Zo juist eindelijk mijn eMac geinstalleerd. Alleen ik krijg inet niet aan de praat. Dus ik zit nu weer op mijn gare pc. Ik heb een ethernetverbinding naar een kabelmodem met DHCP. Met mijn mac lukt dat dus niet :sad: Ik heb het zelfde als in windows ingesteld. 10 mbit/half duplex maar het netwerk blijft op inactive. Kan geen IP krijgen. Internet werkt dus wel met de PC. Ik heb chello. Wat te doen ?
Bij de laatste chello-verbinding waar ik bij in de buurt was was het inpluggen en gaan (tenminste, toen ik een router aan het modem (Com21) hing en een pc volledig standaard ingesteld (bij TCP/IP adressen ed. op laten halen) aan de router plugde werkte alles direct. Niets aan 10 mbit/half duplex gezien..
Maar goed, wellicht is het praktisch als je even het type modem neerzet, en eventueel de ipconfiguratie die je PC van het modem krijgt post? (vergeet niet je eigen IP weg te halen).
En het is praktisch als je dit de volgende keer direct in Appletalk zet
.
Maar goed, wellicht is het praktisch als je even het type modem neerzet, en eventueel de ipconfiguratie die je PC van het modem krijgt post? (vergeet niet je eigen IP weg te halen).
En het is praktisch als je dit de volgende keer direct in Appletalk zet
[ Voor 9% gewijzigd door Tarin op 28-10-2004 08:05 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
[GT] --> [APL]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Het is een Thomson TCM390 modem. Net omgeruild door koerier van chello. De service zou verbeterd worden
Verwijderd
Je weet dat wanneer je een andere computer aansluit opnieuw de registratieprocedure moet worden doorlopen? Heb je de handleiding gelezen en gevolgd, op welk punt gaat het fout? Ik ben zelf ook niet zo'n fan van Chello (wel abonnee
) maar om daar nu meteen de schuld aan te geven is wel heel kort door de bocht.
Edit: Je kan de helpdesk ook even bellen dat je een andere computer hebt, regelen ze het daar voor je. Nog beter is een router aanschaffen, dan kan je met beide computers het net op.
Edit: Je kan de helpdesk ook even bellen dat je een andere computer hebt, regelen ze het daar voor je. Nog beter is een router aanschaffen, dan kan je met beide computers het net op.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 09:23 ]
check even wat voor kabel van de modem naar je mac loopt. ik had van mn router beneden naar mn pc boven een 4 aderige kabel(aan de uiteinden zat een kastje en vanaf daar was het een 8 aderige kabel naar de plugjes) en dat werkte met mn pc goed, sinds een week een ibook en die pikte dat dus niet, ff met wat geknoei een 8 aderige kabel van gemaakt en nu werkt het als een trein 
met die 4 aderige kabel kreeg ik dus geen ip aangewezen van mn router terwijl ik met een utp kabel beneden wel gewoon een ip kreeg
met die 4 aderige kabel kreeg ik dus geen ip aangewezen van mn router terwijl ik met een utp kabel beneden wel gewoon een ip kreeg
Het probleem zou kunnen bestaan uit het feit dat sjello mijn MAC adres registreert. Vandaar dat mijn Macintosh het niet doet. Ik heb vanochtend een router gekocht (Edimax) en gehoord dat ik dan een mac adress moet klonen. Hoe doe ik dat ?
daarvoer adviseer ik je de search te gebruiken. er zijn namelijk een heleboel topics over te vinden.Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 12:13:
Het probleem zou kunnen bestaan uit het feit dat sjello mijn MAC adres registreert. Vandaar dat mijn Macintosh het niet doet. Ik heb vanochtend een router gekocht (Edimax) en gehoord dat ik dan een mac adress moet klonen. Hoe doe ik dat ?
suc6
Ik zou het doen!
Gewoon de router instellen vanaf je PC, en dan krijg je vanzelf wel in een scherm de optie 'Clone MAC-adres', gewoon de handleiding van je router volgen, verbindingssoort in natuurlijk DHCP.Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 12:13:
Pagina: 1