NEE, het is GEEN PROBLEEEM. Jullie MAKEN er een probleem van. In Windows of ieder ander commandline OS waarbij de shell wildcards expand gebeurt dit NET ZO. De shell KAN NIET controleren of dit soort dingen voorkomen. En dat hoort ook niet. Zoals ik al zei: de shell moet doen wat je zegt, niet wat het denkt dat je zegt. Dan krijg je namelijk hele andere problemen.
Mensen die zeggen "Tís een feature" of iets in die richting: Deze "feature" gebruik je nooit. En anders maak je mooi een eigen functie die hetzelfde doet oid, ik bedoel, als je het hard wil...
Het is geen "feature", het is gewoon de manier waarop het hoort te werken. Klaar.
o.a. dit soort dingen zorgen voor een groot gat tussen unix systemen en windows.
Als de Windows shell fatsoenlijk werkt doet 'ie precies het zelfde.
Ik ben voor een meer windows achtigere oplossing, waarbij er gewoon "advanced" opties bestaan. Ik bedoel: Wie in windows werkt nou nog met de command prompt? Juist, de wat geavanceerdere mensen die een klein scriptje willen schrijven, wat bijna niets kan.
Maak Linux de sterkte opvolger van Windows, door een handige interface, en een handige shell.
Nogmaals, het kan niet. En het hoeft ook niet te kunnen. (Geldt ook voor de speciale shell van AapopfietS)
Soms denken mensen hier weleens dat alles moeilijk moet. Misschien dat het jouw hobby is, maar een computer is er wel om het leven gemakkelijker en plezieriger te maken, en van een lege home directory een een gerecussive verwijderde root kan ik me weinig leuks voorstellen...
Dan moet je dus niet gaan rommelen met dingen waar je geen verstand van hebt. Ik snap niet waarom iedereen wel z'n auto naar de dealer brengt als er iets mis is, maar bij de computer denkt dat ze het zelf wel kunnen.
Overigens meen ik (ik ga 't niet proberen

) dat 'rm -rf /' wel een waarschuwing oplevert omdat de kans dat je dat wilt wel bijzonder klein is.
[
Voor 4% gewijzigd door
CyBeR op 29-10-2004 13:16
]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.