ik heb alle topicjes in de search al gelezen en zelfs met 1 van de modjes (niet van netwerken iig) naar een oplossing gezocht en gegoogeld.
ik heb de tooltje netbrute uitgeprobeerd en kon geen oplossingen vinden.
PC1= xp prof sp2
PC2= xp home sp2
PC3= xp prof sp2
van PC1 > PC2 ping prima maar sharen benaderen onmogelijk
van PC2 > PC1 ping prima maar sharen benaderen onmogelijk
van PC1 > PC3 ping prima shares benaderen prima
van PC3 > PC1 ping prima shares benaderen prima
netbrute zegt dat het probleem bij xp home (dus PC2) ligt, als ik de D schijf deel zie ik wel handje en lijkt het gelukt te zijn maar in map netwerken zie ik geen mapje D staan. met de xp prof beide pc ( dus PC1 en 3) zie ik de geshared mappen wel staan.
ik heb ook netwerk wizard geprobeerd en dat hielp geen fok. de netbios via tcp/ip aangevinkt ipv de standaard dhcp. alle 3 pc hebben een ip van mij gekregen 192.168.200.1 tot 3
ik heb ook firewall aan en uit gezet maakt echt niets uit (kan gwoon pingen)
overigens was de home eerst SP1 en toen ik niets kon benaderen dacht ik laat ik maar gelijk SP2 erop zetten misschien is het dan verholpen maar het heeft helemaal niets geholpen.
tot slot: ik heb de shares altijd kunnen benaderen, maar door een virus op PC2 heb ik hem losgekoppelt 2 maanden lang. vandaag wilde ik het weer koppelen en dat lukt dus voor geen meter...
ik heb de tooltje netbrute uitgeprobeerd en kon geen oplossingen vinden.
PC1= xp prof sp2
PC2= xp home sp2
PC3= xp prof sp2
van PC1 > PC2 ping prima maar sharen benaderen onmogelijk
van PC2 > PC1 ping prima maar sharen benaderen onmogelijk
van PC1 > PC3 ping prima shares benaderen prima
van PC3 > PC1 ping prima shares benaderen prima
netbrute zegt dat het probleem bij xp home (dus PC2) ligt, als ik de D schijf deel zie ik wel handje en lijkt het gelukt te zijn maar in map netwerken zie ik geen mapje D staan. met de xp prof beide pc ( dus PC1 en 3) zie ik de geshared mappen wel staan.
ik heb ook netwerk wizard geprobeerd en dat hielp geen fok. de netbios via tcp/ip aangevinkt ipv de standaard dhcp. alle 3 pc hebben een ip van mij gekregen 192.168.200.1 tot 3
ik heb ook firewall aan en uit gezet maakt echt niets uit (kan gwoon pingen)
overigens was de home eerst SP1 en toen ik niets kon benaderen dacht ik laat ik maar gelijk SP2 erop zetten misschien is het dan verholpen maar het heeft helemaal niets geholpen.
tot slot: ik heb de shares altijd kunnen benaderen, maar door een virus op PC2 heb ik hem losgekoppelt 2 maanden lang. vandaag wilde ik het weer koppelen en dat lukt dus voor geen meter...