Verschil in scanners tegenwoordig

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 20:36
Ik ben op zoek naar een nieuwe scanner, maar tegenwoordig worden deze niet meer zoveel besproken op het internet. Ook hier niet echt. Komt dat omdat iedereen gewoon een scanner heeft en geen nieuwe nodig heeft, of zijn scanner vandaag de dag van zo'n kwaliteit dat het niet meer uit maakt wat je koopt?

Ik dacht zelf namelijk aan eentje van HP, Canon, Epson of Agfa... Maar er zijn nergens meer recente topics of tests te vinden.

Zijn die dingen nu dus ook van een zelfde kwaliteit en wordt het sites van fabrikanten afzoeken en onderling vergelijken of mis ik iets.

P.S. voor printers merk ik hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb al jaren geleden gehoord dat zelfs de goedkoopste scanners goed genoeg zijn voor normaal gebruik. Alleen als je extreem hoge resolutie of andere snufjes nodig hebt moet je meer gaan betalen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat wil je scannen? Indien het gaat om wat plaatjes en tekst is elke scanner goed. Wil je negatieven scannen, moet die optie op de scanner zitten of je moet een negatiefscanner kopen. Wil je tekst onzetten naar tekst voor in je tekstverwerker, dan kan je eigenlijk elke goedkope scanner nemen en een goed OCR pakket los kopen.
Twee aanraders: Een mooie serie is de Canon LIDE serie. Klein, licht, ook rechtop te gebruiken of op te bergen. Wil je grotere dingen inscannen en niet alleen papierwerk, of ga je voor design, dan moet je bij de HP 4670 kijken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 20:36
Ik wil voornamelijk tekst en foto's scannen... geen negatieven, maar gewoon foto's al dan wel niet uit tijdschriften, boeken e.d.

ik zit voor de scanner inderdaad nu op de canon LIDE 80 te azen...
ook omdat Canon ook wel een goede naam heeft opgebouwd wat scanners betreft.... Ik zit daarom ook aan een Canon printer te denken, de Pixma IP500

Over een kleine 2 weken HCC dus dat wordt weer knokken daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Canon heeft prima scanners.
ff opletten je kunt zo geheten LED scanners krijgen, en scanners met een tl-buisje.

TL Buisje gaat sneller stuk als een LED scanner en heeft een hoger stroom verbruik(lees: adapter), maar kan sommige kleuren beter weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Voor kleurechtheid, lichtsterkte en overall prestaties (gamma, snelheid, GUI) kan ik over al die 4 merken uit ervaring spreken, ik heb zelf een HP, gewerkt met allerlei AGFA's, Linotypes, Fujis, Sciteks en Canons, maar Epson is momenteel hetgeen ik zelf zou kopen.

De Epson Perfection 2400 Photo is een superscannertje... en cheapass to boot, zeg maar.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 01-11-2004 09:54 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1