[FC2] Wil niet werken op een promise Ultra 100 (geen RAID)

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34

sus

is druk :+

Topicstarter
Op mijn systeem heb ik mbv een jumper mijn Promise RAID controller omgezet naar ATA100 controller. Ik heb daarnaast ook gewone IDE's, maar die zijn ATA66.

Hierop heb ik een aantal maanden met RH 9 gewerkt, maar vanmorgen heb ik de stap genomen, en ben ik FC2 gaan installeren. Nou, dat heb ik geweten. Het werkt nog steeds niet.

Tijdens de install kwamen er geen rare dingen aan bod. Ik heb onder windows met partition magic mijn schijf opnieuw ingedeeld, en daarbij meer ruimte voor linux ingedeeld. In de installatie heb ik die schijven netjes geformatteerd en daarna is er niks meer aan het handje, geen problemen bij de install.

Bij de eerste reboot (maar ook bij een gewone boot), duurt het bijna 30 sec. voordat grub in beeld komt. Als ik daarna linux boot, duurt dat ook een eeuwigheid. Hij is inmiddels af-geinstalleerd (de wizzard die als eerste komt is dus doorlopen) en ik gaf opdracht om even opnieuw op te starten. Hierna kom ik met geen mogelijkheid meer in grub (loading grub-read error...).

Ik heb daarna mijn schijf losgehaald, aan mijn gewone IDE gehangen (die dus langzamer is) en daar boot hij wel normaal (nouja, de nodige fouten komen voorbij, maar dat komt door verwijzingen naar /dev/hde ipv /dev/hda). grub verschijnt ook meteen, het booten gaat ook lekker snel (zoals ik gewend was van RH9).

Vraag is dus nu:

Hoe krijg ik FC2 draaiend op mijn ATA100 controller. Ik zie geen drivers op de site van promise, ik kan gewoon mijn schijf benaderen tijdens de install, ik vind het maar raar...

Systeem:
AMD Athlon 1000 MHz
512 MB
128MB GeForce 4
120GB
Promise Ultra 100 (niet als RAID dus)
NIC, SB, wirel. desktop
DVD-rom, DVD+rw/-rw

Ik heb btw nog niks kunnen doen, omdat ik niet in mijn systeem kom. Nieuwe install heb ik ook al gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door sus op 27-10-2004 17:17 ]

• sus

sus

Topicstarter
iemand een idee? Ik wil er zometeen aan verder klooien, maar alle tips zijn welkom :)

• sus

sus

Topicstarter
Subtiel schopje... Niemand die een idee heeft wat ik kan doen hieraan?

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 12:25
promise ondersteund Fedora c2 niet omdat die core 2.6 gebruikt.
volgens dat bedrijf komt "ergens" volgend jaar een driver hiervoor uit.
doe ff google naar promise + fedora of naar softraid, veel mensen hebben hier problemen mee

• sus

sus

Topicstarter
thoth schreef op 01 november 2004 @ 09:16:
promise ondersteund Fedora c2 niet omdat die core 2.6 gebruikt.
volgens dat bedrijf komt "ergens" volgend jaar een driver hiervoor uit.
doe ff google naar promise + fedora of naar softraid, veel mensen hebben hier problemen mee
hmm... dat vind ik raar, want dan zou hij bij de install ook geen schijven moeten zien die aan die controller hangen. Daarbij, tis een al wat oudere controller waar al veel ondersteuning voor is (alleen geen echte promise-driver).

Inmiddels draait hij dan toch, het bleek dat mijn partitietabel overhoop lag. In Partition Magic alles weggedonderd en daarna in de install nieuwe partities aangemaakt, en het werkt. Alleen het laden van grub duurt even, daarna vliegt hij als een speer.