Mijn vriendin heeft een 2 jarig Vodafone abbonement afgesloten. Na enkele keren terug geweest zijn naar de winkel (we waren toen ongeveer 6 weken verder) blijkt toch echt dat het netwerk van Vodafone erg slecht is in de omgeving (binnen en buiten) waar ze woont (ze woont dicht aan de Duitse grens). Hierover hebben we een brief geschreven naar Vodafone voor directe opzegging, omdat ze hoofdzakelijk thuis belt met haar GSM. De verbinding valt vrijwel altijd wegvalt tijdens een gesprek. 4 weken later hebben wij een antwoord ontvangen van Vodafone dat volgens hen algemene voorwaarden "netwerk problemen" geen reden is tot opzegging. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij wellicht tips geven, zodat het abbonement alsnog opgezegd kan worden?
Tja zelfde verhaal met T-mobile gehad... het is niet anders.. je opzicht termijn is voorbij. Anders had je aanspraak kunnen maken op het feit dat het product niet aan je wensen voldeed.
Maar dat gaat nu niet meer.
Maar dat gaat nu niet meer.
[ Voor 6% gewijzigd door slaay op 27-10-2004 23:17 ]
Dich bis echt unne foëzen haas
Ik heb wel eens gehoord dat telecom zaken het bestaande contract afkopen (doordat ze een provisie krijgen) en zo een nieuw abbonement bij een andere provider kunt afsluiten. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ja dat zou eens mooi zijn! Betalen voor een service die je niet krijgt.
Neem aan dat als ze zeggen dat ze bereikbaar zijn op een bepaalde plek en dat niet zo blijkt te zijn, zij de service contract niet nakomen en dat zij uit de overeenkomst kan stappen.
Ik denk dat je:
Gewoon een brief sturen dat hun service niet werkt en dat je ze een kans geeft om het op te lossen binnen een bepaald termijn.
Kan dit niet dan stuur ze weer een brief waarmee je ze ingebreke stelt.
Zeg dan eenzijdig je contract op.
Neem aan dat als ze zeggen dat ze bereikbaar zijn op een bepaalde plek en dat niet zo blijkt te zijn, zij de service contract niet nakomen en dat zij uit de overeenkomst kan stappen.
Ik denk dat je:
Gewoon een brief sturen dat hun service niet werkt en dat je ze een kans geeft om het op te lossen binnen een bepaald termijn.
Kan dit niet dan stuur ze weer een brief waarmee je ze ingebreke stelt.
Zeg dan eenzijdig je contract op.
[ Voor 15% gewijzigd door x-man op 27-10-2004 23:24 . Reden: Niet helemaal goed gelezen.. ]
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
In de brief van Vodafone staat dat tijdens het afsluiten van het contract, akkoord gegaan is met de algemene voorwaarden. Hierin zou staan dat netwerkproblemen voor kunnen komen. Naar mijn mening staat er dat ze hen uiterste best doen om het netwerk optimaal te houden en meer niet, of zie ik iets over het hoofd?
Vodafone heeft, net als iedere fabrikant/winkelier, de plicht een deugdelijk product te leveren. Echter, de koper heeft hier ook onderzoeksplicht. Jouw vriendin had aan vrienden/kennissen etc kunnen vragen hoe het vodafone bereik bij haar in de omgeving is.
De AV van Vodafone zegt dit:
Disclaimer Ik werk NIET voor Vodafone, maar voor een andere provider.
De AV van Vodafone zegt dit:
Hier uit maak ik op dat je vriendin voordat zij haar abonnement ging afsluiten, had kunnen nagaan wat de kwaliteit van het netwerk op haar postcode is. Vodafone stelt voor zichzelf geen verplichtingen; enkel een streven tot ongestoord gebruik.6.2:Vodafone streeft er naar Contractant een ongestoord gebruik
van de Aansluiting te laten genieten binnen het gebied dat gedekt
wordt door het Vodafone Netwerk. De kwaliteit van het Vodafone
Netwerk wordt van tijd tot tijd door onafhankelijke instanties
onderzocht. Nadere informatie over de kwaliteit is terug te vinden
op de Vodafone Internetsite.
Op basis van bovenstaande artikelen stel ik dat je vriendin had kunnen weten dat het mogelijk is dat de Dienst niet beschikbaar is in haar omgeving, of dat de kwaliteit daarvan beperkt is. Tevens wordt hier aangegeven dat het mogelijk is dat de Dienst binnenshuis niet of nauwelijks beschikbaar is. Ook hier stelt Vodafone zichzelf geen verplichting anders dan een inspanningsverplichting. Of dit reeël is is een juridische kwestie. Met mijn kennis van contracten (na 1 vak bedrijfsrecht) zeg ik dat Vodafone aan contractbreuk doet, wanneer ze aangeven dat hun netwerk daar wel goed zou zijn. Geven ze dat niet aan, dan is er geen sprake van contractbreuk. maar van een fout van je vriendin.6.3 Het is een natuurkundig gegeven dat bij elektronische
communicatiediensten (...)
de mogelijkheid om een verbinding op te bouwen of in stand te
houden en de kwaliteit van de verbinding niet op iedere plaats en
op elk moment gelijk of toereikend is.
Vodafone spant zich in (...) zo min mogelijk door beperkingen en storingen worden beïnvloed.
6.4 Contractant en Eindgebruiker onderkennen dat Diensten
negatief kunnen worden beïnvloed en (tijdelijk) niet beschikbaar
kunnen zijn (...) Vodafone spant zich in binnen de
grenzen van de redelijkheid deze omstandigheden tot het uiterste
te beperken.
dit artikel geeft aan dat ze geen recht heeft op restitutie van haar abokosten. Echter geeft dit niet aan dat ze niet mag opzeggen, wat in mijn ogen verder ook nergens genoemd wordt. Hier maak ik de kanttekening bij dat ik geen jurist ben, en dat ik niet op de hoogte ben van eventuele artikelen uit het BW of van jurisprudentie omtrent de rechtsgeldigheid van dit soort artikelen, en omtrent de mogelijkheid tot eventuele eenzijdige contractbreuk in het geval van het niet nakomen van de afspraak tot levering van de Dienst. Daar hebben we juristen voor6.5 Indien Contractant, mede in het licht van hetgeen is
opgemerkt in artikel 6.3 en 6.4, op enig moment geen of geen
ongestoord gebruik kan maken van de Aansluiting, leidt dit niet
tot een recht op verlaging van de tarieven voor de Diensten of
tot een recht op restitutie van betaalde vergoedingen.
Disclaimer Ik werk NIET voor Vodafone, maar voor een andere provider.
[ Voor 88% gewijzigd door _Mystikal_ op 28-10-2004 00:29 ]
thanks met deze info kan ik beginnen aan een nieuwe brief ....
ps: mijn vriendin heeft zich van te voren geinformeerd over het bereik van het vodafone netwerk, zelfs de verkoper bevestigde dat vodafone in haar woonomgeving het beste was van alle providers !
ps: mijn vriendin heeft zich van te voren geinformeerd over het bereik van het vodafone netwerk, zelfs de verkoper bevestigde dat vodafone in haar woonomgeving het beste was van alle providers !
In dat geval is de verkoper de schuldige in dit verhaal... misschien moet je bij hem/haar je verhaal halen (tenzij het natuurlijk een City Point van VF is; dan wel)
Bovendien is het altijd verstandig om, voor dat je je 2 jaar aan een provider bindt, eerst in de omgeving na te vragen wie met welke provider wel of geen ontvangst heeft.
Bovendien is het altijd verstandig om, voor dat je je 2 jaar aan een provider bindt, eerst in de omgeving na te vragen wie met welke provider wel of geen ontvangst heeft.
Verwijderd
standaard geen dekking is volgens mij geen netwerk probleem, maar geen netwerk.
Dat het voor kan komen dat je geen dekking hebt ok, maar altijd een slechte/geen dekking is geen goede service van Vodafone
ik denk niet dat je de winkel aansprakelijk kan stellen; het is zijn woord tegen de jouwe.
Dat het voor kan komen dat je geen dekking hebt ok, maar altijd een slechte/geen dekking is geen goede service van Vodafone
ik denk niet dat je de winkel aansprakelijk kan stellen; het is zijn woord tegen de jouwe.
Pagina: 1