Bestaat dit? DVD spdif > 3x audio jack converter?

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-02 06:24

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
hallo,

ik heb winkels gebeld, gegoogeld en tot GOT gebeden }) maar kon niets vinden.
bestaat er ook een audio omvormer zodat je je de SPDIF optisch of tulp van je DVD speler kan omvormen naar 3 audio jacks. zodat je van die 'computer dolby apparaten' kan aansluiten.

bijvoorbeeld op je DVD speler:

-Zalman 5.1 headset
-Speed Link medusa 5.1 headset.
-van die andere computer 5.1 boxensetjes die je met drie audio jacks moet aansluiten ipv SPDIF

dank u _/-\o_

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:58
Dat bestaat zeker, zoiets heet een Decoder. Je moet namelijk het SPDIF signaal omzetten naar 6 analoge kanalen. Een Soundblaster Extigy kan dit digitaal (Helaas geen DTS), er zullen vast nog wel meer decoders te vinden zijn, maar ze zijn wel schaars...

Lees net dat de Creative External Decoder DDTS-100 dit ook kan
Linkje : http://www.creative.com/p...category=136&product=9468
PW : pricewatch: Creative Decoder DDTS-100

[ Voor 32% gewijzigd door Harmsen op 27-10-2004 16:42 ]

What a fine day for Science! | Specs

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-02 06:24

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
ik zat te denken aan een verloopstekkertje van 5,95 :/ nu kan ik net zo goed een nieuwe DVD speler kopen met 6 van die tulp aansluitinkjes maar goed iig bedankt. ik ga nog eens bekijken wat dan het voordeligste is.

(ben jij dat op die foto O+ )

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:57

ThunderNet

Flits!

nee, daar is zeker geen verloop stekker voor, verdiep je maar eens in s/pdif, en dan zul je zien dat zoiets niet mogelijk is zonder decoder

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:58
Sjoerd666 schreef op 27 oktober 2004 @ 17:42:
ik zat te denken aan een verloopstekkertje van 5,95 nu kan ik net zo goed een nieuwe DVD speler kopen met 6 van die tulp aansluitinkjes maar goed iig bedankt. ik ga nog eens bekijken wat dan het voordeligste is.
Ik weet niet wat goedkoper is, maar dat zou ook een oplossing kunnen zijn. Het voordeel van een standalone decoder is dat deze ook andere apparaten zou kunnen decoderen(zoals een Xbox bijv)

Een andere oplossing is een receiver/versterker met ingebouwde Dolby Digital/DTS decoder...

Helaas kan het niet makkelijker voor je maken :Y)
Sjoerd666 schreef op 27 oktober 2004 @ 17:42:
[..]
(ben jij dat op die foto O+ )
offtopic:
Helaas voor jou, ze is al bezet :P

What a fine day for Science! | Specs