Toon posts:

[XPSP2]ping = prima, toch kan ik share niet benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle topicjes in de search al gelezen en zelfs met 1 van de modjes (niet van netwerken iig) naar een oplossing gezocht en gegoogeld.

ik heb de tooltje netbrute uitgeprobeerd en kon geen oplossingen vinden.

PC1= xp prof sp2
PC2= xp home sp2
PC3= xp prof sp2

van PC1 > PC2 ping prima maar sharen benaderen onmogelijk
van PC2 > PC1 ping prima maar sharen benaderen onmogelijk
van PC1 > PC3 ping prima shares benaderen prima
van PC3 > PC1 ping prima shares benaderen prima

netbrute zegt dat het probleem bij xp home (dus PC2) ligt, als ik de D schijf deel zie ik wel handje en lijkt het gelukt te zijn maar in map netwerken zie ik geen mapje D staan. met de xp prof beide pc ( dus PC1 en 3) zie ik de geshared mappen wel staan.

ik heb ook netwerk wizard geprobeerd en dat hielp geen fok. de netbios via tcp/ip aangevinkt ipv de standaard dhcp. alle 3 pc hebben een ip van mij gekregen 192.168.200.1 tot 3

ik heb ook firewall aan en uit gezet maakt echt niets uit (kan gwoon pingen)

overigens was de home eerst SP1 en toen ik niets kon benaderen dacht ik laat ik maar gelijk SP2 erop zetten misschien is het dan verholpen maar het heeft helemaal niets geholpen.

tot slot: ik heb de shares altijd kunnen benaderen, maar door een virus op PC2 heb ik hem losgekoppelt 2 maanden lang. vandaag wilde ik het weer koppelen en dat lukt dus voor geen meter... |:(

Verwijderd

Probeer de 'Gast' account eens aan te zetten op de home machine.

Verwijderd

kHeb zelf 1x zo'n eigenwijze PC gehad, IP's met de hand gezet, pingt ok, maar geen share-toegang. Uiteindelijk lukte het door de 'eigenwijze' PC weer even op DHCP te zetten en een ipconfig/release en /renew te doen. Hierna weer alles op vaste IP's, en de share was weer te benaderen 8)7

Zorg voor een gebruikersnaam die op alle PC's bekend is (bijv. Administrator)

Die 'tip' van madbuce als noodoplossing bewaren, tenzij je van 'gasten' houdt })

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

- Simple filesharing aan of uit ?
- Workgroup ?
- Guest account c.q. zelfde accounts ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
simple is op prof uitgezet, op de home kan ik hem nie vinden.

workgroup is op alle 3 computers hetzelfde

accounts heb ik aangemaakt ( doe ik normaal nooit maar omdat het niet lukt ) en dat helpt geen ruk

die tip om weer dhcp te maken ga ik maar proberen....

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 08:56

Hans.Solo

Tank n00bje :P

De SP-2 Firewall heeft nog wel eens de neiging om in zijn properties file -en printer sharing niet toe te staan,
Ga ff naar de properties van je netwerk verbinding -> tabblad advanced -> settings -> tabblad exceptions, check daar eens of file -en printersharing wel afgevinkt is

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al eerder zei: PC1 < > PC3 perfecto... nix meer instellen of zo. en ja filesharing is aangevinkt op alle 3 pc. tis echt een probleem met die home....

affijn ik heb nog nooit gewerkt met dhcp, omdat dat nooit soepel gaat. ik heb nu op dhcp ingesteld, en nu blert mijn pc dat hij geen ip heeft gekregen (beperkte of geen verbindingsmogelijkheden) van de andere pc. de andere pc heeft wel een ip.

wat moet ik doen om de dhcp goed werkend te krijgen?

edit: na een reboot blert de andere pc nu ook dat ie geen ip krijgt (beperkte of geen verbindingsmogelijkheden)

edit2: op knoppie herstellen ipadres rammen helpt ook nix. ( krijg melding kon niet de ip adres vernieuwen )

edit3: heb firewall geheel gekilled en helpt nix

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Topicstarter
however... FTP server maken bood me uitkomst. ik ben dit hele gedoe zo ontzettend beu. FTP server maken was zo gebeurd en viola nu is het niet alleen voor pc2 via netwerk toeganglijk(wist nie dat dat kon) maar ook nog voor heel de internet.

mensen met het zelfde probleem als ik raad ik gwoon ftp aan. veel simpeler en veiliger dan dat gekut. je kan ook veel beter alles overzien en zelfs zien wat gedownt is, waar wie zich bevindt...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ziet eruit als een firewall probleem...

enne..
hoe zit jij op internet?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
windows-2000 schreef op 30 oktober 2004 @ 15:38:
ziet eruit als een firewall probleem...

enne..
hoe zit jij op internet?
ik heb al een paar keren gezegd dat firewall helemaal is uitgezet. en ik heb 2 netwerkaarten net als pc2. wij hebben beiden eigen internet en daarnaast onze netwerk...

en dan nog kon pc1 en pc3 (pc3 is een testcomputer en normaal niet aangesloten en anders op de aansluiting waarop pc2 normaalgesproken zit) met mekaar communiceren. alhoewel ik soms had dat een share niet te bereiken was en na een paar dagen ineens weer in orde was, ook kreeg ik melding dat 1 van de 2 pc's de baas probeerde te spelen en dat de andere pc dat niet toestond.

en tot slot he.. DHCP enablen op pc1 en pc2 kreeg ik melding dat ik mogelijk beperkte of geen toegang had en bleven de IP-adressen leeg.

affijn ik ben dit alles beu, wil er niet eens meer over nadenken....

ze hadden bij windows xp gwoon een soort van ftp moeten maken. dat zou gwoon het netwerken veel simpeler maken...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 17:04 ]

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Dus allebei de pc's hebben een eigen internetverbinding? En als je ftp-t doe je dat dan over jullie netwerk, of over het internet?

En hoe zijn die 2 pc's gelinkt? Switchje?

Verwijderd

Topicstarter
crosscable, ftp (zo hoor ik van alle kanten) kan via netwerk en dat ga ik dus ook doen aangezien me upload maximaal 18 kb/s is via het internet. ik heb de ftp alleen via internet uitgetest en nog niet via netwerk...

en ja allebei de pc hebben hun eigen internet en dat komt omdat pc2 bij me buurman staat en wij die internet al hadden voordat we een netwerk hadden... maar dan nog hebben wij allebei niet de behoefte om 1 van de 2 internetaansluitingen op te zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb het probleem opgelost door de home XP cd te slipstreamen met SP2 met behulp van nLite en pc2 te formatteren en die cd te installeren.

bedankt met het meedenken :Y)

Verwijderd

ey MrTweak, zou je eens uit kunnen leggen hoe je die FTP-server hebt aangemaakt zodat je nu op alle pc's filesharing hebt.. ik heb namelijk hetzelfde probleem als jij.. en tweede vraagje: kun je met die ftp-server ook een printerstaak opgeven via die ftp-server?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 22:42:
ey MrTweak, zou je eens uit kunnen leggen hoe je die FTP-server hebt aangemaakt zodat je nu op alle pc's filesharing hebt.. ik heb namelijk hetzelfde probleem als jij.. en tweede vraagje: kun je met die ftp-server ook een printerstaak opgeven via die ftp-server?
gwoon ftp server maken. een netwerkkaart handmatig op 192.168.100.1 of zo zetten en op andere pc die gekoppeld is aan je netwerk intikken [plain]ftp://192.168.100.1[/] en dan ben je er :? die 100 is alleen maar omdat het een andere range moet zijn dan waarmee je internet hebt. (ik heb nu 2 netwerkaarten in me pc. 1 voor wanadoo cable en 1 voor me thuisnetwerk. de wanadoo is dus 192.168.0.1) voor de duidelijkheid, die server is maar van 1 pc. als je elk pc zijn eigen stuff wilt benaderen moet je op elk pc een ftp server maken. wil je vanaf elk pc naar 1 pc met stuff benaderen dan is ftp wel wat voor je.

mocht je exact zelfde probleem hebben als ik: wel kunnen pingen maar gedeelde shares niet kunnen benaderen kan je het NIET oplossen met ftp. format en geslipstreamde cd is voor mij de oplossing geweest. maar dan nog heeft ftp wel enkele handigheidjes zoals dat je vrienden van internet nu ook je spul kunnen downen en je kan zien wie zoal op je shares komt en dat kan met standaard delen windows nie.

wat betreft je printervraag, geen idee :| ben net nieuw met ftp :|

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 15:03 ]

Pagina: 1