Toon posts:

Oplossing FPS drop met Radeon kaart Counterstrike 1.6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een probleem met FPS drop met mijn Radeon 9800 Pro tijdens het spelen van Counterstrike 1.6.

Op GoT zijn al genoeg topics geopend van mensen met hetzelfde probleem. Nou heeft Ati dit op zijn site gezet :

Counter-Strike: Random frame drops with 1.6 game patch
The information in this article applies to the following configuration:
CATALYST 3.7 and 3.8 Display Drivers
All RADEON based graphics boards
A noticeable drop in frame rate will occur when playing the game Half-Life: Counter-Strike.

ATI Engineering has been advised of this issue and is investigating.

To work around this issue, please download and install previous CATALYST 3.6 driver suite:

Ati is er dus wel mee bezig denk ik..... het ligt dus NIET aan je CPU of je MOBO en je hoeft al helemaal geen andere kaart aan te schaffen! 8)7

Als iedereen dit al wist, mijn excuses voor zinloze post,
zo niet, ik hoop dat iemand er wat aan heeft!

Verwijderd

er, we zitten inmiddels op de 4.10 drivers ??????

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 23:57:
er, we zitten inmiddels op de 4.10 drivers ??????
Ik heb in ieder geval een problemen met de 4.10 drivers op mijn Sapphire Radeon 9800 Pro...

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Counterstrike 1.6 in combinatie met een Radeon is gewoon 1 groot mysterie. Moet je voor de grap bijvoorbeeld eens een kijkje nemen op het Steam forum.
Hier zie je ook bijna 2000 posts die over dit onderwerp gaan, en er is gewoon nergens een echt antwoord voor geweest. Soms zie je mensen met nagenoeg dezelfde config, toch nog een verschil van 30fps tegen 100 fps hebben.
Ik heb zelf ook alle Catalyst drivers al eens geprobeert, maar ivm met andere games zit ik nu bij de 3.9 . Ik heb dan doormiddel van een paar aanpassinkjes(in taakbeheer, het process Steam.exe en hl.exe op de laagste prioriteit gezet) toch een redelijk speelbare CS 1.6, alhoewel het altijd nog onder doet aan wat het zou moeten zijn.
Er is dus geen duidelijkheid uit de problemen te halen, alleen dat een Radeon+Steam1.6 toch weleens voor vreemde probleme kan zorgen :P(Nvidia kaarten in mindere mate ook hoor)

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:09
Bedankt Ati! _/-\o_ en natuurlijk Outlaw ;) dit probleem had mijn pa ook altijd op de pc, nu kunnen we misschien eindelijk weer normaal spelen (Hij heeft een 9800 pro, ik een 9600, hij had 25 FPS, ik 64... Dat speelt niet echt lekker natuurlijk.) Ik zal het eens gaan testen en kijken of het wat beter wordt :D

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 21:02
Komt voornamelijk omdat de opengl engine van ati anders is. dat in combinatie met oudere/langzame computer zorgt voor fps drops.
Als je nu op een Athlon 64 zit met 1 gig ram zijn er over het algemeen geen problemen. Maar het zit of in de opengl engine of in de opengl drivers van Ati

Verwijderd

Ik heb fastwrites uit gezet !! had ik meteen 100 fps ipv 30 .. dit was bij mij de enige oplossing na maanden zoeken

ik heb nu catalyst 4.10 btw

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 09:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok het is al een wat ouder bericht , mijn excuses hiervoor! maar jah ik was zo verbijsterd dat er dan eindelijk een oplossing zou komen dat ik niet goed gelezen heb |:( hopen dat het alsnog in de toekomst ( niet te lang ) goed komt!

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-07 10:31

henwy

Meh

Fastwrites uit en Omega Drivers of NGO Tweaked drivers:

www.newgenerationorder.org
www.omegadrivers.net

450-1000 fps

in smoke:
280

geen drops, werkt perfect

Radeon 9800 Pro 128 mb

Verwijderd

henwy schreef op 28 oktober 2004 @ 14:32:
Fastwrites uit en Omega Drivers of NGO Tweaked drivers:

www.newgenerationorder.org
www.omegadrivers.net

450-1000 fps

in smoke:
280

geen drops, werkt perfect

Radeon 9800 Pro 128 mb
Das wel grappig gezien CS een max van 100fps heeft :p

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 10:07
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 15:01:
[...]

Das wel grappig gezien CS een max van 100fps heeft :p
wat overigens ook bullshit is, want met de commando's
developer 1
fps_max 300

haal je echt wel m eer dan 100 fps :]

offtopic:
ty :]

[ Voor 7% gewijzigd door Helmet op 28-10-2004 15:12 ]

Icons are overrated

Verwijderd

developer 1
fps_max 999

weg limiet!

offtopic:
toch maar ff alizée in je avatar gezet

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 15:08 ]

Verwijderd

We hadden het hier over 1.6 right ? 100fps max.

• Abidan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 12:46
Tsja, wat betreft die unified Radeon drivers: ik denk dat wanneer je een verouderde kaart hebt, zoals ik met de radeon 8500, je beter bij de oudere drivers <4.xx kunt blijven. Ik heb zelf het probleem dat in C&C Generals de textures knipperen wanneer ik een driver >3.6 gebruik. (!)

Heb verschillende nieuwe catalysts geprobeerd, maar het werkt echt niet. Volgens mij kijkt Ati bij het maken van nieuwere drivers niet meer of het werkt in combinatie met oudere kaarten, zodat er misschien een performanceboost komt bij nieuwere kaarten, maar alles verneukt wordt bij de oudere kaarten.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 15:08:
We hadden het hier over 1.6 right ? 100fps max.
Euuh.... er wordt wel 3x hierboven gezegd dat met deze command's

fps_max 900 (of iets dergelijks)
developer 1

Je 100FPS max kan doorbreken |:(

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Nog even late reply, maar na echt een half jaar problemen gehad te hebben met CS 1.6 na installatie van mijn Sapphire Ati Radeon 9800 Pro (128MB), heb ik eindelijk de oplossing voor mezelf gevonden :)
Het probleem lag bij mij in de FSB + Memory Timing, in ieder geval dat is mijn conclusie.

Ik heb mijn processor + FSB + CPU voltage nu zondanig aangepast dat deze en stabiel draait en ik heb weer vrolijk ( fps_max ) zoals ik dat voorheen had.

Systeem met problemen
Mobo:MSI KT3-Ultra2-R
VIA KT333 Chipset
Processor:AMD Athlon XP 2400+:
Multiplier 15x
FSB 133
Voltage : auto
Geheugen: 3 reepjes:
- Kingston 512 MB DDR PC3200 (x2)
- Kingston 256 MB DDR PC3500
Settings:
2.5 - 2 - 2 - 6 (FSB+33 = 166 MHz)

Systeem zonder problemen
Mobo:MSI KT3-Ultra2-R
VIA KT333 Chipset
Processor:AMD Athlon XP 2400+:
Multiplier 15x
FSB 138
Voltage : 1.675
Geheugen: 3 reepjes:
- Kingston 512 MB DDR PC3200 (x2)
- Kingston 256 MB DDR PC3500
Settings:
2.5 - 2 - 2 - 5 (FSB = 138 MHz)

Na goed doorspitten van alle OC-forums, mbt geheugentimings en Athlon XP 2400+ kan ik nu mede dankzij Tweakers _O_ weer ongestoord CS-en.
Pagina: 1