Toon posts:

Storing op tuner DVD-recorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,
Ik ben harstikke new op dit forum maar ik zie dat hier aardig wat deskundigen zitten om mij eventueel op weg te helpen.

Mijn probleem;
Ik heb deze week een Panasonic DVD-recorder gekocht maar ik ondervind wat beeldruis op de tuner van de recorder, dat zou toch niet mogen? Het beeld van de Recorder tuner zou toch net zo goed als de tv moeten zijn?
TV is goed en helder.
Ik heb 'm met een Scart aangesloten.
AV kabel tussen recorder en tv is ook goed, scart is wel 21 pins maar wel van mijn oude videorecorder.
Ik heb 'm op alle AV kanalen geprobeerd overal zelfde resultaat.
Ik heb gezocht op 't forum maar kon niet echt het zelfde probleem vinden.

Hebben jullie enig idee ?
Sorry hoor maar ik ben een echt noob wat dit allemaal aangaat :)

Bedankt alvast

Droffie

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

Eh, misschien een open deur hoor, maar => garantie?

En is je antennekabel wel van goede kwaliteit? Ik had een leuk TV kaartje waar ik ook altijd ruis op had. Bleek dat mijn hoofdkabel van slechte kwaliteit was. De tuner van mijn TV kon er wel wat van brouwen (hoewel sommige zender ook niet), maar dat TV kaartje was een stuk gevoeliger voor ruis.

Betere kabel gekocht en het gaat allemaal stukken beter nu.

[ Voor 79% gewijzigd door RetepV op 28-10-2004 13:59 ]

Macbook Pro

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:06
Aangezien het op alle kanalen is zou ik eens een andere scart kabel proberen (en dan niet zo'n goedkope dunne maar een wat dikkere).

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:14
heeft niks met de scart kabel te maken. Als je ruis op de tuner hebt en niet bij dvd (waar ik even vanuit ga, omdat hij hier niks over zegt), dan moet je betere antenne kabel gebruiken. Je signaal wordt namelijk gesplitst doordat je recorder er nu bij zit en wordt daardoor zwakker.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:06
MarcoZ20 schreef op 28 oktober 2004 @ 14:12:
heeft niks met de scart kabel te maken. Als je ruis op de tuner hebt en niet bij dvd (waar ik even vanuit ga, omdat hij hier niks over zegt), dan moet je betere antenne kabel gebruiken. Je signaal wordt namelijk gesplitst doordat je recorder er nu bij zit en wordt daardoor zwakker.
Volgens mij komt het beeld via de tv via scart naar de recorder.

Verwijderd

Topicstarter
MarcoZ20 schreef op 28 oktober 2004 @ 14:12:
Ja was ik vergeten te melden. Het beeld van dvd is goed, geen storing. Het is alleen de tuner.
AV kabel gaat toch via Recorder -> TV? Althans anders dan dat kon ik 't niet aansluiten toch? :?
Daarnaast, als ik naar de TV kijk via de Recorder tuner en ik trek de Scart er uit heb ik beeld en geluid meer. Is normaal? het kabel signaal gaat toch niet via de Scart?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

• gnaggnag
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-02 18:00
Als je tv kijkt via de dvd-recorder, en dus de tuner van de dvd-recorder gebruikt, heb je een scart kabel nodig om beeld te krijgen.
Anders gezegd, als je tv kijkt via de dvd-recorder, kun je de av-kabel van de tv eruit halen. De scart kabel kun je beter laten zitten.
Hoe is het beeld als je via de dvd-recorder tv kijkt?

Verwijderd

Topicstarter
gnaggnag schreef op 29 oktober 2004 @ 10:48:
Als je tv kijkt via de dvd-recorder, en dus de tuner van de dvd-recorder gebruikt, heb je een scart kabel nodig om beeld te krijgen.
Anders gezegd, als je tv kijkt via de dvd-recorder, kun je de av-kabel van de tv eruit halen. De scart kabel kun je beter laten zitten.
Hoe is het beeld als je via de dvd-recorder tv kijkt?
Dat is nou juist het probleem.
TV kijken via de Dvd recorder is een stuk minder qua qualiteit. Mijn vermoeden is de scartkabel. Die ga ik vervangen.
Alleen nog geen idee wat voor een.

Verwijderd

Ik zal het nog een keer zeggen:

als je DVD-tuner slecht beeld geeft is er sprake van signaalverlies via de coaxkabel (bijv. door teveel splitters, lange/slechte kabel, plastic stekkers etc). Aangezien je bij DVDfilms wel goed beeld hebt is er niks aan de hand met je Scart kabel (scart geeft alleen RGB, Svideo, Composiet en audio door van 1 kanaal/DVDfilm, niet je gehele bandbreedte van je coaxzenders).

Check het eens door de coaxkabel die in de DVD-tuner zit in de TV te steken. Als je dan ook slecht beeld hebt is je coaxkabel niet in orde, is hij dan wel goed dan is je DVDtuner gevoeliger voor signaalverlies of er is nog iets anders aan de hand (groundloops bijvoorbeeld).
Master__R schreef op 28 oktober 2004 @ 14:14:
[...]
Volgens mij komt het beeld via de tv via scart naar de recorder.
Nee...
Tvkanalen komen via de coax in de tuner-input, gaan [evt.] via de tuner-passtrough naar de TV. Op die manier kunnen op de DVDtuner én TV alle kanalen gekozen worden. De Scart geeft alleen AV door van de gekozen bron (bijv. als je een DVD afspeelt, of als je de DVDtuner gebruikt om op de TV diverse zenders te zien).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 04:08 ]

Pagina: 1