pakken) en met wat geluk kom je er zo.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)