Stealth S220, windows 2000 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik had een computer met een stealth s220 (deze zit in het pci slot), daar is echter van alles aan kapot gegaan, dus nu heb ik een andere computer met diezelfde videokaart eringezet.

Deze kaart werkte in de vorige computer onder windows 2000, ik had daar toen drivers voor, deze: http://balusc.xs4all.nl/ned/fil-vid-ove.html Onderaan 2k/XP drivers.

Nu echter in de nieuwe computer heb ik dezelfde drivers geinstalleerd. Ik krijg geen foutmelding te zien en het lijkt er op dat hij ze goed installeerd. Maar ik kan nog steeds niet kiezen voor 1024 *768, het lijkt wel alsof ze toch niet geinstalleerd zijn.

Wat moet ik nu?

Verwijderd

Hoe heb je ze geïnstalleerd? Gewoon de setup.exe uitvoeren enz.? Wat je anders even moet doen is onder apparaatbeheer in w2k kijken, en zien of je videokaart al herkend wordt.. Als het goed is staat er ergens een géél vraagteken met "onbekend apparaat".. Als je daar rechts op klikt kan je de driver handmatig updaten en aangeven dat je je eigen driver hebt (in het driverpack staat ergens een .inf bestand als het goed is, die moet je hebben).

• Double J
nee ik doe het altijd via apparaatbeheer. Daar staat ook niet dat het een onbekend apparaat is, maar een Rendition Verite 2200.
Dat vind ik ook gek, want op die site staat dat de kaart eigenlijk een Rendition Verite 2100 is.

Verwijderd

Probeer deze eens (volgens mij is dit een iets andere versie dan die van BalusC):
http://www.okcomputers.info/S220.exe

edit:
(uninstall eerst je andere driver)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 11:22 ]

• Double J
ik ga naar apparaatbeheer --> beeldschermadapter --> verwijderen
dan als de computer opnieuw opgestart is, dan krijg ik automatisch zo'n wizard. Dus dan doe ik:

Volgende
--> (dan krijg ik meteen te zien: de wizard zat de installatie voor dit apparaat voltooien: Videocontroller (VGA-compatibel)) Zoeken naar geschikt stuurprogramma
--> Een op te geven locatie --> bestanden kopieren van (D:\Windows 2000\Diamond Stealth II s220 (rendition Verite 2200)
--> (dan krijg ik weer meteen te zien: windows heeft een stuurprogramma gevonden voor dit apparaat: c:\winnt\inf\oem0.inf) oftewel hij wil mijn stuurprogramma niet.

Hij vind overigens het eigen stuurprogramma uit de windows directory ook als ik helemaal niks zoek. Dus hij wil de mijne niet installeren (deze dus: http://www.okcomputers.info/S220.exe)
Dit is overigens zo met ieder stuurprogramma dat ik zelf wil installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Double J op 28-10-2004 11:41 ]

Verwijderd

Uninstall je driver nogmaals, en als die wizard weer naar boven komt gewoon, annuleer die dan gewoon. Probeer dan die driver eens??

Je W2K kan wel even zonder enkele driver, ook al is dat dan in 640x480. Ik had ooit hetzelfde probleem met een Diamond SIII-540.. Heb het ook opgelost door die flut-wizard die ik elke keer kreeg bij het opstarten gewoon te annuleren.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 11:43 ]

• Double J
welke driver moet ik proberen? ik heb nu geen driver geiinstalleerd. Er staat nu bij beeldschermadapter > Videocontroller (VGA-compatibel) met een uitroeptekentje. zonder stuurprogramma kan ik er dus helemaal niks mee.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je draait nu 2K? Je zou ook de NT driver kunnen proberen, maar dan moet je deze wel geforceerd installeren. Dwz, apparaatbeheer, videokaart, eigenschappen, stuurprogramma bijwerken, zelf driver kiezen, locatie opgeven naar de .inf file van de NT driver :)

edit:
Als je hetzelfde nog niet hebt geprobeerd bij de 2K/XP driver, doe dat dan :)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 28-10-2004 11:44 ]

• Double J
Die heb ik ook al geprobeerd, maar dan krijg ik een foutmelding. Ik heb trouwens ook iets gelezen van deze videokaart voor pci primair instellen in de bios. Hoe moet dat dan?

En oh ja, als ik op bijwerken klik, dan krijg ik weer die wizard.

[ Voor 17% gewijzigd door Double J op 28-10-2004 11:45 ]

Verwijderd

In apparaatbeheer, rechterklik dus op je VGA-kaart, en klik op "uninstall". Dan haalt ie als het goed is de huidige drivers voor je kaart weg. Reboot je PC, en wanneer deze met de wizard aan komt lopen, klik je dus op annuleren. Dan laat je 'm verder booten, en nu staat er onder je apparaatbeheer dus een vraagteken. Dan gebruik je dus diezelfde driver van daarnet om in apparaatbeheer te installeren.

edit:
Het is vanzelfsprekend dat je idd die wizard krijgt, ook onder apparaatbeheer, maar vaak heeft het meer effect als ik het zelf later in apparaatbeheer doe..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 11:47 ]

• Double J
Ik klik op annuleren, dan laat ik hem verder booten, maar er komt geen vraagteken in apparaatbeheer te staan. Weer staat er Videocontroller (VGA-compatibel). En weer MOET ik met de wizard dat ding installeren.

Maar zoals ik net ook zei, is het niet iets met primair instellen in de bios ofzo?

Of moet ik misschien in de veilige modus de kaart installeren?

[ Voor 31% gewijzigd door Double J op 28-10-2004 11:58 ]

• Double J
Kan iemand mij helpen?? Ik zit al 3 uur te k*tten met die kaart, ik heb al zo veel drivers gehad! En telkens installeerd ie de driver, maar dan werkt het niet!

Sorry voor de snelle kick.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Double J schreef op 28 oktober 2004 @ 11:44:
Die heb ik ook al geprobeerd, maar dan krijg ik een foutmelding.
Exact welke foutmelding :?
Ik heb trouwens ook iets gelezen van deze videokaart voor pci primair instellen in de bios
Nou, je gaat BIOS in en zoekt iets als Primary VGA AGP/PCI en stelt die in op PCI/AGP :z

En verder weet je blijkbaar dondersgoed dat je niet binnen 24u moet kicken dus NIET DOEN :/
Bij een volgende dergelijke kick gaat je topic gewoon dicht...

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 28-10-2004 12:28 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Double J
Sorry voor de kick maar ik was zwaar geirriteerd! Dus sorry.

Ik krijg de foutmelding dat ie het niet doet onder nt5. Ik heb nu een andere videokaart erin gezet, die doet het wel. Dit was een 1mb kaartje en die s220 is 4mb, dus die heb ik liever. Ik denk niet dat het dan ligt aan de bios of iets dergelijks, want dit was ook een pci kaartje. Ik denk dat het dan aan windows moet liggen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt idd als een driverprobleem dan...

Ik heb die kaart onder XP iig goed aan de praat (itt wat ik in een andere topic liep te blaten was dat met de drivers die op de site van BalusC, niet WinXP defaults), onder 2K zou het ook moeten kunnen werken.

Iig staan de BIOS instellingen waarschijnlijk goed als je andere kaart werkt.

Oslik blyat! Oslik!

• Double J
Het gekke is, op die oude pc lukt het meteen met de drivers van de site van BalusC. Maar nu niet meer, op een andere pc.
Pagina: 1