Toon posts:

Universele afstandsbediening! Een echte alleskunner.

Pagina: 1
Acties:
  • 697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een afstandbediening die de volgende dingen aan meot kunnen sturen,

Playstation 2

Pc Mooiste als er ook een soort van trackballetje inzit zodat ik ook kan muizen.

philips versterker

Sony tv

En moet mijn spotjes kunnen dimmen (zitten van die dimmer tussen de stekker en het stopcontact gekocht bij de praxis van het merk elro)

het laatste is radio grafisch.

Ik ben al wat op zoek geweest de marmitec kwam redelijk in de buurt maar ben er niet zeker van of het wel met alles werkt, en ik wil er ook geen spuuglelijke/irritante software omheen.

Iemand ervaring of suggesties?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Radiografisch kun je vergeten, voor de rest zal iedere willekeurige uni-ab wel voldoen denk ik.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:11
One4All Cameleon is wel een gaaf ding.
Maar een I-Paq met de remotecontrol software kan ook alles.
Alleen radiografisch met IR, dat kan er volgens mij geeneen.

Carpe Diem

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-01 14:51
Ik heb zelf sinds een tijdje zo een programmeerbare/learning marmitek met een touchscreen. Ik ben er erg tevreden mee. Niet meer een hele batterij aan afstandbedieningen nodig. Alles wat ik in huis heb is nu met de marmitek te bedienen en het ding ziet er nog mooi uit!

Dat ding kan ook dimmers (radiografisch!) aansturen. Alleen zal dat niet werken met die Elro dingen (ik heb ze zelf ook en het werkt echt niet |:( ) Alleen home automation spul wat aan de X10 standaard voldoet kan aangestuurd worden. Dat verkoopt maritek overigens ook. Het is best mooi spul, maar natuurlijk veeel duurder dan die dingen die je bij elke bouwmarkt kan krijgen.

Verwijderd

dan moet je even http://www.remotecentral.com/ kijken ik had eerst een Sony Sony RM-AV2000, eentje met een redelijk gadget gehalte, maar ik kon er maar niet aan wennen dat er een heleboel dezelfde knoppen op dezelfde plek zaten. heb hem dus na 2 maanden maar weer verkocht.

Verwijderd

Topicstarter
synthdood schreef op 27 oktober 2004 @ 22:21:
Ik heb zelf sinds een tijdje zo een programmeerbare/learning marmitek met een touchscreen. Ik ben er erg tevreden mee. Niet meer een hele batterij aan afstandbedieningen nodig. Alles wat ik in huis heb is nu met de marmitek te bedienen en het ding ziet er nog mooi uit!

Dat ding kan ook dimmers (radiografisch!) aansturen. Alleen zal dat niet werken met die Elro dingen (ik heb ze zelf ook en het werkt echt niet |:( ) Alleen home automation spul wat aan de X10 standaard voldoet kan aangestuurd worden. Dat verkoopt maritek overigens ook. Het is best mooi spul, maar natuurlijk veeel duurder dan die dingen die je bij elke bouwmarkt kan krijgen.
Dat klinkt best leuk maar kan je dan ook muizen met die touchscreen? zoals bij een laptop bijvoorbeeeld

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Marmitek heeft inderdaad een aantal afstandsbedieningen die kunnen wat jij wil, maar lichten e.d. werkt waarschijnlijk alleen als je die lampen met Marmitek setjes aanstuurt.

Verwijderd

De Playstation 2 kan nog wel eens het moeilijkste worden - iig werkt het hier niet eens met Sony's universele AB's

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 23:02:
De Playstation 2 kan nog wel eens het moeilijkste worden - iig werkt het hier niet eens met Sony's universele AB's
pfffft
Als ik dit zo lees blijkt dus dat ik hoe dan ook weer 2 abs overhouw.
allemaal op 1 plankje schroeven :P

het mag 200 euro kosten maar dan moet het alles aankunnen en ook de komende paar jaartjes vooruit kunnen.

en voor de ps moet zoiets toch ook kunnen ?

ik zal de pda van mijn huisgenoot is pakken daar kan je ook infrarood apparatuur mee aansturen en kijken of dat wil werken bij de playstation.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-01 11:18

Stoffel

Engineering the impossible

Als je een originele PS2 afstandsbediening te pakken kan krijgen kan die Kameleon het sowieso altijd. Die kan onafhankelijk van het feit of hij het apparaat standaard ondersteunt gewoon IR signaaltjes opnemen en reproduceren. Dus in principe alles wat met infrarood werkt nadoen :)

Verwijderd

_-SToFFeL-_ schreef op 27 oktober 2004 @ 23:12:
Als je een originele PS2 afstandsbediening te pakken kan krijgen kan die Kameleon het sowieso altijd. Die kan onafhankelijk van het feit of hij het apparaat standaard ondersteunt gewoon IR signaaltjes opnemen en reproduceren. Dus in principe alles wat met infrarood werkt nadoen :)
Dat zou ook voor mij een leuke optie zijn, helaas heb ik dat nieuwe grote model met ingebouwde receiver tussen reset/powerknop en dus geen zender ;(

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Met de Philips Pronto kan het allemaal, je zult er dan een Klik-aan-klik-uit config file in moeten laden via je pc (ja die is er ergens op internet :)). Met de Easytouch 35 van Marmitek kun je alles behalve die lichten, dan heb je namelijk X10 modules van Marmitek nodig.

Check: http://pronto.leike.com/

[ Voor 7% gewijzigd door Elektronicanet op 27-10-2004 23:24 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het net geprobeert en kon al gelijk alles doen op een paar dingetjes na.

ik kon het instellingen menu niet voor me halen en niet voor of achteruit spoelen dus het moet wel mogelijk zijn.

Ik zie dat er bij de kameleon geen adapter voor de pc erbij gelverd word.

ik heb zelf een irda adapter met usb aansluiting van sweex.

Werkt dat een beetje met behulp van programma's zoals girder bijvoorbeeld?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Elektronicanet schreef op 27 oktober 2004 @ 23:23:
Met de Philips Pronto kan het allemaal, je zult er dan een Klik-aan-klik-uit config file in moeten laden via je pc (ja die is er ergens op internet :)). Met de Easytouch 35 van Marmitek kun je alles behalve die lichten, dan heb je namelijk X10 modules van Marmitek nodig.

Check: http://pronto.leike.com/
ja dat bericht zag er veelbelovend uit totdat ik de prijs zag $ 602,00

http://triointernational....ceUnf=609.00&qty=1&t=true

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 23:34:
[...]

ja dat bericht zag er veelbelovend uit totdat ik de prijs zag $ 602,00

http://triointernational....ceUnf=609.00&qty=1&t=true
Er zijn diverse types van de Pronto, zoals de 930 (http://www.marktplaats.nl...v=&zoek=&oudei=&n=&t=&wp=) :)
Deze kost normaal ong. 250 euro nieuw.

:/ Ik zie nu dat die geen RF kan, deze is ook wel kwl en kan wél alles 8)
http://www.remotecontrol..../documents/SPEC_RU950.pdf
Kost wel 409 euro :(
Goedkope locaties vind je hier

Succes ermee, ik ga naar bed :Z

[ Voor 54% gewijzigd door Elektronicanet op 27-10-2004 23:52 ]

Nederlander in België

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Van de Conrad website:

Met de automatische zoekfunctie kunt u snel de gewenste code vinden. Bovendien kunnen standaard afstandsbedieningen en speciale functietoetsen worden aangeleerd.
Uitvoering: Leerfunctie tot 40 toetsen per apparaat • Kanaalzoekfunctie • VideoPlus/ShowView-toets • Geheugen van de laatste volumestand van de TV
Technische spec.: IR-reikwijdte 3 - 5 m • Radiografische reikwijdte ca. 30 m open veld • Voedingsspanning d.m.v. 4 potloodbatterijen (worden niet meegeleverd) • Afm. (lxbxh) 194 x 70 x 30 mm • Gewicht 124 g (zonder batterijen). Wordt geleverd incl. Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.

Vervangt 8 afstandsbedieningen
IR- en radiografische signalen
Leerfunctie

Directe link

Oh ja, prijs is €44,95

[ Voor 9% gewijzigd door B@rt_d@_M@n op 01-11-2004 22:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 23:23:

[...]

Ik zie dat er bij de kameleon geen adapter voor de pc erbij gelverd word.

ik heb zelf een irda adapter met usb aansluiting van sweex.

[...]
Nee, want bij de betere One For All 's kun je de nieuwe IR-protocollen draadloos en zonder PC laten updaten! En omdat moederbedrijf UEI op die techniek meteen een patent heeft aangevraagd en gekregen, moet je bij de modellen van de concurentie wel eerst een draad aan een PC vastveteren.

Zelf gebruik ik sinds 1999 een One For All URC-7560 voor al mijn IR apparaten, later nog een nieuwe high-end Hifi-set en een nieuwe DVD-speler van een onbekend B-merk gekocht, maar dankzij de gratis updates kon ik mijn nieuwe spullen probleemloos bedienen. Een leerfunctie heeft mijn remote ook, maar deze heb ik nog nooit hoeven te gebruiken.

Overigens verwacht ik dat mijn trouwe AB volgend jaar afgedankt gaat worden, ik heb namelijk een oogje op de nieuwe Kameleon 10 laten vallen:

http://www.oneforallkameleon.com/kameleon.htm

Verwijderd

Topicstarter
We zijn nu weer wat verder:
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2004 @ 23:59:
[...]

Nee, want bij de betere One For All 's kun je de nieuwe IR-protocollen draadloos en zonder PC laten updaten! En omdat moederbedrijf UEI op die techniek meteen een patent heeft aangevraagd en gekregen, moet je bij de modellen van de concurentie wel eerst een draad aan een PC vastveteren.

Zelf gebruik ik sinds 1999 een One For All URC-7560 voor al mijn IR apparaten, later nog een nieuwe high-end Hifi-set en een nieuwe DVD-speler van een onbekend B-merk gekocht, maar dankzij de gratis updates kon ik mijn nieuwe spullen probleemloos bedienen. Een leerfunctie heeft mijn remote ook, maar deze heb ik nog nooit hoeven te gebruiken.

Overigens verwacht ik dat mijn trouwe AB volgend jaar afgedankt gaat worden, ik heb namelijk een oogje op de nieuwe Kameleon 10 laten vallen:

Een zeer mooie remote maar iets heel belangerijks mist hij.
Ik moet er ook de pc mee aan kunnen sturen..

Verwijderd

Als die PC het belangrijkste obstakel is: [rml][ EL] Infrarood-ontvanger zelf maken[/rml]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2004 @ 23:59:
[...]

Opzich een heel mooi apparaat... Maar het feit dat het een groot touch-screen is, zou mij denkik gaan irriteren. Je kunt namelijk niks op de tast vinden.
En dat vind ik juist een groot gemis aan mijn huidige afstandsbediening, die ik bij mijn Receiver kreeg. Daar kan ik ook alles mee bedienen, maar er zitten zoveel dezelfde knopjes op dat het op de tast echt problematisch wordt...
Ik ga denkik voor deze:

http://www.consumer.phili...VKB4BTJ0RMRESHP3HKFSEKI5P

of anders deze:
http://www.loewe.de/fernbedienung_rc2_de,0,53.html

deze heeft trouwens ook RF functie:
http://www.loewe.de/fernbedienung_rc1_de,1720,53.html

Maargoed, ik ben er ook nog niet helemaal uit...

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Er is een inkoopactie met die AB's : http://www.inkoopactie.net/ia/2qn5p6hd
voor de geinteresseerden :)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 23:46
Ik gebruik zelf mijn ipaq maar eerlijk gezegd gebruik ik die voor alles.
Als afstands bediening funtioneerd het redelijk alleen de verzend sterkte is niet optimaal.
Maakt hier opzich niet zo heel veel uit omdat ik ir sensors ga verstoppen in het plafond die dan het singaal gaan repeaten naar de apparatuur.

Daarnaast kan ik er ook mee me pc bedienen en die ga ik weer me verlichting laten dimmen/uitschakelen/aanschakelen.

Ook gebruik ik mijn ipaq voor remote desktop zodat ik files naar mijn shares kan gooien en die weer kan kijken via smb met mijn kiss-dp500.

(het is nog niet allemaal operationeel maar ben er druk mee bezig), verbouwing komt nog online te staan in mijn profiel dus hou het in de gaten ;)

daarnaast heb je natuurlijk ook nog de pronto's die trouwens ook nog aardig aan de prijs zijn.
Maar mijn gebruikers ervaring heb je in ieder geval ;)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:58
Dit werkt perfect weet ik uit eigen ervaring. Ik heb gewoon een oude afstandsbediening van een videorecorder gebruikt waar ook pijltjes-toetsen op zitten. Daarmee kan ik m'n muis bedienen. Ook heb ik een sneltoets waarmee hij automatisch op de TV-out schakelt. Ideaal :). Ik geloof dat je 'm alle knoppen kunt leren met WinLirc ofzo ... 't is alweer even geleden dat ik dit gemaakt heb dus weet het niet meer precies. Daarnaast heb je nog een programma nodig om die signalen om te zetten in begrijpbare Windows-functies (uIce of zoiets).

Het IR-ontvangertje (TSOP1838) heb ik netjes weggemod in de voorkant van m'n case en met een snoertje binnendoor verlengd naar de achterkant van m'n PC (naar de seriele poort). Je ziet aan de voorkant alleen een zwart puntje. De rest van de componentjes zitten in de SUB-D connector gebouwd.

Die Kamelion is echt een mooi apparaat ... met bovenstaand IR-ontvangertje kun je 'r ook zo je PC mee bedienen.

Uit ervaring weet ik dat 'n iPaq echt een veel te klein bereik heeft. Da's ook niet zo verwonderlijk omdat computers en iPaq's een IrDa-tranciever (o.i.d.) hebben die geschikt is voor dataoverdacht op korte afstanden (telefoon naar PC/laptop/iPaq). Het werkt wel ... maar (persoonlijk) niet echt ideaal. IR voor afstandsbedieningen gebruikt eenvoudige IR-LED's en ontvangertjes.

[ Voor 16% gewijzigd door Wouter! op 01-12-2004 10:01 ]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Er zijn wel universele afstandsbedieningen die Radiografisch werken..weet alleen niet meer welke :/ sorry

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47
Deze van philips kan ook RF functies en is niet al te duur
http://www.consumer.phili...IOCZPHJ0RMRESHQNHKFSEKI5P[+/- 70 euro bij mediamarkt er is ook een nog een versie van 90 euro die 8 apparaten kan.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Marmitek Mouse Remote kan de volgende dingen besturen:
- Universeel en programeerbaar voor TV/Stereo/VCR etc etc
- PC via ontvanger op seriële poort
- Marmitek home apparatuur

http://www.hardwarecentra...recentral/reviews/2045/3/
* heb er nog wel een liggen die ik niet meer gebruik ;)

Volgens mij opgevolgd door PC Control (60euro):
http://www.marmitek.com/n...hp?subgroep=2&product=238

[ Voor 9% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 01-12-2004 12:30 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
ik zocht naare informatie over afstandsbediningen en kwam hier ui. er wordt hier steeds gezegd dat de afstandsbediening alleen werkt met marmitek x10 apparatuur. maar volgens mij hoeft dat niet zo te zijn. x10 is een schakelprotocol. een x10 afstandsbediening werkt vaak niet met x10 protocol, maar wel op 433 khz. de afstandsbediening van marmitek werkt ook op 433 khz.

nu is dus de vraag of de afstandbedieningsstetjes van derden ?( al of niet x10) ook geprogrameerd zijn in de fstandsbediening.

maar daarover vindt ik geen informatie....

iemand een idee hierover, of over afstandsbedieningen die wel een leerfunctie hebben voor rf?

en dan bedoel ik verglijkbare ab's en geen electronicawonders van 600 euro...
daarvoor steek ik mijn hand liever een keer extra uit naar de tafel.

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
@engelbertus: (ik tikte dit eigenlijk voor de TS, maar kzag dat het een oude post betreft)

De:
Logitech® Harmony® 885 Advanced Universal Remote of
Logitech® Harmony® 895 Advanced Universal Remote

Respectievelijk 160 en 200 euro. Het is wat lastig instellen (je moet geen leek zijn met computers), maar het programma is wel zeker netjes gedaan. Je kan bijv. activiteiten instellen als 'dvd kijken' of 'radio luisteren', waarbij het apparaat met 1 druk op de knop al je spul aanzet op de juiste channels. De AB heeft een mooie oplaadpunt waardoor de batterij niet leeg gaat en de AB altijd op 1 plek ligt. Als het programma bijv. je dvd speler niet kent, kan je met je oude afstandbediening de Harmony de knoppen laten 'leren' door de oude te richten op de Harmony en de gebruikelijke knoppen in te drukken. Hiermee neemt de Harmony de oude AB over.

Met de 895 kan je geloof ik vanuit je luie stoel echt alles in je huis bedienen wat een IR punt heeft, hoef je niet eens op te staan :P

Ga er wel van uit dat je een avond bezig bent om alles op de juiste manier in te stellen. :)

[ Voor 209% gewijzigd door Marf0rz op 25-04-2006 09:48 . Reden: chaos ]

If you can't beat them, buy them !

Pagina: 1