Instellingen Sweex router LB000021 voor VPN verbinding

Pagina: 1
Acties:

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met de instellingen van de router om een vpn verbinding te maken op een xp machine met service pack2 geinstalleerd ?
Ik heb al in de diverse onderwerpen gekeken maar kom er niet uit ! |:(
De verbinding werkt perfect als de router er tussenuit is dus moet ik bepaalde poorten openen (1723 en iets met GRE (IP 47) ) alleen heb ik geen flauw idee hoe !
Heb ook al Sweex zelf gemaild maar zij geven XP SP2 de schuld (lijkt me sterk want zonder router werkt het wel, zoals eerder vermeld).

wie o wie helpt mij? :?

Verwijderd

Het Grote Poortmappingsverhaal

Neem dat eerst eens door en ga dus achter die poorten en het GRE-protocol aan. Daarover is ook met Google een hele hoop te vinden. Als het daarna nog niet werkt kun je dat wel hier posten, maar zorg dan dat je volledig bent in wat je precies gedaan hebt en wat er precies niet werkt (instellingen schema, screenshots etc.).

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

Topicstarter
Volgens mij geef ik in de eerste post al aan dat ik daar allemaal al gekeken heb maar er niet uit kom

ik heb op mijn xp machine "gewoon" een vpn verbinding gemaakt en krijg telkens de fout 721 (de externe comp. reageert niet) als ik daarna mijn utp kabel rechtstreeks in mijn kabelmodem steek en verbinding probeer te maken werkt het wel (gebruik overigens @home )
heb inmiddels poort 1723 open gezet in mijn router maar geen resultaat

• jakkes866
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05-2021
Ik zit met een identiek probleem. VPN werkte altijd prima, maar na het plaatsen van een Sweex LB00021 werkt de VPN niet meer en krijg ik error 721. |:(

De machine die verbinding probeert te maken is voorzien van XPSP1+2 en de ADSL is via Demon...