Hallo
Ik heb het volgende probleem, ik heb een Intel moederbord met een hp bios.
wanneer ik heb opstart komt hij met verschillende problemen.
Hij geeft een waarschuwing dat de power suply fan niet aangesloten is.
dan geeft hij aan 0051-ae: fan error
0522-ae: ide device #2 error
0401-ae: cdrom error.
in het bios herkent hij de harde schijf en de cdrom speler die allbij op een eigen ide slaat aangesloten en master staan
de hardeschij id een wd met 10gb
de cdrom speler een aopen 36x
als geheugen zit er 2x 64 mb ram in 133mhz
Ik heb gebrobeeld ander geheugen maar dat loste niet op ook toen ik er een rambankje uit haalde gaf hij aan met een error dat de grote van het geheugen anders wat maar bij elke reboot bleeft hij dat zeggen en ik niet kan vinden waar ik dat moet aanpassen. Ik heb in het bios save setting gedaan maar hielp niets.
Bios reset hielp niets hij blijft de fouten geven.
Bios versie ip.01.08us.
Ook word en een chip op het mobo warm lijkt op een transisto die met zijn achterkant op het mobo vast zit die zo wark word dat je hem niet met je vinger mar aanraken wat nooit goed kan zijn.
Het gaat om een
Intel® 815 chipset
FW82815
met een intel 866mhz proc
ik kan niet doorbooten want hij zegt: THE BIOS HAS DETECTED A RERIOUS PROBLEM THAT PREVENTS YOUR PC FROM BOOTIN
waneer in view error kies en ik aankom bij de error van de cdrom speler dan zeft hij dat de hd is not responding. en IF THE SPECIFIED HARD DISK HAS JUST BEEN REMOVED, PRESS F4 dus ik doe dat maar er gebeurt niets.
Ik had graag gehoop hier een server van de bouwen maar zo lukt dat nier.
ik hoop dat jullie kunnen helpen
Ik heb het volgende probleem, ik heb een Intel moederbord met een hp bios.
wanneer ik heb opstart komt hij met verschillende problemen.
Hij geeft een waarschuwing dat de power suply fan niet aangesloten is.
dan geeft hij aan 0051-ae: fan error
0522-ae: ide device #2 error
0401-ae: cdrom error.
in het bios herkent hij de harde schijf en de cdrom speler die allbij op een eigen ide slaat aangesloten en master staan
de hardeschij id een wd met 10gb
de cdrom speler een aopen 36x
als geheugen zit er 2x 64 mb ram in 133mhz
Ik heb gebrobeeld ander geheugen maar dat loste niet op ook toen ik er een rambankje uit haalde gaf hij aan met een error dat de grote van het geheugen anders wat maar bij elke reboot bleeft hij dat zeggen en ik niet kan vinden waar ik dat moet aanpassen. Ik heb in het bios save setting gedaan maar hielp niets.
Bios reset hielp niets hij blijft de fouten geven.
Bios versie ip.01.08us.
Ook word en een chip op het mobo warm lijkt op een transisto die met zijn achterkant op het mobo vast zit die zo wark word dat je hem niet met je vinger mar aanraken wat nooit goed kan zijn.
Het gaat om een
Intel® 815 chipset
FW82815
met een intel 866mhz proc
ik kan niet doorbooten want hij zegt: THE BIOS HAS DETECTED A RERIOUS PROBLEM THAT PREVENTS YOUR PC FROM BOOTIN
waneer in view error kies en ik aankom bij de error van de cdrom speler dan zeft hij dat de hd is not responding. en IF THE SPECIFIED HARD DISK HAS JUST BEEN REMOVED, PRESS F4 dus ik doe dat maar er gebeurt niets.
Ik had graag gehoop hier een server van de bouwen maar zo lukt dat nier.
ik hoop dat jullie kunnen helpen
[www.ganzz.nl]