Toon posts:

Internetsnelheid op oude win98se computer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een draadloos netwerk en deel een internettoegang dmv een router.
op 1 van de computers is de internet verbinding zeer traag.

Dit zijn de computers die ik draadloos heb aangesloten.

Win XP, 2400 MHz
512 MB intern geheugen
IE 6.0: Internet verbinding prima !

Win 2000
400 Mhz
256 MB intern geheugen
IE 6.0: Internet verbinding prima !

Win 98SE
200 Mhz
64 MB intern geheugen
IE 5.0: Internet verbinding super traag !

Ik heb al in alle topics proberen door te nemen maar kan de oplossing voor mijn probleem niet vinden.

Naar mijn idee kan de enorm trage internet verbinding (op de Win 98se computer) niet liggen aan de hardware maar misschien is die oude computer met maar 200 MHz en 64 MB geheugen toch echt te traag. Kan iemand me bevestigen voor ik nog uren ga "klooien" met de instellingen op die oude bak.

Alvast bedankt !

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
Misschien een issue met je WiFi kaartjes. Ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld een usb apparaatje gebruikt, dit relatief veel CPU power kost. En aangezien die pc niet echt snel is.....

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas het is geen usb maar een desktop PSI Wlan kaart 11mbit, die ik ook op de andere twee computers gebruik waar de internetverbinding prima is.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:59
probeer ie6.0 eens te installen op die ouwe bak, dat deed vreemd genoeg bij mij namelijk genoeg

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dikke kans dat die Wlan kaart iets aan boord heeft van een realtec chip ofzo? Dat betekent dat ie de CPU gebruikt voor zijn netwerkverker. Op een moderne PC merk je daar niks van; op zo'n oud beestje is dat wel ff anders. Denk dat een 3com veel uit zal maken.
Then again, voor het geld dat je voor een 3com Wlan kaartje kwijt bent...voor 200 euro heb je ook een redelijk snelle PC

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 15:45

Acheron

updatepack.nl

Probleem is bekend. Met 98SE met SP 1.6.2 NL met de oeroude Internet Explorer 5.0 is m'n gemiddelde downloadsnelheid 80 KB/s, tegen 280 - 300 KB/s met Internet Explorer 6.0 SP1 op hetzelfde systeem. Dit op een AMD Athlon XP 1800+ @ 2000+ :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

HOE weet je dat je internet verbinding traag is? Komt dit omdat je MSIE last heeft van spyware of je 98 van een virus?

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

http://www.speedtest.nl misschien
heb hier op een oud laptopje (win98se - 266 mhz - 64 mb ram) ook een zwakke verbinding van 40-50 kb/s terwijl hieri 120 - 130

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ervan uit dat het geen virus of spyware is.
Het is namelijk een "schone" computer, ik heb de HD net geformateerd en opnieuw het OS Win 98SE erop gezet.
Het PSI WLAN Adaptor is van Linksys ipv Realtec.
De snelheid is nog minder dan 1 KB/s terwijl ik op de andere twee PC's makkelijk 200 KB/s haal.

Het is voor mij echt een raadsel maar ik ga in ieder geval IE6.0 proberen erop te zetten... wie weet helpt het...

Deze week besteed ik er nog wat uurtjes aan, als het dan nog niet lukt geef ik het
maar op denk ik.

Iemand nog andere/meer tips die ik kan proberen ?
Pagina: 1