Toon posts:

[XP] Windows start niet meer goed op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Het opstarten van windows XP gaat sinds vanmiddag met grote problemen.
Na het intypen van gebruikersnaam en wachtwoord gaat het laden van windows veel langzamer dan normaal. De taakbalk is de ene sessie helemaal niet aanwezig en als hij er wel is is hij half naar beneden verschoven (dit staat totaal los van beeldscherminstellingen of startmenu-instellingen). Wat ook opvalt is dat Norton internet security niet geladen wordt.
Mijn geluidskaart functioneert sinds dit probleem ook niet goed en hetzelfde geldt voor de onboard netwerkadapter.
Het opstarten in veilige modus heeft geen nut, dan is het precies het zelfde verhaal.
Ook heb ik geprobeerd om het proces "explorer" te beëidingen en opnieuw te starten omdat het hier aan lijkt te liggen, maar dat had geen effect.

Ik heb dit probleem al vaker gehad een poos geleden en telkens was er totaal geen aanleiding voor net als deze keer. Wat wel vreemd is dat het probleem zich een paar weken geleden 2 keer heeft voorgedaan, wat veel vaker is dan "normaal"
(er zit vaak een jaar tussen.)
Tot nu toe heb ik probleem altijd opgelost door de Windowspartitie te formatteren maar ik hoop toch echt dat er een andere , minder arbeidsintensieve, oplossing is.

Ook weet ik bijna zeker dat het niet een hardwarematig probleem is aangezien ik recentelijk mijn CPU, geheugen, moederbord en videokaart heb vervangen.

Alvast bedankt.

edit:

Ik weet bijna zeker dat het probleem ligt aan het feit dat een aantal services niet worden gestart bij het opstarten. Ik weet niet wat ik hier aan kan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 21:29 ]

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-03 14:35
ad of spyware?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me sterk, ik scan regelmatig met Ad-Aware en norton en ik download of installeer/accepteer nooit dingen die ik niet vertrouw.

update:

In het servicebeheer van windows zijn 12 services gestart 8)7 .

(op mn andere pc, met ongeveer dezelfde software geïnstalleerd, zijn dit er ongeveer 45)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nieuwste ontwikkeling:

Ik was het zat en heb de pc geformatteerd. Alleen de essentiële software en drivers geïnstalleerd. Toen besloot ik om een norton ghost image te maken. Na weer terug te komen in windows na de ghost image te hebben gemaakt, had ik weer PRECIES het zelfde probleem als eerst:

Slechts 11 services zijn gestart, terwijl er bij een stuk of 30/40 "automatisch" staat geselecteerd, wat zou moeten betekenen dat ze bij het opstarten worden gestart (wat dus niet gebeurd), neem ik aan.

Is dit dan toch een hardwarematig probleem ??? |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey rustig zeg, niet allemaal tegelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm laat ook maar mensen :'(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kan ik me voorstellen. Heb ook al enige tijd een niet opgelost topic.

Wat ik me afvraag, heb je ook aan 'systeemherstel' gedacht? 'Ooit' werkte het toch goed?

Volgens mij worden services die op automatisch staan dan pas gestart als die service noodzakelijk is. Je kunt eens nakijken welke services zijn gestart en dan evt. een service die op automatisch staat handmatig starten.

[ Voor 45% gewijzigd door Guardian Angel op 11-11-2004 18:30 ]

ARME AOW’er

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Heb je hier ooit een oplossing voor gevonden? Ik heb een soort gelijk proleem. Alleen direkt na een gewone installatie van Windows XP. Meeste service die een automatic logon hebben, zijn niet gestart. Achteraf met de hand starten wil bij de meeste services wel lukken maar ook niet allemaal.

Vreemde is dat ook de Internet Explorer niet mee geinstalleerd wordt met de install.

Marcel

Verwijderd

Guardian Angel schreef op donderdag 11 november 2004 @ 18:28:
Kan ik me voorstellen. Heb ook al enige tijd een niet opgelost topic.

Wat ik me afvraag, heb je ook aan 'systeemherstel' gedacht? 'Ooit' werkte het toch goed?
Ik heb ook nog een onopgelost topic openstaan, waarmee ik mee suf pieker. :(
Als een format + schone installatie niet werkt, werkt een systeemherstel zeker niet! Ik denk dat je het in de hardware moet zoeken.

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik heb uiteindelijk ook alle hardware die eruit kan eruit gehaald, maar zelfde resultaat.

Marcel

Pagina: 1