Toon posts:

webserver achter Idemax Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een apache webserver draaiend gekregen. Ik kan de pagina's bekijken vanop het intern netwerk, maar niet van buiten uit.

De Webserver heeft een statisch ip, de router forward(t) poort 80 naar het dat ip adres.

Waar kan het nu nog aan liggen dat men van buitenaf mijn webserver niet kan bereiken?

Misschien moet ik nog vermelden dat er nog een breedband Telenet Modem tussen zit, maar daaraan zal het wel niet liggen hoop ik?

Ik heb al de hele avond zitten googlen naar mensen met het zelfde probleem, ook op deze site, maar overal het zelfde verhaal...

Hopelijk komt er wat hulp :)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

En als je het op een andere poort probeerd?
Sommige providers gooien wat poorten dicht dus dat zou het misschien nog kunnen zijn.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

En misschien moet je vanaf je router de boel ook ff doormappen naar de router...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 21:17:
En misschien moet je vanaf je router de boel ook ff doormappen naar de router...
hmm ?

ik heb nog wat rondgezocht en het volgende gevonden:

op myserver.org: HTTP Port 80 Unable to detect server on this port. , dus hier zal het waarschijnlijk WEL aan liggen?

en de firewall op de router ligt af. dus daar zal t ook wel niet aan liggen

-> Een hogere poort, dan moet ik de public port op bvb 7080 zetten en moet private port op 80 blijven?

Verwijderd

een request komt binnen via internet(bv poort 80 of anders pooort 8888) die gaat naar de router, die moet dat request op poort 80 of 8888 doorsturen naar je apache, die draait op 80, dus outside port 8888(andere) en inside port gewoon 80

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Geef gewoon even een screenshot van hoe je die poortmap hebt gemaakt, lijkt me duidelijk dat ie niet werkt ;)

• Peopeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03-2022
Je vermeld dat de host waar je de webserver op draait een statisch ip adres heeft en dat je daarvoor een router hebt staan (die neem ik aan van je provider een ip adres krijgt toegewezen).

Begrijp ik goed dat je twee geregistreerde ip adressen hebt (waarvan de een automatisch aan de router wordt toegekend en je de andere statisch aan je host hebt toegekend)?

Mocht dat niet zo zijn; lus je poort 80 dan wel naar het juiste lokale ip adres (van de host waar je webserver op draait) door?

[ Voor 18% gewijzigd door Peopeo op 27-10-2004 22:32 ]

Philips MSX 2 | NMS 8250 | 2 disk drives | 2 cartridge sloten | 256 Kb RAM | toetsenbord | TV connection | 3,58 MHz | geen hard disk |

Pagina: 1