Netwerk vraag (bestanden verplaatsen)

Pagina: 1
Acties:

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:59
Ik heb een netwerk van 2 computers. Alles is geconfigureerd, het internet werkt (op de andere computer) en ik wilde dus nu ook de bestanden delen.

Nu heb ik een aantal tuturials gevolgt, en ben ik zover dat ik op 'computer 2' alle bestanden kan ZIEN die op 'computer 1' staan...

Maar hoe kan ik nu zorgen dat ik óók bestanden van computer 2 naar computer 1 kan kopieren?
Want als ik dat probeer krijg ik een waarschuwing en staat er: 'Kan...niet maken of vervangen: Toegang is geweigerd. Controleer of de schijf vol is of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is'

Wat moet ik op 'computer 1' (of op 'computer 2') instellen/veranderen zodat ik wél bestanden van de ene naar de andere computer kan kopieëren :?

WinXP op beide computers

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Bij de eigenschappen van de gedeelde map moet je instellen: "Netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen" (of iets in die richting)
Maar dat had je best even kunnen opzoeken

[ Voor 5% gewijzigd door MaximusTG op 28-10-2004 14:23 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• MaStar
MaximusTG schreef op 28 oktober 2004 @ 14:22:
Bij de eigenschappen van de gedeelde map moet je instellen: "Netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen" (of iets in die richting)
Maar dat had je best even kunnen opzoeken
waar moet ik dat dan instellen? Op 'computer 1' of 'computer 2'?

En dan Hele schijf/map aaklikken --> rechtermuisknop --> eigenschappen --> ?? (en dan?)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
De computer waar je de map gedeeld hebt, computer 1 dus bij jou.

Dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/t.b.dijkman/voorbeeld.jpg

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Daar kun je het beste dit even over lezen: FAQ Network Troubleshooting

• MaStar
Ow kijk, die troubleshooting had ik niet gezien!!! Sorry!! :X

THANKS!! ;)
Pagina: 1