Heren,
tijd voor een discussie.
Hoor sinds het begin van deze week een zeer aparte reclame van AMD op de radio.
'Omdat ik een AMD64 heb, hoef ik me geen zorgen te maken voor virussen.'
Nieuwsgierig als ik ben, maar eens gekeken op www.goamd.com
Daar bleek dat dit magische trukje alleen werkt met WinXP SP2 of hoger.
Wat ze hierbij doen is dat de AMD kijkt of er het geheugen niet op een vreemde manier wordt aangesproken -> zou dus een virus kunnen zijn.
Daarnaast bevelen ze uiteraard een normale virusscanner aan, omdat dit helemaal niet afdoende helpt.
Maar naar mijn mening bedoelen ze iets anders.
Namelijk:
Wij, AMD, hebben een uitbreiding gemaakt op onze processor . Een uitbreiding waardoor het OS zelf niet meer hoeft te kijken hoe het geheugen wordt benaderd.
En dit werkt alleen in WinXP SP2 omdat hier kennelijk door MS een grote behoefte aan is.
Naar mijn gevoel heeft AMD iets gemaakt waarmee ze, stiekum , aantonen dat MS het niet goed genoeg voor elkaar krijgt om het geheugen juist t e benaderen.
Jullie mening graag!!
Even voor de duidelijkheid, het is niet mijn doel om hier M$ MS af te zeiken o.i.d.
Daarnaast is het lastig om dit topic in het juiste forum te plaatsen. Als er een mod is die een betere locatie weet, zet hem ajb door.
tijd voor een discussie.
Hoor sinds het begin van deze week een zeer aparte reclame van AMD op de radio.
'Omdat ik een AMD64 heb, hoef ik me geen zorgen te maken voor virussen.'
Nieuwsgierig als ik ben, maar eens gekeken op www.goamd.com
Daar bleek dat dit magische trukje alleen werkt met WinXP SP2 of hoger.
Wat ze hierbij doen is dat de AMD kijkt of er het geheugen niet op een vreemde manier wordt aangesproken -> zou dus een virus kunnen zijn.
Daarnaast bevelen ze uiteraard een normale virusscanner aan, omdat dit helemaal niet afdoende helpt.
Maar naar mijn mening bedoelen ze iets anders.
Namelijk:
Wij, AMD, hebben een uitbreiding gemaakt op onze processor . Een uitbreiding waardoor het OS zelf niet meer hoeft te kijken hoe het geheugen wordt benaderd.
En dit werkt alleen in WinXP SP2 omdat hier kennelijk door MS een grote behoefte aan is.
Naar mijn gevoel heeft AMD iets gemaakt waarmee ze, stiekum , aantonen dat MS het niet goed genoeg voor elkaar krijgt om het geheugen juist t e benaderen.
Jullie mening graag!!
Even voor de duidelijkheid, het is niet mijn doel om hier M$ MS af te zeiken o.i.d.
Daarnaast is het lastig om dit topic in het juiste forum te plaatsen. Als er een mod is die een betere locatie weet, zet hem ajb door.
[ Voor 2% gewijzigd door G33rt op 27-10-2004 23:15 ]
alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.