Toon posts:

VLAN gescheiden netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag!

Ik heb een vraagje...

Situatie: 1 netwerk met ip 194.1.18.0-254 mask 255.255.255.0 (ja, zeer slecht maar nog geen tijd gehad dit om te gooien naar een 'goeie' range en is destijds en voor mijn tijd door de KPN zelf gegeven 8)7 ). Clients krijg hun ip via m'n dhcp.

Er komt een ander netwerk bij met ip 192.168.1.0-254 mask 255.255.255.0 en deze moeten gescheiden blijven. Nu heb ik op mn switch op 1 poort een VLAN gecreeerd, andere switch aangehangen ff een win2000 server aanhangen met bovenstaand ip-adres. Werkt allemaal prima, 2 dhcp servers naast elkaar en clients in de ene switch krijgen netjes hun ip en vice versa...

Maar nu de hamvraag:

De ene domaincontroller moet met de mijne gaan kunnen praten. Er ligt nu een trust tussen de 2 domeinen (de servers staan in verbindig via een vaste verbinding, welke op een andere locatie staan, met die van ons, oftewel ze kunnen nu nog met elkaar praten. Dit staat zo geconfigureerd in de backbone-router.
Deze servers komen dus hierheen en die verbinding komt te vervallen. Ik zit dus met 2 gescheiden netwerken met een totaal andere ip-range.

Mijn vraag is dus:
1. moet ik nu een aparte router aanschaffen en weer een nieuwe routering maken of zouden de servers nog steeds met elkaar kunnen praten als ze hier staan door de routeringen die in mn backbone-router staan?
2. zijn er nog andere opties? ip-omnummering kan helaas nog niet dit zit wel in de planning gelukkig.

Ik hoop dat jullie mn verhaal een beetje kunnen volgen en een idee hebben...

Alvast bedankt.

Modbreak:Kicken binnen 24 uur stellen wij niet op prijs. Lees daarover ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette). Ik heb je kick getrashed.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 14:34 ]

Verwijderd

Volledig afhankelijk van de mogenlijkheden van de backbone router zou ik zo zeggen, er kan getrunkt worden over de vebinding.

Waarom spreek je hier niet gewoon met de beheerder van het netwerk over ?

Dit weet wat je hebt wat je mag en of het kan.