Hallo,
Toen ik vanochtend mijn mail checkde was er niets aan de hand, toen ik een paar uur later in de middag mijn mail checkde zat mijn outlook ineens vol met ruim 20 mails, veelal dezelfde, altijd met vage attachement(heb ze niet geopend). Nu krijg ik er elk uur 3 tot 10 binnen
De mails zien er zo uit:
Alle attachemts zijn zip bestanden van 0 bytes: zip.zip data.zip docs.zip
Ik krijg ook veel dezelfde berichten van verschillende afzenders.
1 echte persoon reagerde op een of andere manier op deze emails:
Wat ik wel heb is een kerio mailserver, draaiend op win 2000 prof server. In de mail log staat niets over verzonden mail of spam/virus.
Mijn vraag dus:
Herkend iemand deze soort emails/virussen/spam en weet hoe kom ik er weer vanaf kom? Het is echt heel vaag want het is van start gegaan zonder dat ik thuis was en alleen de mailserver aan stond.
Ohja, er wordt gerypled op het email adres: shifty-pk@shifty.demon.nl, maar dit email adres is in geen enkele outlook ingesteld. Maar omdat ik alles binnen krijg op mijn email adres wat eindigd op *@shifty.demon.nl krijg ik ze zo binnen.
Pleeease help
Toen ik vanochtend mijn mail checkde was er niets aan de hand, toen ik een paar uur later in de middag mijn mail checkde zat mijn outlook ineens vol met ruim 20 mails, veelal dezelfde, altijd met vage attachement(heb ze niet geopend). Nu krijg ik er elk uur 3 tot 10 binnen
De mails zien er zo uit:
Subject: urgent
Hi
Sorry, I forgot to send an important
document to you in that last email. I had an important phone call.
Please checkout attached doc file when you have a moment.
Best Regards
subject: Att
Hello,
Sorry, I forgot to attach the new contact information.
Please view the attached (.pdf) contact sheet.
Sincerely,
User
Subject: Money
I am responding to your last email in the attached file.
I had a delivery problem with your inbox, so maybe you'll receive this now.
Enz...Subject: text
Hello,
What version of windows you are using?
This last document I received from you came out weird.
Please see the attached word file and resend the file to me.
Many thanks,
User
Alle attachemts zijn zip bestanden van 0 bytes: zip.zip data.zip docs.zip
Ik krijg ook veel dezelfde berichten van verschillende afzenders.
1 echte persoon reagerde op een of andere manier op deze emails:
Aan de hand hiervan ging ik er vanuit dat ik een virus had. Maar er kan niets gevonden worden met mijn mcafee virus scan+nieuwste updates(dat's).Ik weet niet of je he tweet maar je bent virussen an het versturen.
Controleer je systeem op virussen en verwijder ze.
Als we er nog een krijgen stuur ik een abuse aan Demon.
Groet,
Richard (*Censuur*)
-----Original Message-----
From: shifty-pk@shifty.demon.nl [mailto:shifty-pk@shifty.demon.nl]
Sent: dinsdag 27 januari 2004 14:31
To: juditharonson@hotmail.com
Subject: Money
I am responding to your last email in the attached file.
I had a delivery problem with your inbox, so maybe you'll receive this now.
Wat ik wel heb is een kerio mailserver, draaiend op win 2000 prof server. In de mail log staat niets over verzonden mail of spam/virus.
Mijn vraag dus:
Herkend iemand deze soort emails/virussen/spam en weet hoe kom ik er weer vanaf kom? Het is echt heel vaag want het is van start gegaan zonder dat ik thuis was en alleen de mailserver aan stond.
Ohja, er wordt gerypled op het email adres: shifty-pk@shifty.demon.nl, maar dit email adres is in geen enkele outlook ingesteld. Maar omdat ik alles binnen krijg op mijn email adres wat eindigd op *@shifty.demon.nl krijg ik ze zo binnen.
Pleeease help