Nieuwe chello modem + router

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik heb gisteren een nieuwe chello modem gehad,
Eerst deed mijn i-net het geweldig met een router ertussen (Ark)
Nou heb ik van upc een nieuwe Thomson modem gekregen en werkt het hele zutje niet meer. Ik heb op mijn router een nieuw mac adres ingesteld.
Verder hoef ik toch niks te verandere?
Als ik een pc rechtstreeks op de chellomodem aansluit doet het internet het wel...

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Ga maar een nieuwe router halen.

Je huidige router ondersteunt eurodocsis platform niet, vandaar dat je er nu uit ligt.

Kijk maar naar de sitecom dc-207 ofzo, dan ben je er vanaf.

• josjos
OO dat is heel vervelend is dit echt het geval????
Is hier verder niks aan te doen!?!?!?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Lijkt me sterk Banshee79. Dat er Eurodocsis gebruikt wordt, dat merkt de client niet....

• josjos
Wat is er verandert aan de nieuwe modem van Chello?
Iemand nog een goede surgestie??

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom heb je een nieuw mac ingesteld?

Met het eurodocsis modem moet je je eerst aansluiten op het chello netwerk. Dit moet je doen zonder tussenkomst van router,anders werkt het niet. Na aanmelding zit je gewoon weer de router ertussen met het mac adres van je originele NIC.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
josjos schreef op 27 oktober 2004 @ 19:03:
Ik heb op mijn router een nieuw mac adres ingesteld.
Toch wel 't MAC-adres van de netwerkkaart van je PC?

Verder zul je je router volgens mij op DHCP oid moeten zetten, maar dat zal ie standaard wel staan.. Doublechecken kan echter nooit kwaad :)

• josjos
Macadres van Chello toch?.. daar vraagt hij om bij het instellen van mijn router.DHCP staat aan...Er knippert wel een lichtje system op mijn router wat hij volgens mij nooit doet... (handleiding staat hier niks over in)

• josjos
Ja ik heb mijn nieuwe modem aangemeld.. kon interneten en probeerde hem er weer tussen te hangen maar dat werkte niet...:(

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:46
Als je met een computer je modem hebt aangemeld en je kan internetten en je zet vervolgens het MAC adres van je Chello netwerkkaart op de WAN poort van je router dan zou het goed moeten komen.

Je zou kunnen proberen eerst even je IP vrij te geven op de computer voordat je router een IP aanvraagt. Wat is eigenlijk het probleem als je inlogt op je router? Krijgt ie helemaal geen IP-adres?

• josjos
Verder werkt alles naar behoren.. Verbinding tussen de computers is goed...
alleen internet herkend hij niet...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
josjos schreef op 27 oktober 2004 @ 20:46:
Verder werkt alles naar behoren.. Verbinding tussen de computers is goed...
alleen internet herkend hij niet...
Krijg je wel een ip van chello?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:48

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Om je computer aan te melden bij de Chello service (provisioning) connect je met een website in de public IP-range. 172-range,

Sommige routers zien dit (terecht) als lokaal verkeer en zetten de aanvraag niet door naar de WAN/internet poort. Gevolg je komt never op de chello.upc.nl pagina. ;)

Even een paar tips:
• het eurodocsis modem komt pas na 20 minuten tot een uur online. Dit alleen de eerste keer
• Geen IP-adres? maar een windows ip (169.x.x.x) zet je netwerkkaart of router op 10 mbit half-duplex. Het Moterola en Thomson modem functioneren dan beter en houden hun connectie.
• Driver updaten voor mensen met een netwerkkaart van het merk SIS. Zoniet dan druk je andere klanten de provisioning uit. Netwerkkaarten van sis hebben zonder driver allemaal hetzelfde mac-adres (medion bedankt 8)7 )
• Indien je nog steeds een 169-adres krijgt. Probeer dan hetvolgende; zet de modem minstens 5minuten uit en probeer daarna opnieuw. Test anders de werking van je TCP/IP en je DHCP client; je haalt de COAX uit je modem, zet de modem weer aan en dan vraag je een IP-adres aan, als het goed is krijg je dan gewoon een 192.168-adres. Mocht je dit niet krijgen, ga dan je bak maar formatteren. Krijg je wel dit adres; bel dan de helpdesk maar op je ARP-entry te deleten.
• Had je eenCom21? Haal dan wel even je statische info weg, en zet DHCP aan. Dus ook in de router :)
• Werkt je username / wachtwoord niet op de aanmeldpagina, probeer de gegevens van je e-mail account.

[ Voor 71% gewijzigd door I_stealth_I op 27-10-2004 21:46 ]

/dev/null

• Pc123
  • Laatst online: 15:46
Probeer wat duidelijker te zijn, elke router heeft een "website" waarop je de instellingen kan aanpassen, op die manier ben je ook met de MAC adressen bezig geweest neem ik aan.

Je hebt nu dus gewoon het MAC adres van je Chello netwerkkaart in de router gezet? Dan moet je eens bij de status gaan kijken, krijgt je router een IP adres toegewezen door de DHCP server van Chello?

• josjos
Opgelost... Veel duidelijke omschrijvingen.. Na ik om 1 computer geinternet had en hem op de router heb aangesloten is er wat mis gegaan aan de andere kant van de lijn.. Ik heb een poos met UPC aan de telefoon gezetten en ze hebben me een nieuw IP adres toegekent.. Nu werkt het weer correct.. 8)7 sukkels.... 8)7

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:48

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

josjos schreef op 27 oktober 2004 @ 21:52:
Opgelost... Veel duidelijke omschrijvingen.. Na ik om 1 computer geinternet had en hem op de router heb aangesloten is er wat mis gegaan aan de andere kant van de lijn.. Ik heb een poos met UPC aan de telefoon gezetten en ze hebben me een nieuw IP adres toegekent.. Nu werkt het weer correct.. 8)7 sukkels.... 8)7
Nou niet! Als je je ip-adres netjes had vrijgegeven voordat je je modem afkoppelde, was er niks aan de hand. Idem als je een andere netwerkkaart/macadres had gehad. Idem voor de koppeling met je router

[ Voor 4% gewijzigd door I_stealth_I op 27-10-2004 21:56 ]

/dev/null

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 19:29
Jawel... ik ben ook een gelukkige...

Vanavond kwamen er twee snotjong aan de deur die de router om kwamen wisselen, geïnstalleerd en werkt helemaal goed. Behalve als ik de router ertussen hang... (wat met de oude modem toendertijd dus wel werkte), wie o wie kan mij vertellen wat te doen? (heb verschillende dingen geprobeerd, router resetten, stroom eraf router ertussen stroom erop etc. etc.

Hieronder de info (ik zie dat er een internet ip ontbreekt, ben geen ster in dit soort dingen dus wie weet wat te doen :| )

Gegevens internet-rechtstreeks (werkend)

IP-adres: 62.195.207.201
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 62.195.207.1

Gegevens internet-via-router (niet werkend)

Ipconfig
IP-adres: 192.168.0.3
Standaardgateway: 192.168.0.1

Status
Internet Connection Method: Direct
Broadband Modem : Connection OK
Internet Connection: Failed
Internet IP Address:

LAN IP Address: 192.168.0.1
Network Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: ON

System Device Name: SCDBFD1E
Firmware Version: Version 1.6 Release 20

Connection Details
Internet
Physical Address: 00-c0-02-db-fd-1f
IP Address:
Network Mask:
Default Gateway:
DNS IP Address:
DHCP Client: ON

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

The_Cure schreef op 28 oktober 2004 @ 21:22:
Jawel... ik ben ook een gelukkige...

Vanavond kwamen er twee snotjong aan de deur die de router om kwamen wisselen, geïnstalleerd en werkt helemaal goed. Behalve als ik de router ertussen hang... (wat met de oude modem toendertijd dus wel werkte), wie o wie kan mij vertellen wat te doen? (heb verschillende dingen geprobeerd, router resetten, stroom eraf router ertussen stroom erop etc. etc.

Hieronder de info (ik zie dat er een internet ip ontbreekt, ben geen ster in dit soort dingen dus wie weet wat te doen :| )

Gegevens internet-rechtstreeks (werkend)

IP-adres: 62.195.207.201
Standaardgateway: 62.195.207.1

Gegevens internet-via-router (niet werkend)

Ipconfig
IP-adres: 192.168.0.3
Standaardgateway: 192.168.0.1

Status
Internet Connection Method: Direct
Broadband Modem : Connection OK
Internet Connection: Failed
Internet IP Address:

LAN IP Address: 192.168.0.1
Network Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: ON

System Device Name: SCDBFD1E
Firmware Version: Version 1.6 Release 20

Connection Details
Internet
Physical Address: 00-c0-02-db-fd-1f
IP Address:
Network Mask:
Default Gateway:
DNS IP Address:
DHCP Client: ON
Hoe bedoel je er ontbreekt een internet-IP? Ik zie toch duidelijk je 62.195.x.x-IP-adres ertussen staan. Nu doe je 't volgende:

* Geef je IP-adres vrij (ipconfig /release)
* Je haalt de netwerkkabel uit je modem en die doe je in de router. Verbind de router nog niet met de kabelmodem!
* Programmeer het MAC-adres van je netwerkkaart (het physical address wat hierboven staat) in de router.
* Zet je router uit
* Verbind de router met je kabelmodem
* Zet je router aan
* Klaar is Kees (als 't goed is)

• josjos
Nou houd mijn router er weer mee op!!
Ik volg de stappen...
Vrijgeven
mac adres van upc netwerk kaart
dynamic IP.. uit aan uit enz zoals hierboven vermeld en hij doet het maar niet!
en dit doe ik ook bij iemand anders thuis precies en daar blijft hij het ook niet doen!

Verwijderd

krijg je wel een internet ip? Probeer dan eens die http://provisioning.upc.nl pagina door te lopen.

• josjos
Ja die krijg ik wel.. kan op een losse pc wel internetten.. maar die router gaat bij alle twee de verbindingen (allebei de routers) allebei niet goed...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

josjos schreef op 28 oktober 2004 @ 22:37:
Nou houd mijn router er weer mee op!!
Ik volg de stappen...
Vrijgeven
mac adres van upc netwerk kaart
dynamic IP.. uit aan uit enz zoals hierboven vermeld en hij doet het maar niet!
en dit doe ik ook bij iemand anders thuis precies en daar blijft hij het ook niet doen!
Je volgt precies die stappen, he? Kun je trouwens iets specifieker zijn met "hij doet het niet"? Krijgt de router een IP-adres? Krijg jij een IP-adres? Etc.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

--> Kobishi router + chello

Meerdere topics plaatsen over exact dezelfde probleem is niet gewenst. Aangezien je hier nieuw bent, raad ik je ten zeerste aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] nogmaals rustig en aandachtig te doornemen, incluis alle onderliggende linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen we hier op GoT van de gebruikers verwachten. Anders lig je hier in no-time weer eruit ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.