[outlook2000/exchange] Mail komt vertraagd binnen

Pagina: 1
Acties:

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 08:08
Ik heb op enkele computers een vreemd probleem. Als ik bijv. een mail naar alle gebruikers (30 personen), dan krijgt iedereen de mail direkt in hun inbox te staan, behalve 2 gebruikers. Pas na een half uur ofzo komen alle mail in 1 keer binnen. Dit gebeurt soms ook als een ander mailtje wordt geopend. Het vreemde is dat maar 2 gebruikers er last van hebben.
Ik draai exchange 5.5 op nt4 met de laatste SP's, de gebruiker heeft winXP SP1 met outlook 2000.

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Verwijderd

hebben die gebruikers vreemde plugins in outlook (virusscanner of zo)?
als je een nieuwe mailbox aanmaakt, heeft die het dan ook?
Je zou kunnen overwegen om de mailbox van de gebruikers met problemen te exporteren met exmerge en dan een nieuwe mailbox aanmaken voor ze.

• -=Sentinel=-
De enige plugin die we gebruiken is faxmaker, om faxen via outlook versturen. Daarnaast gebruiken we Sophos antivirus, maar die loopt gewoon goed.
Heb net nog eens zitten kijken, en juist die computers hebben SP2 voor XP geinstalleerd. Ik denk dat het probleem daar misschien zit. Ik ga nog even verder testen

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

• -=Sentinel=-
Probleem opgelost. De firewall van SP2 blockt iets. Weet nog niet wat. Toen in de firewaal uitschakelde, kwam de mail weer direkt binnen. Kan iemand misschien nog vertellen welke protocollen/poorten outlook en exchange met elkaar delen?

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 14:13
XCCC: Setting TCP/IP Ports for Exchange and Outlook Client Connections Through a Firewall : http://support.microsoft.com/?id=155831