Toon posts:

PC krijgt geen ip adres van router na instellen WEP key

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc draadloos verbonden via 2 pci 54mbit adapters van asus, en een asus wl500g router. als ik geen wachtwoord in stel, dan krijg ik gewoon verbinding met de router, en deelt hij ook ip adressen uit. als ik echter in het router menu (192.168....) een wep wachtwoord in stel, en ik zoek op de computers naar draadloze verbindingen, dan ziet windows de verbinding wel, hij herkent hem ook al "beveiligd", maar als ik dan verbinding probeer te maken deeld de router ineens geen ip adres meer uit. ik heb dan de zogenaamde "beperkte mogelijkheden verbinding". enig idee waar dit aan kan liggen. ik dacht zelf msichien de afstand. hij haalt het net, 1 meter verder en ik heb geen verbining meer. maar het gekke is dat met wachtwoord het signaal wel word opgevangen door de computers.

Verwijderd

Het is een WEP key, geen wachtwoord ;)

En je moet die key natuurlijk ook wel instellen op de client. Ga naar de configuratie van je draadloze verbinding en stel daar dezelfde WEP key in als die je op de router ingevoerd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 17:20:
Het is een WEP key, geen wachtwoord ;)

En je moet die key natuurlijk ook wel instellen op de client. Ga naar de configuratie van je draadloze verbinding en stel daar dezelfde WEP key in als die je op de router ingevoerd hebt.
dat heb ik natuurlijk gedaan. hij maakt ook wel verbinding, maar hij krijgt gewoon geen ip adres. echt heel strange

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 14:04

luke_otto

pang pang luckyluke

Dit had ik ook nadat ik SP2 had geinstalleerd, die heb ik maar weer verwijderd en nu loopt tie weer als een trein:D