Toon posts:

MySQL naar 4.1.7 geupgrade en start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal

Ik gebruik het volgende:
Windows 2000 Server
Apache 2.0.52
PHP 4.3.9
MySQL 4.0.21 (vandaag geupgrade naar 4.1.7)

Ik heb het volgende probleem:
Ik zag net op tweakers.net dat MySQL 4.1.7 gereleased was en als stable gemarkeerd was dus had ik besloten meteen te upgraden naar 4.1.7 Maar naar de upgrade van MySQL kon PHP niet meer met MySQL verbinden.

De error die ik krijg is:
#1251 - Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client

MySQL Administrator kan wel verbinding maken, ik heb daarzo ook al geprobeerd Old Compatability aangezet en daarna beide (dus zowel Apache als MySQL) services herstart. Maar het werkte nog niet
Ik heb ook al PHP 5.0.2 geprobeerd maar dat werkte ook niet.

Ik heb ook geprobeerd de libmysql.dll te vervangen met de libmysql.dll die met MySQL 4.1.7 geleverd werd maar dan geeft PHP de error dat de optie Drop Table niet gevonden wordt in de dll en laad hij php zonder de mysql extensie

Weet iemand hierzo een oplossing voor?
Zo ja zou iemand zo aardig willen zijn die me te geven?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het probleem ligt waarschijnlijk niet aan de MySQL kant; maar aan de PHP kant. Weet je zeker dat je alle DLL's die met mysql te maken hebben ut je pad hebt verwijderd voordat je PHP hetinstalleert?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 27 oktober 2004 @ 19:08:
Het probleem ligt waarschijnlijk niet aan de MySQL kant; maar aan de PHP kant. Weet je zeker dat je alle DLL's die met mysql te maken hebben ut je pad hebt verwijderd voordat je PHP hetinstalleert?
Ik gebruik het zip bestand van php.net, ik heb dit geprobeerd geheel te verversen, en ik weet zeker dat zodra ik de .dll bestanden vervang die ook van php zelf gebruik. En zodra ik dus ook echt de MySQL bestanden er zelf overheen gooi werkt het dus niet meer. Dus updated compatability is niet mogelijk ziet het er naar uit :(

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-08 08:07
Ik heb dit probleem ook. Met alle PHP scripts van mij

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
// Database informatie.
//
$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'cms';
$dbuser = 'root';
$dbpasswd = '*****';
$site = 'localhost';
$albumlocation = '../albums';

// Database Connectie Maken
//
@mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpasswd) or  die("<b>Unable to connect to database</b><br><br> <b>".mysql_errno()." :</b> ".mysql_error()."");
@mysql_select_db($dbname) or                    die("<b>Unable to select a database  </b><br><br> <b>".mysql_errno()." :</b> ".mysql_error()."");

En vervolgens krijg ik de melding:

Unable to connect to database

1251 : Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden ?

Verwijderd

Spider.007 schreef op woensdag 27 oktober 2004 @ 19:08:
Het zit wel aan de mysql kant ism php: 4.1 gebruikt een nieuw authenticatieprotocol, waarmee wel mysqli overweg kan, maar die niet mysql client. De oplossing is om de nieuwe methode terug te zetten richting de oude met MySQL Control Center of de opvolger daarvan. Daarna zal het weer als een trein werken :)

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-08 08:07
ah, heb de oplossing gevonden in een ander forum :)

start -> mysql -> mysql command line client
- Tik je passw in.
- Tik in: SET PASSWORD FOR root@localhost = OLD_PASSWORD('jewachtwoord');

Dan zie je dit als het goed is.... en dan moet het werken!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Enter password: ********
Welcome to the MySQL monitor.  Commands end with ; or \g.
Your MySQL connection id is 2 to server version: 4.1.7-nt

Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the buffer.

mysql> SET PASSWORD FOR root@localhost = OLD_PASSWORD('jewachtwoord');
Query OK, 0 rows affected (0.03 sec)
mysql>

[ Voor 19% gewijzigd door GewoonNico op 04-12-2004 09:31 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ah; dit is al eerder voorbijgekomen inderdaad :) [search=mysql 1251] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-06 13:49
Bedankt dit heeft geholpen! Werkt netjes

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Pagina: 1