Toon posts:

[XP] Nieuw moederbord, fout 0x0000007b

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bovenstaande melding nadat ik een nieuw moederbord geinstalleerd heb.

Ik heb het volgende geprobeerd om het weer te verhelpen:

- fixboot, fixmbr, chkdsk /p /r;
- "In Place Upgrade", maar er verschijnt geen R of H om deze installatie te vervolgen;
- sysprep. Alle hardware weer teruggeplaatst op oude moederbord en daarna dit commando/appl gedraaid. Helaas zonder succes;
- Zoeken bij Google levert geen relevante oplossing op. Dit levert alleen dezelfde oplossingen op als bij GoT.

Hardware:

- Moederbord oud: Epox 4BDA;
- Moederbord nieuw: Asus P4P800 SE;
- HD: Maxtor 80gb IDE.

Heeft iemand van jullie een oplossing voor dit probleem, ZONDER windows opnieuw te moeten installeren. Dit is voor mij GEEN optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 21:25 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

[google=0x0000007b]

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Wanneer krijg je die fout?

edit:
Laat maar, Google voldoet wel zo te zien.

[ Voor 47% gewijzigd door Chrissels op 27-10-2004 21:25 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je nieuwe mainboard een totaal andere chipset heeft, zal er ben ik bang weinig opzitten.iets waar je wellicht iets beter over had kunnen nadenken voor je je mainboard verving.

Misschien kun je met een Knoppix CD of een andere soortgelijke "live" CD je systeem benaderen, en je belangrijke gegevens backuppen?!?

Het kan ook nog zijn dat het geheugen dat je hebt, op je Asus bord in Dual Channel problemen geeft, bijvoorbeeld doordat het 2 verschillende modules zijn (als je er tenminste meerdere modules in hebt zitten). Misschien eens proberen met 1 module. Is dan wel niet zo snel, maar dan weet je in ieder geval waar het probleem zich bevindt.

[ Voor 37% gewijzigd door Brede P op 27-10-2004 21:27 ]

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Als je een nieuw moederboard hebt is de beste optie en herinstallatie van Windows. Met de allernieuwste versie van Windows (Win2003 en later) zijn er wel wat verandering op dit punt maar alles beneden de Windows XP is herinstallatie.

je krijgt nooit (met uitzonderingen natuurlijk) een stabiel systeem.

http://www.hroling.nl

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Je had voor dat je je mainbord ging vervangen even je IDE drivers moeten verwijderen bij apparaatbeheer...
Nu zit er niks anders op dan windows opnieuw installeren.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Pagina: 1