Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Playstation 2 kapot gevallen - geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Mijn PS2 is vandaag gevallen Afbeeldingslocatie: http://www.gamers.nl/images/content/TheDuke/200211/1036945827_0.gifomdat ik tegen het snoer van de controller liep. Nu doet ie 't niet meer. Hij gaat nog wel aan en de fam die draait. Ook laadt ie gewoon het spel, maar hij geeft alleen geen beeld door naar de TV.
Iemand die ook al een keer gehad en is dat te maken?

[ Voor 15% gewijzigd door Cardinoz op 27-10-2004 23:52 ]

Verwijderd

Ik heb het nooit meegemaakt, en ik betwijfel of het te maken is. Wellicht contact opnemen met Sony om dat eens te vragen? De PS2 heeft nu eenmaal geen standaard electronica, architectuur en aansluitstekkers. Misschien dat een handige hobbyist die al 10 overleden PS2's heeft liggen er iets mee kan. Als de EE van de PS2 (de grafische CPU) dood is kun je het shaken in elk geval.

Verwijderd

Indien je de kabels allemaal al gecheckt hebt: Ik zou eens beginnen met open maken, controleren op breuken, nameten en checken of hij met een RGB kabel (of juist met composiet of Svideo) wel beeld geeft. In ieder geval kunnen wij hier weinig zinnigs over zeggen als de deksel erop blijft en er geen foto's of meetresultaten gepubliceerd worden.

Garantie is het in ieder geval niet en bij Sony zijn ze ook niet dom om dat niet op te merken...

move > CME

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 23:58 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Ik zou het er eerder op gokken dat gewoon de video aansluiting stuk is, aangezien die kabel erin zat toen ie viel kan das best een optater gehad hebben.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 17:02
Niet open maken!

Gewoon als er nog garantie opzit laten maken door Sony.

Mijn oom had dit laatst nl. ook en zijn Playstation werd vernieuwt.
Hij kreeg gewoon een nieuwe maar blijf van die garantie sticker af als er nog garantie opzit.

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 20:46
Wokkel1982 schreef op 28 oktober 2004 @ 09:26:
Niet open maken!

Gewoon als er nog garantie opzit laten maken door Sony.

Mijn oom had dit laatst nl. ook en zijn Playstation werd vernieuwt.
Hij kreeg gewoon een nieuwe maar blijf van die garantie sticker af als er nog garantie opzit.
Ah, jij bent weer zo'n integere onterechte garantieclaimer :r

Zoals gezegd, de behuizing openmaken en logischerwijs het probleem opzoeken.

Verwijderd

Waar slaat dat nou weer op? :?
Als je nog garantie kan je hem gewoon opsturen......
Daar is toch niets slecht aan? Je hebt er btw ook nog voor betaald.....
Waarom zelf gaan kloten met een risico dat ie kapot gaat terwijl je hem kan opsturen en de kans dan veeeeeeeel groter is dat je hem werkend terug krijgt! ;)

Verwijderd

Maar bij die zogenaamde ''garantie'' moet je wel extra betalen, als je PS2 gemaakt moet worden. Zelf heb ik geen PS2, maar een vriend van me wel, en die moest iets van 200,- betalen. Dat was nog in de tijd dat een PS2 nog 200,- koste ofzo, dus toen heeft ie maar een nieuwe gehaald.
:)

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Klaaz Vaak schreef op 28 oktober 2004 @ 13:51:
[...]

Ah, jij bent weer zo'n integere onterechte garantieclaimer :r

Zoals gezegd, de behuizing openmaken en logischerwijs het probleem opzoeken.
Ik vind toch ook dat als je het nog kan laten vervangen, dat je dat dan zeker moet doen. Sony ed verdienen toch genoeg, van een PS gaan ze echt niet overkop gaan ;)

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 14:03:
Waarom zelf gaan kloten met een risico dat ie kapot gaat terwijl je hem kan opsturen en de kans dan veeeeeeeel groter is dat je hem werkend terug krijgt! ;)
Je kan beter eerlijk blijven.
Je krijgt garantie op het apparaat als dat er plots mee ophoud ofzo niet omdat je hem heb laten vallen. En mocht je hem opsturen en hun constateren een breuk in een printbaan oid dan zal het me niks verbazen dat je nog mag betalen ook. Ik zou je iig wel vet laten betalen
gill schreef op 28 oktober 2004 @ 14:09:
[...]

Ik vind toch ook dat als je het nog kan laten vervangen, dat je dat dan zeker moet doen. Sony ed verdienen toch genoeg, van een PS gaan ze echt niet overkop gaan ;)
Ik ben alleen bang dat de TS niet de enige zal zijn. En zo'n opmerking van Sony verdiend toch genoeg slaat al helemaal nergens op. Dus als jij in mijn ogen genoeg verdiend mag ik je wel oplichten ? goed dat ik het weet ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 14:11 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:11

FastBunny

Give it the Works !

Waarom omdat jij hem zelf sloopt en je hebt garantie op fabricagefouten etc daarom dus ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
Zoek eens op wat 'garantie' betekent. Dat is dus geen verzekering.

Eerst even kijken of het niet aan de videokabel ligt of de connector naar de videokabel. En anders openen en de binnenkant controleren op vreemde dingen. Succes.

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 14:09:
[...]

Je kan beter eerlijk blijven.
Je krijgt garantie op het apparaat als dat er plots mee ophoud ofzo niet omdat je hem heb laten vallen. En mocht je hem opsturen en hun constateren een breuk in een printbaan oid dan zal het me niks verbazen dat je nog mag betalen ook. Ik zou je iig wel vet laten betalen

[...]

Ik ben alleen bang dat de TS niet de enige zal zijn. En zo'n opmerking van Sony verdiend toch genoeg slaat al helemaal nergens op. Dus als jij in mijn ogen genoeg verdiend mag ik je wel oplichten ? goed dat ik het weet ;)
Persoonlijk vind ik dat niet oplichten. Ga je zelf als je thuis merkt dat je een Euro teveel hebt teruggekregen in de supermarkt helemaal terug lopen? Ik neem aan van niet. Ga je zelf als je thuis merkt dat je van je arme kennis een Euro teveel hebt teruggekregen helemaal terug lopen? Ik denk van wel.
Daar komt het op neer.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:05
hej, ontopic allemaal, wat TS doet met garantie moet ie zelf weten. alstie hem niet opstuurt zou ik dat ding maar eens open schroeven en checken voor losliggende dingen.
(apparatuur kan heel wat hebben, dus lijkt met sterk dattie van 1x vallen helemaal kaduuk is. (tft is bij lan ook een x van de tafel gevallen, allemaal rare horizontalen vage strepen, 1x resetten en ik zit er nu nog met plezier naar te kijken!)
verder even de andere uitgangen kijken of daar nog wat beeld uit komt..

Verwijderd

Modbreak:Zullen we de discussie over de illegale strafbare praktijken van oplichting bij garantieclaims elders doen? Los van het feit dat PS2 consoles met verlies verkocht worden (de winst ansich zit in de extra's, bovendien is de trend al jarenlang dat de PS2 inkomsten kelderen) helpt het de topicstarter namelijk geen steek verder.

Dan vanaf nu weer ONTOPIC verder op behulpzame wijze...

Zie verder Wetboek van Strafrecht, titel XXV Bedrog, Art. 326. en forumFaq: criminele zaken :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 15:03 ]

Verwijderd

Electronica word er nou eenmaal niet beter van als het valt.
dat het in vele gevallen goed gaat mag je heel gelukkig mee zijn.
Bij een val kunnen er namelijk altijd componenten af breken, solderingen los laten etc. en helemaal als zoiets onder mechanische spanning staat.
Zelfs bij mobiele telefoons die opgestuurd worden voor garantie krijg je met rekening terug als blijkt dat ze gevallen zijn.

Kortom voor jezelf kijken wat je het beste kan doen.
opsturen met risico dat je reparatie kosten moet betalen.
Of er zelf (mits je ervaring genoeg heb met electronica) naar kijken of het door een ervaren iemand laten doen en je eventueele verdere garantie kwijt raken.
Of gewoon een nieuwe aanschaffen.
Pagina: 1