Iomega introduceert REV Autoloader 1000

Pagina: 1
Acties:

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
nieuws: Iomega introduceert REV Autoloader 1000

Ik heb even gezocht op "KMO" en kom dingen als onderneming tegen op .be websites. Ik vermoed dat het daarom een Belgische tegenhanger van MKB is. Is niet handiger KMO te vervangen voor uhm... "kleine en middelgrote ondernemingen" of dat er tenminste bij te vermelden?

Had hier nog niet gekeken:
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=kmo

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 28-10-2004 12:52 . Reden: edit1 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Klopt, was even een "foutje" van een Belgische nieuwsposter (ik dus :p). Nou ja, foutje...
Bij ons is MKB even bekend als KMO bij jullie, helemaal onbekend dus eigenlijk. Ik heb het toch even aangepast naar MKB zodat het voor de Nederlandse lezers duidelijker is.

Overigens vind ik persoonlijk KMO wel correcter, "kleine en middelgrote ondernemingen" is volgens mij uit grammatikaal oogpunt correcter dan "kleinbedrijf" of "middenbedrijf", dit geheel terzijde ;)

EDIT: inderdaad, een algemene term voor MKB lijkt er niet te zijn, MKB is typisch nederlands, KMO is typisch Belgisch, maar een overkoepelende term is er niet

Misschien een idee voor een wedstrijd: verzin een overkoepelende term voor de KMO's/MKB's :P 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Yoeri op 28-10-2004 12:53 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Yoeri schreef op 28 oktober 2004 @ 12:52:
EDIT: inderdaad, een algemene term voor MKB lijkt er niet te zijn, MKB is typisch nederlands, KMO is typisch Belgisch, maar een overkoepelende term is er niet
Daarom winnen "jullie" ook altijd bij 10 voor taal :P :P

Ons kenne gewoon geen gramatieka! :+

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Yoeri schreef op 28 oktober 2004 @ 12:52:
Overigens vind ik persoonlijk KMO wel correcter, "kleine en middelgrote ondernemingen" is volgens mij uit grammatikaal oogpunt correcter dan "kleinbedrijf" of "middenbedrijf", dit geheel terzijde ;)
Eensch :)

LinkedIn WoT Cash Converter