van adsl modem naar router naar pc maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

• dna_fatrabbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Beste mensen,

Hier een heel mooi netwerk probleempje het zit als volgt.

Normaal gesproken is deze situatie helemaal niet moeilijk maar om de een of andere reden werk het gewoon niet.
De beste mensen hebben ANNEXA ADSL modem (sitecom dc213) deze heeft als eigenschap dat de connectie met een configuratie tool in win xp aangemaakt moet worden dit lukt prima en dan is er internet.
Nu willen de mensjes een router ertussen en meerdere pc op internet proppen.
De router is ook van sitecom xdsl/cable modem.

ik heb het als volgt ingesteld:

ADSL modem:
DHCP functie AAN: Range 150 t/m 200
IP: 192.168.1.254 (VAST)
SUB: 255.255.255.0

Router:
DHCP functie AAN: Range 2 t/m 50
IP: 192.168.1.180 (VAST)
als de client pc met de tool connectie maakt krijgt hij dit adress vandaar .180
MAC: overgenomen van de pc die de connectie heeft gemaakt.

Client PC1:
krijgt van de DHCP van de router het volgende:
IP: 192.168.1.2
Gateway: 192.168.1.180

Dus als ik de connectie heb gemaakt via pc1 pleur ik de kabeltjes zo om
- internet gaat naar de wan poort
- Pc1 naar lan1
Andere pc's kan ik via de router wel bereiken dat is het probleem niet, maar internet zit er niet in.
Zodra ik de pc1 dan weer terug prik direct op de modem is de internet verbinding ook weer weg en moet ik met die tool weer opnieuw configureren.
Alles heeft de zelfde werkgroep
internet komt van HCCnet
ik ben een beetje uit optie's heb het nodig onderzoek al gedaan maar kom geen stap verder!! 8)7
Iemand een ideetje?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Het lijkt mij dat je DHCP op de modem UIT moet zetten. Anders staan ze allebei ip-adressen uit te delen en dat gaat niet werken.

Waarschijnlijk heb je de mogelijkheid om de modem in bridged mode te zetten, zodat ie alles doorschuift naar het volgende apparaat (de router dus). Maar als het er niet specifiek staat, toch DHCP uit.

[ Voor 45% gewijzigd door Haan op 27-10-2004 16:43 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Ik heb hier een alcatel Speedtouch 510 met DHCP Spoof aanstaan die spooft (schuift) alle instellingen (IP Adres voor internet DNS adressen enz) door naar de router en de router regelt alles voor mijn putertjes.

Dus mijn alcatel fungeert alleen als modem, denk dat dit ong hetzelfde werkt..

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

MBV

Ik zou als ik jouw was de router terugbrengen en een 5-poort switch kopen. Waarschijnlijk goedkoper, en geen ruzie meer tussen 2 routers (je modem is een router zo te zien)

• dna_fatrabbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Ja er bestaan verschillende optie:
1= PPP Half Bridge: disabled
2= PPP Reconnect on WAN Access: Enabled
3= Connect PPP when ADSL link is up: diabled

De Aging Timeout in de bridge table staat op "0"

en dan bestaat er nog Bridge Filtering:
momenteel gedisabled
ID Src MAC* Dest MAC* Type**

Verwijderd

als 1e heb je een vast ip gegeven in een dhcp range, sommige apperaten houden daar niet van. ten 2e heb je de dhcp op de adsl modem aanstaan.. aangezien er in deze range maar 1 aanwezig is, zou ik t gewoon uitzetten. als 3e.. ik mis het stukje bij je config over dns. iets wat vaak verkeerd wordt ingesteld op adsl routers.
en dan nog als laatste.. als de adsl router een dhcp server bevatg.. waarom dan een router er nog achter gooien, en niet simpel een hubje van een paar 10jes?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 10:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MBV schreef op 27 oktober 2004 @ 16:46:
Ik zou als ik jouw was de router terugbrengen en een 5-poort switch kopen. Waarschijnlijk goedkoper, en geen ruzie meer tussen 2 routers (je modem is een router zo te zien)
Dit is ook de oplossing die ik aan zou raden (en ja, dat modem is ook een router).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
idd, dubbele nat :P

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 10:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Vooral de dubbele DHCP is een probleem (en dat ze in het zelfde subnet zitten toe te kennen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1