Ik heb de topics gelezen op dit forum maar ik ben toch tegen een fout aangelopen bij mijn bootmenu
Ik had een situatie 98 (c) en xp (d). Ik moest alleen van die 98 af zonder xp opnieuw te installeren, dus wat heb ik gedaan, die ntdetect, boot.ini en ntldr bestand van de c schijf gebackupped. ik 2000 geinstalleerd... en ik verander de boot.ini...
Maar nu zet ik de ntdetect terug en ntldr maar dan gaat ie windows 2000 opstarten met een witte xp startbalk (die voor het bootscherm met xp vlag zit) en zodra 2000 dan is opgestart reset ie opeens weer automatisch
. Als ik voor xp kies in het bootmenu start ie xp gewoon op
Als ik de 2000 ntdetect en ntldr gebruik dan probeert ie xp op te starten met de witte 2000 bar (die voor het 2000 logo zit) en loopt xp tijdens starten vast...
maar 2000 werkt dan weer wel
Ik heb echt alle topics gelezen maar ik snap niets van deze situatie
Mijn huidige boot.ini is:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="2000" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS ="XP" /fastdetect
Normaal gaat dit nooit fout bij mij, heb al vaker moeten spelen met de boot.ini maar ik snap er niets van
.
Ik had een situatie 98 (c) en xp (d). Ik moest alleen van die 98 af zonder xp opnieuw te installeren, dus wat heb ik gedaan, die ntdetect, boot.ini en ntldr bestand van de c schijf gebackupped. ik 2000 geinstalleerd... en ik verander de boot.ini...
Maar nu zet ik de ntdetect terug en ntldr maar dan gaat ie windows 2000 opstarten met een witte xp startbalk (die voor het bootscherm met xp vlag zit) en zodra 2000 dan is opgestart reset ie opeens weer automatisch
Als ik de 2000 ntdetect en ntldr gebruik dan probeert ie xp op te starten met de witte 2000 bar (die voor het 2000 logo zit) en loopt xp tijdens starten vast...
maar 2000 werkt dan weer wel
Ik heb echt alle topics gelezen maar ik snap niets van deze situatie
Mijn huidige boot.ini is:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="2000" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS ="XP" /fastdetect
Normaal gaat dit nooit fout bij mij, heb al vaker moeten spelen met de boot.ini maar ik snap er niets van