Asus K8V Deluxe van stroom af, no boot?

Pagina: 1
Acties:

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

Topicstarter
Kep een pc van kenissen die het volgende probleem heeft.

Zodra de pc even van de stroom af is geweest (lees powersuply uit zetten of stekker uit stop contact). Dan start de pc niet op.

Doe ik de atx stekker uit het moederbord en er weer in (met stroom aan op powersuply) en druk ik de power knop aan dan gaat die wel aan :? 8)7 :X. Is dat normaal bij dit borje want vindt het wel beetje wierd eigenlijk.

Andere voeding, stop contact (ook goed geaarde stop contact) en dergelijke heeft geen enkel effect.

Wat the hell kan dit veroorzaken?

Bij voorbaat dank.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Natuurlijk is dit niet normaal. Heb zelf een Asus K8V (non deluxe), die net is aangesloten en perfect werkt. Reboot/boot werkt perfect verder. Zit alles wel lekker dan? Als je de ATX stekker erin/eruit doet, doet ie het weer, wat vrij raar is. Misschien moet je het eens laten nakijken, maar ik denk dat andere mensen hier wel wat zinnigers over kunnen zeggen :)

Verwijderd

Ik heb ongeveer 'tzelfde probleem met een K8V-X. Ik had em vanaaf in elkaar gezet, doe de voeding aan, lampje van mobo brandt wel, maar als ik op de powerknop druk gebeurt er vrijwel helemaal 0. Hij deed 't 1x wel spontaan, maar toen bleek ik vergeten de cdrom stations aan te sluiten (installeert zo lastig windows zonder cdrom speler ;)). Dus deed em weer uit en sloot ze aan, zet alles weer aan, weer gaat het groene lichtje branden maar helemaal geen activiteit verder. Naja ik kijk morgen denk ik nog maar ff verder. Dus als iemand geniale ideeën heeft, kom maar op ;) En anders bel ik gistron wel weer.

(Maar antwoord op de vraag: nee tis niet normaal ;))

Verwijderd

Welke videokaart heb je? (want ik ben dit probleem al een aantal keren tegengekomen, en in al die gevallen ging het om een Radeon 9x00 AGP 8x kaartje).

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 01:23:
Welke videokaart heb je? (want ik ben dit probleem al een aantal keren tegengekomen, en in al die gevallen ging het om een Radeon 9x00 AGP 8x kaartje).
Video kaart die erin zit is een aopen 6800le.

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24
Ik heb op mijn werk hetzelfde probleem gehad met de k8v deluxe en de k8v-x. Lampje op mobo brand wel maar mobo wil niet booten. Bij ons was de oplossing om tijdelijk een zwaardere voeding te gebruiken (400 watt).
Het mobo start dan wel op. Daarna de bios flashen naar versie 1004 en je probleem is opgelost, en minder zware voedingen zijn ook weer bruikbaar.

Kleine Update:

De voedingen die je in de QF50 serie kasten van Aopen tegenkomt, functioneren in geen geval met de K8V-X en de K8V se deluxe. Enlight 300 watt voedingen gaan wel weer goed.

[ Voor 22% gewijzigd door ApoC op 28-10-2004 13:20 ]

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Topicstarter
ApoC schreef op 28 oktober 2004 @ 08:52:
Ik heb op mijn werk hetzelfde probleem gehad met de k8v deluxe en de k8v-x. Lampje op mobo brand wel maar mobo wil niet booten. Bij ons was de oplossing om tijdelijk een zwaardere voeding te gebruiken (400 watt).
Het mobo start dan wel op. Daarna de bios flashen naar versie 1004 en je probleem is opgelost, en minder zware voedingen zijn ook weer bruikbaar.
Ok Thnx ga ik proberen!

Verwijderd

Mja probleem is, ik heb geen zwaardere voeding zo bij de hand en om er 1 te kopen alleen maar om 't te proberen.. Maar de lock-lichtjes gaan wel heel even branden als ik me voeding aanzet, daarna doen die ook nix. Is het niet gewoon 't mobo wat een beeeetje DOA is?

Specs:
* Asus K8V-X
* AMD Athlon64 3000+
* Zalman AlCu-7000B
* 2x512MB Corsair Value RAM
* Saphire Radeon9800Pro (wel de 256bit)
* 360watt Chieftec voeding

(ik weet dat ik nu 2 problemen door elkaar gooi, maar vond 't zo nutteloos om er nog een topic voor te openen)

Maar dan heb ik nog een probleem: Ik heb de orginele backplate eraf gesloopt anders kon me zalman er niet op, maar ik ben bang dat nu de garantie vervallen is? (Kan hem er wel weer opzitten, maar weet niet offie dan nog wel stevig zit)

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24
Hmm...Je hebt dus al een goeie 360 watt voeding? In dat geval zou het best eens kunnen dat idd gewoon je mobo dood is. Ik heb hier alleen geconstateerd dat met bepaalde 300watt voedingen het bord niet boot. Met een OEM voeding van 350 watt bijvoorbeeld, bootten de systemen hier al wel, dus met jouw chieftec voeding denk ik niet dat je een power probleem hebt.

Verwijderd

Heb er een andere voeding aangehangen, maar hij deed nog net zo hard nix, hij gaat morgen terug naar gistron (GLERIJ@*(#R@(#R*(H#WTR :P) kijken wat ze kunnen doen, hopelijk doen ze iig niet moeilijk over dat de backplate eraf is geweest (als ze dat eventueel zien :o)
Pagina: 1