[RemoteAdmin] IP Remote PC

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-08 15:29

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey

Ik heb hier remote admin draaien tussen een W2K3 bak (Local PC) en een WinXP bak (Remote PC) maar hoe kom ik achter het ip van die remote pc ? Die pc heet Server en heeft ook remote admin draaien. Ok ik kan gewoon op die pc connencten en remoten als ik connect naar Server dus maar ik wil het ip weten van die bak. Als ik via remote admin naar mijnip.nl ofzo ga geeft ie de pc van de local pc aan. Dus dat ip is precies hetzelfde als op mijn pc. En ik heb geen zin om heel me troep zoals monitor etc naar die bak toe te slepen voor een ip'tje. Ik draai namelijk een forum via apache etc maar als ik connect via dat ip wat ie aangeeft krijg ik een 404 error dus imo moet die bak een ander ip hebben. Maarja hoe kom ik daarachter. En ja forum werkt wel via localhost op die bak dus...

B.v.d

(Beetje snel getypt want ik heb HAAST)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

begrijp er niet teveel van, maar heb je al geprobeerd: 'ping SERVER'?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Dan krijg ik het netwerk ip? 192.xxx

Nog eens dan;

PC 1 = TommyGun
W2k3
Remote Admin

PC 2 = Server
WinXP
Remote Admin

Via remote admin connect ik van TommyGun naar Server. Ik kan daar dus alles doen. Maar ik moet het IP weten van Server. Als ik op Server dus via remote admin naar bijvoorbeeld mijnip.nl ga dan krijg ik hetzelfde ip als van TommyGun. Maar ik moet het IP van Server hebben. En ik weet wel zeker dat deze verschillend zijn.

[ Voor 86% gewijzigd door TommyGun op 27-10-2004 21:49 ]

Verwijderd

Ik veronderstel dat internet toekomt op de SERVER en via ics ook op LOCAL terechtkomt...
Dan is logischerwijs het adres dat bv. whatismyip.com weergeeft het externe ip adres van de server...

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Nou ik heb een router met daaraan 3 PC's.

Slot 1 = TommyGun
Slot 2 = M'n Zusje
Slot 3 = Leeg
Slot 4 = Server

Server dient als mIRC bak maar wil er tijdelijk forum op draaien. Maar dat moet natuurlijk wel bereikbaar zijn. Deze is bereikbaar via localhost op Server dus niet op TommyGun. Het IP wat dus mijnip.nl etc aangeeft dat werkt ook niet. Dus dat IP moet wel van TommyGun zijn wat ie aangeeft.

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 19:35
Xp en w2k3... dan ga je toch geen Remote Admin gebruiken?

wel een van Remote desktop oftewel Terminal services gehoord?

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Verwijderd

color me stupid, maar als je nu eens een commandovenster opent als je op server zit en ipconfig tikt :?

Verwijderd

Heb je wel poort 80 doorgemapt naar SERVER op je router zodat je via het externe adres (mijnip.nl) wel terechtkomt op SERVER ipv. op je router?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Dat had ik al gedaan.

Edit; Ja port 80 staat mapped want ik had het forum getest op TommyGun en daar werktte alles perfect. Via het IP dus wat ie aangeeft op TommyGun én Server. Maar nu ie op Server draait werkt ie niet meer via dat IP dus lijkt me duidelijk.

Dan krijg ik alleen een hoop netwerk ip's te zien etc.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mickentommy/ipconfigserver.png

[ Voor 37% gewijzigd door TommyGun op 27-10-2004 22:00 ]

• Peopeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03-2022
ehm, is het niet zo dat het netwerkinterface van je router een ip adres krijgt toegewezen van je provider en dat dat het ip adres is die je via die mijnip.nl ziet?

En dan dus ook blijft zien ongeacht wat je met je eigen lokale netwerk doet?

Maar ik kan het mis hebben, dat gebeurt me vaker.

Maar mocht ik het juist hebben, dan moet je poort 80 dus naar een andere host in je lokale netwerk doorsturen (de host die je SERVER noemt).

[ Voor 22% gewijzigd door Peopeo op 27-10-2004 22:06 ]

Philips MSX 2 | NMS 8250 | 2 disk drives | 2 cartridge sloten | 256 Kb RAM | toetsenbord | TV connection | 3,58 MHz | geen hard disk |

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Eerst stond port 80 gemapped als 192.168.2.101 zoals alles wat ik heb. FTP, BitTorrent etc maar heb hem nu gemapped als 192.168.2.102 want kijk maar eens naar de pic hierboven. Je ziet een aantal keer 192.168.2.101 en één keer 192.168.2.102 bij IP-adres dus nu ff kijken wat ie nu aangeeft.

Nog het zelfde IP maar nu werkt het wel als ik naar dat IP ga !!!!

Pagina: 1