Toon posts:

[Firewall] HLDS + Router + Speedtouch 510i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben gister uren bezig geweest met klooien in mn router en ADSL modem, ik heb de handleiding gelezen en gezocht op google en tweakers, maar het lukt me nog steeds niet om een CS server te draaien.

Ik heb in mijn router de server DMZ gemaakt EN alle nodige poorten geforward naar de server (192.168.2.3)

Ik heb geprobeerd in mijn modem hetzelfde te doen naar de router, maar dit werkt gewoon NIET zoals het moet denk ik. Ik heb van alles met de NAPT instellingen geprobeerd, en met de IP Routing instellingen, ik heb gezocht naar hoe je de firewall uitzet maar dat kan blijkbaar niet (en dat wil ik eigenlijk ook niet). Mijn router en modem zeggen dat de router 10.0.0.151 is, dus ik heb die poorten daarheen doorgelust. Als iemand van buitenaf een tracert naar mijn server probeert dan houdt hij op net voor de modem, andersom werkt het wel.

Heeft iemand hier meer ervaring mee? Ik weet dat er maar een klein probleempje is en dat het aan het modem ligt maar ik weet niet hoe ik het moet oplossen.

P.S. Ik flash mijn modem liever niet of upload config bestanden ofzo want dat zal mn vader wel niet zo leuk vinden.

P.S.2 Vanuit mn eigen pc kan ik natuurlijk wel op de server inloggen, en ik heb zelfs even gespeeld met iemand van buitenaf (!!??) maar niet kunnen vragen naar zijn instellingen ofzo.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 12:14:
P.S.2 Vanuit mn eigen pc kan ik natuurlijk wel op de server inloggen, en ik heb zelfs even gespeeld met iemand van buitenaf (!!??) maar niet kunnen vragen naar zijn instellingen ofzo.
Klinkt alsof je het allemaal goed hebt gedaan, maar dat je ping alleen niet aan de gang krijgt. Wellicht kun je testen (www.grc.com) of die poorten wel goed open staan.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op 28 oktober 2004 @ 12:36:
[...]

Klinkt alsof je het allemaal goed hebt gedaan, maar dat je ping alleen niet aan de gang krijgt. Wellicht kun je testen (www.grc.com) of die poorten wel goed open staan.
Nou, ik heb een aantal spelers op mijn server gehad ja, maar al mijn clanleden komen e niet op. En idd de ping is slecht maar dat kom waarschijnlijk door mijn 256kbitupload en 266mhz Celeron kloksnelheid :S

EDIT: die qrc pagina doet niks... alleen een groot grijs vlak

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 08:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou weer gezocht en wat gevonden over hoe je poorten moet forwarden bij mijn modem. Dat heb ik precies zo gedaan, maar nog geen verandering. Ik ga proberen nog een keertje alleen mijn server aan de modem te hangen, maar dat zal ook wel niet werken dan. Weet er nog iemand iets?

Verwijderd

heb je zowel de speedtouch als je router in nat mode staan ?

misschien is het een beter idee om je speedtouch in PPTP modus te zetten zodat je nog maar 1 keer nat

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 10:45:
heb je zowel de speedtouch als je router in nat mode staan ?

misschien is het een beter idee om je speedtouch in PPTP modus te zetten zodat je nog maar 1 keer nat
Ik weet niet zeker, ik heb niks bijzonders aan de speedtouch veranderd behalve die NAT instellingen, en de router is laatst helemaal gereset dus ik denk van wel...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Post anders even screenshots van je NAT instellingen. Laat DMZ, virtual/nat server gezeuer even achterwege :) Met NAT alleen moet dit gewoon werken.

Verwijderd

beter de pptp.ini in je speedtouch schieten en je router de verbinding laten opzetten
Pagina: 1