"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Kun je wel pingen naar dat ding? (is de gateway op de client pc)
Ja ping werkt gewoon ik krijg dan 1ms te zien.
Als je dat uit zou willen leggen aub.
edit: zie net dat de gateway gewoon ingesteld staat op 192.168.2.1 dat is de router. Is dat dan verkeerd?
[ Voor 116% gewijzigd door schnumi op 27-10-2004 20:26 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Dat het ip van de router de gateway op de pc moet zijn.schnumi schreef op 27 oktober 2004 @ 20:24:
Zal pingen even proberen.
Ja ping werkt gewoon ik krijg dan 1ms te zien.Maar wat bedoel je met de gateway op de client PC?
Als je dat uit zou willen leggen aub.
ip = 192.168.2.60Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 20:26:
welke ip, subnet, gateway en dns heeft je pc?
subnet = 255.255.255.0
gateway = 192.168.2.1
dns = 192.168.2.1
Verwijderd
Hoe krijg je dat ip adres? doe je dat statisch op via de dhcp vd router?
Ja ip van de router is 192.168.2.1Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 20:29:
ip vd router is dus 192.168.2.1 neem ik aan?
Hoe krijg je dat ip adres? doe je dat statisch op via de dhcp vd router?
Mmm dacht via de DHCP van de router. Die staat automatisch aan dacht ik. Maar dat kan ik dus niet meer veranderen. Ik moet gewoon weer toegang krijgen tot mijn router.
edit: ja DHCP server staat enabled op de router.
[ Voor 11% gewijzigd door schnumi op 27-10-2004 20:31 ]
Verwijderd
EDIT: ow wacht eens even, mijn fout. Je komt wel op een of andere pagina terecht die van je router is?
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 20:41 ]
Ja ik kan gewoon op de startpagina van de router komen.Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 20:39:
kun je het vanaf een andere pc proberen?
EDIT: ow wacht eens even, mijn fout. Je komt wel op een of andere pagina terecht die van je router is?
Ik heb geen andere PC aan de router hangen alleen een Xbox (voor Xbox Live). Maar die heb ik er al vanaf het begin aanhangen en nooit problemen gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door schnumi op 27-10-2004 20:45 ]
Verwijderd
Je kunt ook nog proberen al je internet bestanden te verwijderen (ook offline) en al je geschiedenis en dan weer proberen.
Mmm ik heb laatst wel SP2 geinstalleerd (XP inderdaad) maar toen kon het gewoon nog.OnAcid schreef op 27 oktober 2004 @ 20:46:
Ik heb dit ook eens gehad bij een kennis. De XP machine kon met geen mogelijkheid inloggen, maar bij een win98 bak was het geen probleem. Dit probleem onston ook pas bij het installeren van een service pack (ik dacht sp1). Zover ik weet stond de firewall ook uit.
Ook heb ik de router al gereset maar en het WW is goed. Als ik namelijk gewoon wat intyp dan krijg ik: LOGIN ERROR
Tsja ik weet het ook niet meer.
En hoe doe je dit dan? Met MS internet explorer?schnumi schreef op 27 oktober 2004 @ 20:42:
[...]
Ja ik kan gewoon op de startpagina van de router komen.
http://192.168.2.1 werkt dus niet?
En how about mozilla firefox? En lukt het wel met telnet?
Verwijderd
Je kunt ook nog proberen al je internet bestanden te verwijderen (ook offline) en al je geschiedenis en dan weer proberen.
Ja gewoon met IE.SSH schreef op 27 oktober 2004 @ 20:53:
[...]
En hoe doe je dit dan? Met MS internet explorer?
http://192.168.2.1 werkt dus niet?
En how about mozilla firefox? En lukt het wel met telnet?
En ja http://192.168.2.1 werkt dus gewoon.
Blijkbaar is dit dus een erg vaag probleem.
Net gedaan helpt jammergenoeg niks.Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 20:53:
dit ook nog ff proberen
[ Voor 29% gewijzigd door schnumi op 27-10-2004 20:56 ]
Verwijderd
Ik had een belkin router gekocht, ding aansluiten en hop, hij deed het niet. Helpdesk bellen -> kwamer er niet uit. Volgende router idem dito. Toen kocht ik een modem + router in een, en ja hoor het werkte... alleen wel jammer dat er een handleiding van een totaal ander apparaat inzat.
Mmm klinkt niet al te positief. Welke router (alleen router dus) zou jij mij aanraden? Wel met auto DHCP etc zodat ik niks hoef in te stellen. Plug en play dus feitelijk.Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 21:15:
Ik zou maar eens met belkin gaan overleggen, ik ben over het algemeen ZEEER slecht te spreken over die club.
offtopic:
Ik had een belkin router gekocht, ding aansluiten en hop, hij deed het niet. Helpdesk bellen -> kwamer er niet uit. Volgende router idem dito. Toen kocht ik een modem + router in een, en ja hoor het werkte... alleen wel jammer dat er een handleiding van een totaal ander apparaat inzat.
Dat is dus het vreemde. Als ik dus probeer in te loggen en hij springt aan het eind weer terug naar het beginscherm dan komt er wel een pop-up met de info:Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 21:16:
Misschien moet je eens denken aan een firmware update ofzo.
no new firmwareupdate availible. Klopt ook wel overigens.
[ Voor 22% gewijzigd door schnumi op 27-10-2004 21:19 ]
Verwijderd
Ik heb nu een tijdje een etech router, bevalt goed. icm een kpn speedtouch 510, aansluiten en klaar. Alleen het poortmappen was in het begin even lastig, maar dat werkt nu ook erg goed.schnumi schreef op 27 oktober 2004 @ 21:18:
[...]
Mmm klinkt niet al te positief. Welke router (alleen router dus) zou jij mij aanraden? Wel met auto DHCP etc zodat ik niks hoef in te stellen. Plug en play dus feitelijk.
Is er iets fout gegaan met het firmware updaten?[...]
Dat is dus het vreemde. Als ik dus probeer in te loggen en hij springt aan het eind weer terug naar het beginscherm dan komt er wel een pop-up met de info:
no new firmwareupdate availible. Klopt ook wel overigens.
Zie trouwens ook een leuke sitecom router staan dat is naar mijn weten ook wel een goed merk of niet?
Nee ga nog geen nieuwe kopen hoor.Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 21:47:
volgens mij wel ja, maar waarom doe je zo makkelijk om een nieuwe router te kopen?
Ga eerst nog wel wat proberen. Voor de rest doet alles het ook perfect alleen wil ik gewoon weer kunnen inloggen op mijn router.