[Apacer CardReader] Drives verdwijnen na insert memory

Pagina: 1
Acties:

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 17:03
Vandaag heb ik een Apacer USB 2.0 Embedded Card Reader (link) gekocht bij MyCom.

Nou heb ik een Asus A7N8X-E Deluxe (zie volledige specs hier) die USB 2.0 ondersteund dus dat zit wel goed. Na het bekijken van het motherboard manual om te zien hoe ik de CardReader moest aansluiten qua kabeltjes en dit gedaan te hebben heb ik mijn pc opgestart.

Na in te loggen in XP wordt hij prima gedetecteerd en de drivers van XP zelf worden geladen. Ik heb ook nog even de USB2.0 CARD READER Icons and Drivers van de meegeleverde cdrom geinstalleerd. Dit voornamelijk voor de mooie icontjes ;)

Wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44129/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44130/full.jpg

Maar nu komt het, als ik dan een MemoryStick Pro van 256 MB in de MS drive stop begint het. Eerst krijg ik een autoplay windowtje...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44131/full.jpg

...en dan verdwijnen alle de drives (J tot met M) ineens en nadat autoplay terug weg is komen ze weer terug. Maar dan start het hele liedje opnieuw.....weer Autoplay window en weer verdwijnen de drives met geen mogelijkheid om naar de memory stick te kijken. Dit blijft zo doorgaan totdat ik de MS Pro eruit haal.

Als ik de MS Pro via een digicam bekijk werkt ie prima en ook via een usbkabeltje naar de pc werkt hij ook goed. Trouwens als ik de USB poort op de CardReader gebruik (getest met een usb muis) werkt dat apparaat ook prima.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Want ik zou het echt niet weten. Of is de CardReader gewoon kapot?

[ Voor 8% gewijzigd door Graham op 27-10-2004 21:42 ]

• Graham
Blijkbaar ligt het toch echt aan de MS Pro want met een MS (non-pro) heb ik het niet en kan ik deze gewoon bekijken.

Ik ben wel naar MyCom geweest om de CardReader om te ruilen maar dan heb ik nog het probleem met de MS Pro.

Het rare is wel dat bij Media Markt de de MS Pro gewoon werkt (moest effe wat foto's laten ontwikkelen).

[ Voor 20% gewijzigd door Graham op 28-10-2004 20:28 ]

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Heb je de laatste drivers van de Apacer website al geprobeerd? Of zijn deze het zelfde als de drivers op de cd?

Twitter | Linkedin

• Graham
Evil M@V schreef op 29 oktober 2004 @ 10:23:
Heb je de laatste drivers van de Apacer website al geprobeerd? Of zijn deze het zelfde als de drivers op de cd?
Ik heb de laatste drivers gedownload maar volgens mij mag dat in XP geen donder uit maken.

• Graham
Heeft dan niemand een idee?

Ik heb de MS Pro nog eens thuis bij m'n pa geprobeerd op de pc. Die heeft een Internal USB 2.0 CardReader van Shuttle en daarop werkt ie wel.

Ik dacht zelf nog aan USB 2.0 drivers maar ik heb SP2 geinstalleerd en de nieuwste Nvidia chipset drivers geinstalleerd.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-03 13:58

Mathizsias

Drizzt

Ik heb hetzelfde probleem hier, andere users in Win2k, vrienden van mij dus, die kunnen hem gebruiken zonder de Apacer drivers...

De USB-poort doet het namelijk wel gewoon, maar de cardslots niet...

[ Voor 22% gewijzigd door Mathizsias op 02-11-2004 17:22 ]

• Graham
Tidus schreef op 02 november 2004 @ 17:21:
Ik heb hetzelfde probleem hier, andere users in Win2k, vrienden van mij dus, die kunnen hem gebruiken zonder de Apacer drivers...

De USB-poort doet het namelijk wel gewoon, maar de cardslots niet...
Nou ik heb niet alle cardslots kunnen proberen...alleen de MS. En die werkt alleen met MS non-pro......maar met MS Pro gaat het niet helemaal lekker.

Als er echt niemand een oplossing voor heeft dan ga ik dat ding gewoon omruilen, jammer van de usb poort maar goed ik heb liever een werkende cardreader.

Cardreader immelds terug gebracht naar MyCom.....gewoon geld terug gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door Graham op 09-11-2004 22:44 ]

Pagina: 1