Toon posts:

[XP] Hp computer wilt windows xp niet installeren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb hier een hp computer, maar hij wil geen windows xp pro installeren. Bij het kopieren van bestanden naar de pc kan die verschillende dll bestanden niet kopieren of soms cab, het verschilt ieder keer als ik het probeer.

Ik heb al geprobeerd te googlen of in het forum opgezocht maar ik kon helaas niks vinden ;( .

De voeding van de pc was laatst stuk die is nu vervangen. (waarschijnlijk kortsluiting)
Ik heb al de cmos batt eruit gehaald en opnieuw geprobeerd.

Kan het de moederbord zijn die nu defect is of is het de cdrom speler?

Iemand suggesties?

Alvast bedankt! :Y)

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:45
Ik gok dat het je geheugen is, dat is nogal gevoelig voor spanningspieken en zal wel een oplazer gehad hebben. Dit zijn ook typisch meldingen die je krijgt als je geheugen niet goed is. Draai eens memtest van www.memtest86.com om te kijken of je geheugen nog goed is.

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Modbreak:OS flawewars uitlokken doe je maar ergens anders.

Ik zou in eerste instantie de CD-rom eens gaan vervangen, indien dit het niet is lijkt het erop dat je MoBo toh een tikkie gehad heeft en/of je geheugen

Heb je al geprobeerd een ander OS te installeren? Bijv. W2K??

[ Voor 28% gewijzigd door Wilke op 28-10-2004 10:01 ]

Koffie!!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ken het probleem. echter nog nooit een oplossing gevonden behalve de I386 map op de cd lokaal kopieren , liefst op een andere partitie dan je wilt installeren

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Probleem heb ik ook enkele malen gehad. Het lag in beide gevallen aan het geheugen, niet aan de CD/DVD speler.

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb het probleem ook gehad. Lag aan CD-ROM speler, ik weet niet of het in jouw geval ook zo is.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers, :*)

Zodra ik thuis ben ga ik gelijk het volgende testen:
www.memtest86.com
cdrom vervangen
ander OS ( hoewel dit het niet kan zijn???)
en als laatste redmiddel MoBo vervangen

Tenslotte bij alle ongebruike Hardware, zoals nic, geluidskaart videokaart loskoppelen.

Alvast bedankt,

Nog meer suggesties zijn welkom....

PS.: Het is een HP pc die een master CD had, maar die is nu kwijt.....??? Kan die alleen op deze MasterCD draaien? :/

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:09
Nee, je moet daar ook vanaf een gewone Windows-CD op kunnen installeren. Maar het klinkt alsof CD-speler of geheugen stuk is inderdaad. Of gewoon de CD zelf, maar dan zou je wel verwachten dat de foutmelding steeds op dezelfde plaats komt.

Dus draai eerst eens een paar uur memtest86, en post daar de resultaten eens van.

Btw. machine niet toevallig overgeklokt toch?

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 28 oktober 2004 @ 10:03:
Nee, je moet daar ook vanaf een gewone Windows-CD op kunnen installeren. Maar het klinkt alsof CD-speler of geheugen stuk is inderdaad. Of gewoon de CD zelf, maar dan zou je wel verwachten dat de foutmelding steeds op dezelfde plaats komt.

Dus draai eerst eens een paar uur memtest86, en post daar de resultaten eens van.

Btw. machine niet toevallig overgeklokt toch?
Hey Wilke,

Nee hij is niet overgeklokt, hij is nog in de precieze staat, zoals die van de Wehkamp afkomt.

Maar vanavond ga ik ff cd speler vervangen en die memtest86 draaien en dan zal ik de resultaten posten.

Alvast bedankt! ;)

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 18:41

Maartenvs

For Sale

Ik heb dit ook regelmatig gehad op meerdere pc's terwijl mijn hardware gewoon ok is. Of de fout bij ms ligt of bij mij laat ik maar achterwegen. Wat wel een mogelijkheid is, is gewoon die fouten te negeren. Later in de instalatie vraagt hij om die files. Dan kun je zelf opgeven waar ze staan en verwijs je dus gewoon naar de cd en leest hij de files wel. Niet ideaal maar achteraf heb ik nog geen problemen gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Zo net heb ik de cdrom speler vervangen maar dat mocht niks baten.

Vervolgens heb ik de geheugenmodule verwijdert, er zit 384 mbram in 1 module van 128 en 256. De 256 zat er al in en ik heb de 128 mb verwijdert en het installeerde alle dll en cab files.

De oude 256 mbram was dus niet compatibel met de 128 mbram ,hoewel beide 266mhz is. O-)

Mijn probleem is hiermee dus hopelijk opgelost en komt hopelijk niet meer terug. ;)

Bedankt voor de replies! :Y)
Pagina: 1