Toon posts:

interlinks en luidspreker kabel keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een yamaha rx 740 versterker en philips 720 sa dvd en sa speler,als peakers Jamo E855 fronts , E8 center en E530 als surround speakers en rear center.

De front speakers ( bi-amped ) en center zijn allemaal aangesloten met 4mm² no name cable maar verkoper zij dat die wel redelijk goed was ( iets van 3€/ meter) en de rears en rear center met 2,5mm² van dezelfde kabel soort ( iets van 2€/m ).

De interlinks zijn voorlopig een optische kabel van hama (home theatre gold of zo iets), 3x dropveters voor de analoge super audio aansluiting en een monster interlink 250 voor de stereo aansluiting.

Dit alles klinkt nu, in mijn ogen toch, redelijk goed maar wil dringens iets doen aan de bekabeling dus zoek ik nu een optische kabel, 4 maal analoge interlinks, en speaker kabel

ik heb al hier en daar wat gaan informeren, maar dat loopt toch niet zo vlot omdat er hier in de buurt niet zoveel goede audiozaken zijn, in de meeste komen ze daar af met een interlink van 10€ en beweren ze dat het een kwalitatief zeer goede kabel is, en als je dan vraagt of ze iets beters hebben dan zeggen ze dat dit hun beste is ....

voorlopig heb ik er al een paar in gedachten:

qed:

qunix 2 interlinks 45€/ stuk
qunix ot optische kabel 50€/stuk
silver aniversary speaker kabel 9€/m

monster cable:

interlink 300 40€/stuk
interlink 400 60€/stuk
Interlink LightSpeed 200 optische kabel 80€/stuk

verder heb ik nog niet veel meer op het oog (tot nu toe)

sommige zeggen mij wel dat die silver aniversery niet zo een goede keuze is omdat die yamaha al van nature volgens vele wat schel is, maar weet niet of dat wel waar is. Kabels uittesten is niet echt mogelijk dus zal ik volledig moeten vertrouwen op wat julie aanraden

alle voorstellen zijn dus welkom en sta open voor alle merken echter wil ik heb ik wel enkele beperkingen kwa prijs:

optische kabel max 100€
interlinks max 50€/stuk
speaker kabel max 10€/m

maar als er voor minder geld ook goede kabels zijn is dat natuurlijk mooi meegenomen ;)

alvast bedankt

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk ook eens naar Van den Hul speaker kabel. Daar staan ze ook bekend om. Ik heb zelfs 2x5 mtr D 352 Hybrid (http://www.vandenhul.com/cable/d-352-h.htm). Klinkt erg goed.

En, ik mis iets bij je speakerkabel : de stekkers. Als je dit soort bedragen gaat uitgeven moet je echt denken aan WBT stekkers, liefst verguld. Check effe wat je nodig hebt voor je versterker en luidspreker. Banaanstekker? Spade? http://www.wbtusa.com/products.html

Ik heb destijds de boel bij De Opera besteld, zij maken het keurig op maat (www.deopera.nl). Samen met vergulde WBT spades en banaanstekkers was ik 500 gulden kwijt voor die 10 meter kabel.

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 27-10-2004 20:30 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit soort vagen kun je maar beter niet hier stellen, het roept altijd van die irritante discussies op :+ (zeker hier op GoT). Ga dan naar htforum ofzo, daar zullen ze je wel een stel mooie duure kabels aanpraten ;)

Je moet maar zelf uitmaken hoeveel geld je de aan die kabels wil besteden of hoe grote verschillen je in de kabels wil horen. Wat je hier zal krijgen (en ook ergens anders), zijn erg subjectieve bevindingen en tientalle types. Het kiezen wordt er nu niet echt makkelijker door. Ik zou dan ook zeggen: ga zelf luisteren... Is dat niet mogelijk... Tja, dan moet je maar afgaan van al die dingen die iedereen zegt, wat vaak misschien ook nog tegenstreidig is.

Ik zou eerst eens voor je zelf nagaan in hoeverre je in kabels "geloofd" :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door voodooless op 27-10-2004 21:16 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Ik ga een antwoord geven waar niemand wat over kan zeggen: ga een blindtest doen bij een betrouwbare winkel. Als je dan wat hoort, dan koop je ze ofzo :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Behalve dat we niet zo happy zijn met kabel discussies en topics die daar aanleiding tot geven, is het ook nog eens een puur persoonlijke kwestie.

Het ene verschil vind de één wel lekker maar de ander vindt het misschien weer een verslechtering. Je kunt bij de betere hifi-speciaalzaken meestal een koffer met wat demo kabels lenen. Dat is wel de ideale manier om lekker wat te proberen en te beluisteren. :)

Dit topic is gesloten.