Toon posts:

Gaten boren in koelers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus op m'n 2 cpu's een Zalman CNPS7000-B CU zitten en op m'n videokaart een ZM80C-HP.
Nu ben ik bezig om m'n digidoc 5+ te modden. Ik ben namelijk van plan om de digidoc een PWM schakeling te laten aansturen.
Probleem dat zich stelt : hoe meet ik m'n temperaturen correct op.
In een socket 940 is er nl. geen vierkantje in het midden waar je die sensors kan stoppen.
Wat ik in gedachten had was dit : ik boor een dun gat (3.5mm) in de bovenzijde van de koelers tot op een 3-tal mm van de bodem en plaats daar een sensor. De rest van het gat zou ik opvullen met een goede koelpasta.
Aangezien het om koper blokken gaat is de temperatuur van de koelvin niet zoveel lager dan die van de cpu.

Mijn vraag is nu : zou dit een geweldige invloed hebben op de koelprestaties?
Mijn moederbord laat geen mogelijkheid tot overclocken. Extreme temperaturen zijn dan ook niet aan de orde.

Verwijderd

Het lijkt mij wel iets invloed hebben op je temperatuur maar als je niet overclocked zal dat geen probleem zijn.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Ik denk het niet. Als je het niet direct boven de core doet belemmerd het de "doorvoer" van de warmte niet. Bovendien al het koper aan de zijkant van het blok geeft helemaal geen warmte door als je kan visualiseren wat ik bedoel. Het zit aan de zijkant dus hoeft het nergens aan door te geven. Zou daar gewoon een dun gaatje boren niet dieper dan nodig...

Verwijderd

Kzou wel je fans wat harder laten draaien.

• Hann1BaL
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 10:16:
Waarom?
Het is een goede cooler die op stock speeds makkelijk die CPU koel houdt. Ook met een klein gaatje erin

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 04-01 04:06
idd, denk dat je niet veel hinder ondervind . ( lees 1 tot 2 % ofzoow )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 10:16:
Het is nu net die snelheid die ik automatisch wil regelen adhv de uitgelezen temperaturen.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:16
gewoon doen. zo n klein gaatje ga je echt niet merken...zeker niet met een 3mm boortje. Meer dan 1% gaat dat niet schelen. niks om druk over te maken dus.

Verwijderd

Ter info: het is zelfs de manier die AMD aanraad om koelprestaties te meten ;)
Pagina: 1