Ik wil op 1 machine 2 mysql databases draaien.
Allemaal niet zo'n probleem, maar de configuratie wel.
Ik wil een aparte configuratie voor beide machines. Daarvoor wil ik de my.cnf file gebruiken, alleen mysql zoekt niet naar die file in bijvoorbeeld de data directory van de database.
Ik heb wat gezocht, en vond de optie --defaults-file=/iets.cnf maar deze werkt niet meer. Op de MySQL site gaf iemand dat ook aan, alleen kwam daarop geen reply meer.
Weet iemand toenvallig een mogelijkheid?
Hier nog wat command line options, maar niet de juiste: http://mysqld.active-venture.com/Command-line_options.html
edit:
Dit is vreemd:
On Unix, MySQL reads default options from the following files:
Filename Purpose
/etc/my.cnf Global options
DATADIR/my.cnf Server-specific options
defaults-extra-file The file specified with --defaults-extra-file=path
~/.my.cnf User-specific options
vond ik op internet.
Die ene bestandsoptie wil ik wel proberen, maar die datadir mogelijkheid heb ik al geprobeerd en werkt niet?
Overigens: De mysql, 4.0.20, is zelf gecompileerd, mocht dat nog uitmaken?
edit:
O ja, ik gebruik het standaard start script, mysql.server , waar ik een dubbele van heb gemaakt voor de 2e server, waarin ik de datadir etc heb gewijzigd.
Ook bij de my.cnf file waar dit script wat waardes uit haalt heb ik er de juiste directory opgegeven.
edit2:
Ik heb in de startlijn van mysql in dat script nu ook de optie --default-extra-file geprobeerd, weer zonder succes.
In de logs vind ik dat mysql wil starten op dezelfde poort als de huidige, waardoor beide SQL's stoppen met werken
. Overigens heb ik wel de pid file verwijderd uit de nieuwe, zodat dat niet een probleem kan geven.
Schijnbaar leeft die 2e mysql steeds niet de my.cnf file in de data directory, waarin het nieuwe database path, poortnummer en socket staan.
Allemaal niet zo'n probleem, maar de configuratie wel.
Ik wil een aparte configuratie voor beide machines. Daarvoor wil ik de my.cnf file gebruiken, alleen mysql zoekt niet naar die file in bijvoorbeeld de data directory van de database.
Ik heb wat gezocht, en vond de optie --defaults-file=/iets.cnf maar deze werkt niet meer. Op de MySQL site gaf iemand dat ook aan, alleen kwam daarop geen reply meer.
Weet iemand toenvallig een mogelijkheid?
Hier nog wat command line options, maar niet de juiste: http://mysqld.active-venture.com/Command-line_options.html
edit:
Dit is vreemd:
On Unix, MySQL reads default options from the following files:
Filename Purpose
/etc/my.cnf Global options
DATADIR/my.cnf Server-specific options
defaults-extra-file The file specified with --defaults-extra-file=path
~/.my.cnf User-specific options
vond ik op internet.
Die ene bestandsoptie wil ik wel proberen, maar die datadir mogelijkheid heb ik al geprobeerd en werkt niet?
Overigens: De mysql, 4.0.20, is zelf gecompileerd, mocht dat nog uitmaken?
edit:
O ja, ik gebruik het standaard start script, mysql.server , waar ik een dubbele van heb gemaakt voor de 2e server, waarin ik de datadir etc heb gewijzigd.
Ook bij de my.cnf file waar dit script wat waardes uit haalt heb ik er de juiste directory opgegeven.
edit2:
Ik heb in de startlijn van mysql in dat script nu ook de optie --default-extra-file geprobeerd, weer zonder succes.
In de logs vind ik dat mysql wil starten op dezelfde poort als de huidige, waardoor beide SQL's stoppen met werken
Schijnbaar leeft die 2e mysql steeds niet de my.cnf file in de data directory, waarin het nieuwe database path, poortnummer en socket staan.
[ Voor 56% gewijzigd door pierre-oord op 27-10-2004 22:22 ]
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)