Toon posts:

Zelf TVout kabel maken (Matrox G200 Marvel)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Heb een aantal topics doorgelezen op dit en andere fora en nu ben ik van plan een SCART kabel te maken voor mijn g200 marvel kaart. Deze kabel sluit ik aan op de breakout box van mijn capture kaart. Op het matroxusers forum heb ik een schemaatje gevonden voor het fabriceren van zo'n kabel:
ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/forum_img/scart.gif

Jammer genoeg heb ik weinig kaas gegeten van dit soort schemaatjes, mijn vraag is: wat betekent het rondje op de plek waar 2 draden bij elkaar komen, de kabels die naar de scart connecten worden verticaal verbonden (?) en wat is de SHELL van de scart? Als iemand een link heeft naar een tutorial voor dit soort schema's is dat ook prima

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 12:37:
Heb een aantal topics doorgelezen op dit en andere fora en nu ben ik van plan een SCART kabel te maken voor mijn g200 marvel kaart. Deze kabel sluit ik aan op de breakout box van mijn capture kaart. Op het matroxusers forum heb ik een schemaatje gevonden voor het fabriceren van zo'n kabel:
ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/forum_img/scart.gif

Jammer genoeg heb ik weinig kaas gegeten van dit soort schemaatjes, mijn vraag is: wat betekent het rondje op de plek waar 2 draden bij elkaar komen, de kabels die naar de scart connecten worden verticaal verbonden (?) en wat is de SHELL van de scart? Als iemand een link heeft naar een tutorial voor dit soort schema's is dat ook prima
Die rondjes geven aan dat ze de ground zijn van de kabel waar het omheen staat.

Je hoeft je daar verder niks van aan te trekken. Gewoon de twee rondjes op de zelfde kabel aan elkaar verbinden.

Voorbeeld:
de rondjes van GND 2 met 9 verbinden etc. Je krijgt dan 2 aparte kabels GND 2 met 9 EN 4 met 11. Als je kabels met ground hebt natuurlijk wel de ground van kabel 4 met 11 gebruiken.

Shell is de geleidende buitenkant van de scartstekker en de vga stekker.

Ik hoop dat het duidelijk is :?

energienerds.nl

Verwijderd

Mediacj schreef op 28 oktober 2004 @ 13:04:
[...]

Die rondjes geven aan dat ze de ground zijn van de kabel waar het omheen staat.

Je hoeft je daar verder niks van aan te trekken. Gewoon de twee rondjes op de zelfde kabel aan elkaar verbinden.

Voorbeeld:
de rondjes van GND 2 met 9 verbinden etc. Je krijgt dan 2 aparte kabels GND 2 met 9 EN 4 met 11. Als je kabels met ground hebt natuurlijk wel de ground van kabel 4 met 11 gebruiken.

Shell is de geleidende buitenkant van de scartstekker en de vga stekker.

Ik hoop dat het duidelijk is :?
Dus alle grounds kunnen direct met het corresponderende punt op de SCART worden verbonden. En de afzonderlijke grounds worden dan nog een keer gekoppeld en verbonden aan de shell ? (die verticale lijn)

• Mediacj
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 13:16:
[...]

Dus alle grounds kunnen direct met het corresponderende punt op de SCART worden verbonden. En de afzonderlijke grounds worden dan nog een keer gekoppeld en verbonden aan de shell ? (die verticale lijn)
Ja de corresponderende grounds verbinden.

Nee je hoeft ze niet meer allemaal aan elkaar te verbinden dat gebeurt al vanuit de ground.

energienerds.nl

Verwijderd

Mediacj schreef op 28 oktober 2004 @ 13:18:
[...]

Ja de corresponderende grounds verbinden.

Nee je hoeft ze niet meer allemaal aan elkaar te verbinden dat gebeurt al vanuit de ground.
Maar wat betekent die verticale lijn dan?

• Mediacj
dat ze onderling verbonden zijn vanuit de ground.

energienerds.nl

Verwijderd

ok dus het lijntje dat je ziet is fysiek niet aanwezig

bedankt voor je hulp!
Pagina: 1