[2000] Win 2000 op laptop installeren*

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:22
Hallo,

Ik heb een laptop zonder cdrom drive en floppy drive. ik wil op deze laptop Win2k instaleren maar dit is helaas niet zo makelijk 8)7

Ik heb geprobeert om de LaptopHD aan een pc erbij te hangen (wat goed ging) en dan de win2000 cd op de D: partitie te instaleren en dan de bootfiles op C: maar dit werkte niet ivm " NTLDR missing " foutmelding. Ik heb al veel geprobeert maar ik kom er echt niet meer uit. ik denk dat het probleem is dat als je windows copiert vanaf een cdrom of netwerkstation dat er dan enkele bestanden niet meegaan.

Info:
Pentium 4
40 GB HD
Windows staat goed op de server en op cd-rom
Hard-Disk kan op een gewone pc

Iemand enig Inginieus idee??? :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:51
je kan misschien de HD bootable maken door er een sys commando op uit te voeren, dan de i386 directory van de cd kopieren naar de laptop schijf.

Dan deze weer in de laptop zetten en dan winnt uitvoeren die in de directory i386 staat.

Een andere optie is misschien om een externe (USB) cd-rom erop aan te sluiten, en vanaf daar windows te installeren?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• World Citizen
Idd dat kan ook ik ga het proberen. Een externe cd-rom heb ik niet maar dat kan natuurlijk alteid geregeld worden. maar eerst ff andere dingen proberen.

• World Citizen
Hoe kun je trouwens DOS instaleren. want ik heb nu de I368 map naar D: gekopieerd maar nu moet hij nog opstarten vanaf de C: drive. Dit dacht ik te doen door middel van DOS te instaleren op C: maar ehhh waar download je DOS 8)7

(je kunt ICT'er zijn wat je wilt maar weten doe je nooit wat je wilt)

Verwijderd

[url] www.bootdisk.com....:?[/url]

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 11:29 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

wat je kunt proberen is een dos opstartdiskette te maken www.bootdisk.com dan de inhoud naar c: kopiëren en kijken wat hij doet ;)
Anders moet je idd op zoek naar een oude dosversie en dat betekent meestal oude dozen opentrekken etc. Vond laatst op m'n werk nog een pakketje na 2 uur zoeken :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:17
Hij heeft geen floppydrive, dus dan zal hij ook die bootdisk op z'n hardeschijf moeten kopieren

• Lambert
  • Niet online
USB Stick bootable maken. Of anders via je netwerkaart booten d.m.v. BOOTP

• World Citizen
yamahabest schreef op 28 oktober 2004 @ 11:30:
Hij heeft geen floppydrive, dus dan zal hij ook die bootdisk op z'n hardeschijf moeten kopieren
ik kan de HD aan een pc hangen met flop maar buiten dit ik heb dit al geprobeerd. K kan me niet meer herinderen warom dat hij het niet deed maar het werkte niet (3 verschillende geprobeert)

• World Citizen
Sletje schreef op 28 oktober 2004 @ 11:33:
USB Stick bootable maken. Of anders via je netwerkaart booten d.m.v. BOOTP
ook geprobeert maar er zijn nergen DOS drivers voor de netwerkkaart te vinden
en ik kan neit kiezen om te booten van USB

[ Voor 8% gewijzigd door World Citizen op 28-10-2004 11:35 ]

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:39
hang de laptop harde schijf in je desktop en haal alle andere harde schijven uit je desktop en installeer win2000 dan. Zo heb je geen problemen met de 'NTLDR missing' .

• World Citizen
LuukNouwen schreef op 28 oktober 2004 @ 11:34:
hang de laptop harde schijf in je desktop en haal alle andere harde schijven uit je desktop en installeer win2000 dan. Zo heb je geen problemen met de 'NTLDR missing' .
Ok gedaan

eerst alleen de HD aan een pc dan setup draaien en nadat hij de setup bestanden naar de hd had gekopieerd gouw de HD terug in de laptop FOUTMELDING

HD in een andere pc en dan instaleren als de instal helemaal klaar is de HD weer in de laptop maar dan krijg je ook foutmeldingen

• Ramon
  • Laatst online: 09:51
dos kun je 'installeren' door sys x: (x = driveletter laptopschijf) uit te voeren, als je vanaf een bootdisk bent opgestart.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1