Toon posts:

[ASP.NET VB] vbTab werkt niet in .net?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met mijn eerste ASP.NET project: Een e-mailformulier met validaties dat bij goedkeuring wordt verstuurd B) Niet erg spannend, maar een begin.

Nu heb ik de code voor een gedeelte omgebakken van Classic ASP:

code:
1
2
3
4
DIM body
  body = body & "Contactpersoon:" & vbtab & tbContact.Text & "<br>" & vbCrlf
  ....
  ....

Vreemd genoeg werkt de vbTab niet. Een zoektocht op internet en via bekende ASP.NET leert mij niet dat de vbTab 'eruit is gehaald'.

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 21:07

J27

Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van vbTab, maar het lijkt me dat het niet werkt omdat je binnen html een tab neer wilt zetten en dat (denk ik) html geen tabs ondersteund.

De voorbeeldjes die ik zie in google ( http://www.google.nl/sear...-8&q=%22vb%2Enet%22+vbtab ) hebben allemaal betrekking op tabs binnen datagrids of andere objecten en niet binnen pure html zoals jij het wilt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
J27 schreef op 27 oktober 2004 @ 20:23:
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van vbTab, maar het lijkt me dat het niet werkt omdat je binnen html een tab neer wilt zetten en dat (denk ik) html geen tabs ondersteund.
"Contactpersoon" moet worden weggeschreven in het HTML e-mailtje inclusief de "<br>" tag.

tbContact.Text is een <asp:TextBox> en dat werkt allemaal wel. Net als de HTML codes. Vreemd is ook dat het in ASP Classic wel werkte :'(

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 21:07

J27

tbContact.Text werkt en vbTab werkt ook ( of krijg je misschien een foutmelding op vbTab als je compileert ? ) het probleem is alleen dat je in html geen tabs ziet, tabs worden volgens mij altijd omgezet naar een enkelvoudige spaties (ook al gebruik je 10 tabs naast elkaar dan nog krijg je maar 1 spatie).

Maar als een vbTab binnen html eerst wel werkte, dan verbaasd mij dat zeer en klopt mijn advies dus niet 8)

edit: nog even naar jouw voorbeeld kijkend: jij hebt op het eind staan: "...<br> " & vbcrlf

die <BR> zorgt dat je een regeleinde krijgt in de html pagina, die vbcrlf zal je niet terugzien, deze is wel weer nuttig als je de html source bekijkt, hierin zal je wel naar een nieuwe regel gaan, terwijl de <br> hier weer geen invloed op heeft.

(probeer maar "<BR><BR><BR><BR>" (zonder vbcrlf) en probeer ook: vbcrlf & vbcrlf & vbcrlf & vbcrlf, dan snap je wat ik ermee bedoel dat je je vbCrlf's of vbTab's niet terug zal zien als je de pagina in een browser opent.)

[ Voor 41% gewijzigd door J27 op 27-10-2004 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
(probeer maar "<BR><BR><BR><BR>" (zonder vbcrlf) en probeer ook: vbcrlf & vbcrlf & vbcrlf & vbcrlf, dan snap je wat ik ermee bedoel dat je je vbCrlf's of vbTab's niet terug zal zien als je de pagina in een browser opent.)
Inderdaad! Mijn ASP Classic versie zag er behoorlijk anders uit! Heb nu alles in een <table> gegaan. Bedankt voor je info!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Als je toch graag tabs, spaties en newlines als opmaakt wilt hebben, gebruik dan <PRE> hier je teksten </PRE>.

Pre staat voor Preformatted...
Pagina: 1