Mogelijk een van de meest besproken discussie-onderwerpen als het aankomt op backup-strategieën.
Door groei van de organisatie, aanscherping van procedures en een nieuw uitgewerkt DRP met daaruit voortvloeiende verplichtingen ben ik bezig voor onze omgeving een backup-oplossing te selecteren.
Waar het in feite op neer komt is dat ik nog een aantal leveranciers hiervoor in de running heb, waarvan een aantal het aanbod baseren op Veritas Netbackup, en een aantal op TSM.
Schets omgeving:
Platform: Windows
Capaciteit: 200GB met groeipad naar 400GB
Betrokken servers: 6 stuks, waaronder 1x SQL en 1 Domino
Gekozen medium: Ultrium
Er komt een aparte backup-server voor deze 6 machines, die over een 1000Mbit backup-lan de backup gaat verzorgen op een Ultrium library.
Ik vraag hier niet om een pasklaar antwoord.
Ik vraag ook eigenlijk niet naar ervaring met 1 van de 2.
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met beiden, en een onderbouwde mening kunnen geven over de gemaakte keuze.
Alle rapporten die ik zelf tot nog toe heb kunnen vinden nemen 1 van beide als uitgangspunt, en zijn in mijn optiek dus niet objectief.
De antwoorden van de leveranciers zijn niet eenduidig.
Wellicht dat iemand hier wat meer inhoudelijke ervaring heeft...
Door groei van de organisatie, aanscherping van procedures en een nieuw uitgewerkt DRP met daaruit voortvloeiende verplichtingen ben ik bezig voor onze omgeving een backup-oplossing te selecteren.
Waar het in feite op neer komt is dat ik nog een aantal leveranciers hiervoor in de running heb, waarvan een aantal het aanbod baseren op Veritas Netbackup, en een aantal op TSM.
Schets omgeving:
Platform: Windows
Capaciteit: 200GB met groeipad naar 400GB
Betrokken servers: 6 stuks, waaronder 1x SQL en 1 Domino
Gekozen medium: Ultrium
Er komt een aparte backup-server voor deze 6 machines, die over een 1000Mbit backup-lan de backup gaat verzorgen op een Ultrium library.
Ik vraag hier niet om een pasklaar antwoord.
Ik vraag ook eigenlijk niet naar ervaring met 1 van de 2.
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met beiden, en een onderbouwde mening kunnen geven over de gemaakte keuze.
Alle rapporten die ik zelf tot nog toe heb kunnen vinden nemen 1 van beide als uitgangspunt, en zijn in mijn optiek dus niet objectief.
De antwoorden van de leveranciers zijn niet eenduidig.
Wellicht dat iemand hier wat meer inhoudelijke ervaring heeft...
"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."