[Photoshop] Guidelines printen met positie

Pagina: 1
Acties:

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Goedemorgen,

Ik ben bezig om een ontwerp te maken voor een website in Photoshop 6. De website is ingedeeld in 3 kolommen, bij het begin van iedere kolom heb ik een guideline geplaatst voor de duidelijkheid.
Nu wil ik een print maken van dit ontwerp wat een soort stramienvel moet worden. Dus zou het handig zijn als de guides geprint kunnen worden met alle maten in pixels erbij. Ik heb de help van PS en google geraadpleegd maar ik zie nergens een optie hiervoor.
Hebben jullie misschien tips of kennen jullie Adobe pakketten die dit wel kunnen? Ik heb Illustrator geprobeerd, maar daarin kreeg ik het ook niet voor elkaar.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:43
Screenshotje :?

Of anders lege template maken met alleen guidelines? Snap nog niet helemaal wat je wilt.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

willem169 schreef op 28 oktober 2004 @ 09:42:
Screenshotje :?

Of anders lege template maken met alleen guidelines? Snap nog niet helemaal wat je wilt.
Als hij zijn ontwerp uitprint wil hij ook de guidelines er bij hebben, die worden normaal niet geprint.

offtopic:
@Savantas: bekijk het /13 meetingtopic maar eens ;)

[ Voor 11% gewijzigd door André op 28-10-2004 09:55 ]

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:08
Ik zou gewoon in een nieuwe laag lijnen trekken van 1px breed, over de guides. Die kan je dan naar believen uit zetten. Wil je er tekst bij, maak dan een groep van alle betreffende layers (minimaal Pshop 7 geloof ik).
Omslachtig wel een beetje, maar als je guides er staan zijn die lijnen zo getrokken.

Eenzelfde foefje kan je toepassen in Illustrator, alleen bij exporteren naar web moet je meestal nog wat afbeeldingen bijwerken omdat Illustrator vaak nog net 1px transparante rand meepakt (Ook als je werkt in pixels... Maar misschien kan je dit voorkomen als je in Illustrator magnetisch grid instelt...)

offtopic:
@ Andre: Mooie avatar, zeker zo onder die van Willem... (Even snel gePhotoshopt? of bespeur ik hier een vete? :+
Haha, ik wist niet dat de Cartoon sequence overgegaan was op icoontjes! :+

[ Voor 25% gewijzigd door Savantas op 28-10-2004 11:23 . Reden: comment added ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• pjonk
André schreef op 28 oktober 2004 @ 09:43:
[...]

Als hij zijn ontwerp uitprint wil hij ook de guidelines er bij hebben, die worden normaal niet geprint.
You GoT it ;) Het idee is dus soort een stramienvel output te krijgen. Natuurlijk kan ik handmatig lijntjes gaan plaatsen met de posities erbij, maar dat ik vind ik wel erg omslachtig en inflexibel.

• Willem
Zoals ik al zei: Screenshotje maken en dat printen? :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

André schreef op 28 oktober 2004 @ 09:43:
Die worden helemaal nooit geprint, volgens de help:
Guides appear as lines that float over the entire image and do not print.
Adobe Indesign, en Quark-met-plugin schijnen het wel te kunnen. Maar of dat handig voor website-ontwerp is... Methinks not.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• pjonk
willem169 schreef op 28 oktober 2004 @ 09:57:
Zoals ik al zei: Screenshotje maken en dat printen? :)
Da's nog wel een aardige tip ja. Scheelt weer guidelines overtrekken 8) Zou ik eventueel ook nog de rulers erbij kunnen screenshotten.

• Willem
En daar staan dan de afmetingen weer op ja ;)

Pagina: 1