Toon posts:

[XP/2000] Dualboot probleem 2000 en xp*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de topics gelezen op dit forum maar ik ben toch tegen een fout aangelopen bij mijn bootmenu :(

Ik had een situatie 98 (c) en xp (d). Ik moest alleen van die 98 af zonder xp opnieuw te installeren, dus wat heb ik gedaan, die ntdetect, boot.ini en ntldr bestand van de c schijf gebackupped. ik 2000 geinstalleerd... en ik verander de boot.ini...

Maar nu zet ik de ntdetect terug en ntldr maar dan gaat ie windows 2000 opstarten met een witte xp startbalk (die voor het bootscherm met xp vlag zit) en zodra 2000 dan is opgestart reset ie opeens weer automatisch :(. Als ik voor xp kies in het bootmenu start ie xp gewoon op

Als ik de 2000 ntdetect en ntldr gebruik dan probeert ie xp op te starten met de witte 2000 bar (die voor het 2000 logo zit) en loopt xp tijdens starten vast...
maar 2000 werkt dan weer wel

Ik heb echt alle topics gelezen maar ik snap niets van deze situatie :(
Mijn huidige boot.ini is:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="2000" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS ="XP" /fastdetect

Normaal gaat dit nooit fout bij mij, heb al vaker moeten spelen met de boot.ini maar ik snap er niets van :(.

Verwijderd

Topicstarter
mm het werkt nu, ik heb de orginele ntdetect en ntldr van de xp cdrom gehaald en over de 2000 ntldr en ntdetect gehaald. Had eerst de XP home versies van die bestanden omdat ik dacht dat dit geen verschil uitmaakte... nou blijkbaar toch wel.

Maar is dat normaal dat je ook bij 2000 de xp witte balk ziet?
Als iemand mij hier antwoord op kan geven kan dit topic wat mij betreft weer dicht

Verwijderd

Topicstarter
nee het werkt toch niet :(
Windows 2000 crasht soms wanneer ik gebruik maak van de xp versies van NTdetect en dat andere bestandje

Verwijderd

wat bedoel je met crasht soms?? Beetje meer informatie zou wel handig zijn....Blauw scherm?

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04 20:57
Je zal windows 2000 eerst sp4 erop moeten gooien, daarna kijken of je kan booten naar xp, wil dat niet, dan even met de cd van xp die bestanden terug zetten.. heeft hier wel gewerkt:)

Verwijderd

Topicstarter
nee ik kom 2000 binnen zeg maar en dan reset ie plots
geen blauw scherm dus

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:55
Dit had ik ook toen ik met stylexp mijn bootscherm had veranderd (had kopie van boot gemaakt ;) vandaar dat ik kon kiezen voor xp normaal en xp "nieuw". Ik weet niet waar het aan lag, maar ook bij mij crashte hij telkens. Boot.ini was niet gewijzigd dus daar ligt het zeker niet aan bij je, maar het probleem klinkt wel vrij bekend.... Ik zal eens gaan zoeken :) (nooit zin in gehad :) maar als meerdere mensen het hebben ;))
Pagina: 1