Sigma 70-300 APO II stroef

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Topicstarter
Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een Sigma APO II 70-300 lens. Deze bevalt op zich erg goed ism mn D70 >:)

Nou viel me het volgende op. Als ik snel mn lens uitdraai gaat dat op zich goed, het probleem is als ik deze tijdens foto maken terug wil draaien. Dan gaat het stroef waardoor je gaat schokken.
Als ik het zelfde doe met de standaard lens die bij de D70 zat gaat deze vele malen soepeler.

Nou vraag ik me af of meerdere mensen hier last van hebben :?

Was gister namelijk bezig om stijgende vliegtuigen te fotograferen en steeds als ze dichterbij kwamen dan kon ik mn camera niet stil houden ivm het terug draaien van de lens.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Hai,

Gewoon even terug naar de verkoper en even met een andere lens testen of die beter voelt, zo ja, retour Sigma? Je moet het in dit geval tenslotte voelen om het te weten. Zeker als je hem pas een paar maanden hebt, niet aarzelen, maar gewoon gaan. Als je hem op het internet hebt gekocht? misschien ergens in een zaak testen (niet erg aardig, maar wel praktisch) ;)

Ton
seninha schreef op 28 oktober 2004 @ 07:27:
Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een Sigma APO II 70-300 lens. Deze bevalt op zich erg goed ism mn D70 >:)

Nou viel me het volgende op. Als ik snel mn lens uitdraai gaat dat op zich goed, het probleem is als ik deze tijdens foto maken terug wil draaien. Dan gaat het stroef waardoor je gaat schokken.
Als ik het zelfde doe met de standaard lens die bij de D70 zat gaat deze vele malen soepeler.

Was gister namelijk bezig om stijgende vliegtuigen te fotograferen en steeds als ze dichterbij kwamen dan kon ik mn camera niet stil houden ivm het terug draaien van de lens.
;) ;) ;)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-02 14:49

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb dezelfde lens en hetzelfde "probleem". Je kan wel terug gaan, maar aangezien elke versie van die lens zo werkt zal je er weinig mee opschieten. Het is idd lastig als je snel iets wilt uitzoomen het af en toe erg stroef gaat.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

* McFlipp heeft dezelfde lens en het ook hetzelfde 'probleem'

Wat ik wel merk is als je lekker veel (en wild :+) inzoomt ie na verloop van tijd wel wat soepeler begint te worden :) Maarja het hoort dus gewoon zo bij deze lens, dus terug gaan zal geen nut hebben.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Een van de redenen dat ik mijn (overigens niet de APO versie) lens heb teruggebracht. Ben met dezelfde klacht teruggegaan naar de winkel, tussen de 200 en de 300 mm ging hij stroef. Toen bleek dat alle lenzen die ze daar hadden staan hetzelfde probleem hadden, en het feit dat ik sowieso niet helemaal tevreden was over de lens in het algemeen, heb ik mijn geld terug gekregen.

Ben nu aan het sparen voor de Sigma 70-200 2.8 APO HSM. Is echter wel een lens van een totaal andere categorie en prijsklasse.

Verwijderd

Hai,
\
Ben nu thuis en heb even gekeken, maar ik heb de Sigma 70-300 1:4-5,6 APO Macro Super en ik heb dat probleem dus ook, het zoomen gaat niet soepel na een bepaald punt. Ik heb dat nooit zo gemerkt, omdat ik veel natuur etc. fotografeer en niet veel verander als ik mijn compostitie heb gekozen.

Hmmm, beetje laat, ik heb hem al even, maar bevalt verder nog goed. Strange dat ze dat nog niet verholpen hebben in de opvolger.

Gr.
Ton
seninha schreef op 28 oktober 2004 @ 07:27:

Pagina: 1