Toon posts:

tv-out en dvi monitor aparte resolutie mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 8 views sinds 30-01-2008

• Trunksmd
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 29-11 19:30
De situatie: R9700pro met aan dvi een tft monitor met resolutie 1280x1024, aan s-video tv-out sony breedbeeld tv met resolutie 1024x768. Nu is deze laatste resolutie teveel en wil ik deze graag terugzetten naar 720x576 PAL. Dit gaat niet met ati config centrum, maar kan misschien wel met powerstrip. Helaas zie ik nergens in powerstrip de mogelijkheid om mijn tv out te beinvloeden, zonder dat mijn primaire monitor beinvloed wordt. Op google wordt veel geschreven, maar niet specifiek hierover. Digitlife had ooit een speciale tv-out faq voor ati, maar die is precies offline gehaald. weet iemand een oplossing?

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:25

sapphire

Die-hard pruts0r

ja kan gewoon, ik heb een R9700 en een CRT @ 1024 en een TV @ 800.
Dit kan je gewoon doen onder de beeldscherm eigenschappen in Windows hoor (iig bij XP) ;)

Gabriël ITX

• Trunksmd
bij 800x600 mis je toch ook nog stukken beeld?

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
Nee, ook als je hem op 1024x768 zet mis je geen stukken. Wat er uiteindelijk je S-video kabel ingaat is gewoon PAL, en dat is 576 beeldlijnen (je kan eigenlijk niet spreken over de horizontale resolutie, maar als je dat toch wil is het inderdaad 768). Je 9700 kan zowel 1024x768 als 800x600 (en 640x480) converteren naar het PAL-signaal. De beste keus is dan eigenlijk 800x600, omdat je dan nog enigszins tekst kan lezen op de TV. Met 640x480 lever je net wat resolutie in.

Dus: het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat je kiest.

Verschillende resoluties voor je primaire monitor en je TV-out kan alleen als je niet in clone-mode zit. Je TV moet gewoon je 2de monitor zijn, met een eigen beeld. In clone-mode (dat beide schermen hetzelfde zijn) moet de resolutie gelijk zijn (met maximaal 1024x768 dus).

• Trunksmd
Dr.Cheeks schreef op 27 oktober 2004 @ 18:15:
Nee, ook als je hem op 1024x768 zet mis je geen stukken. Wat er uiteindelijk je S-video kabel ingaat is gewoon PAL, en dat is 576 beeldlijnen (je kan eigenlijk niet spreken over de horizontale resolutie, maar als je dat toch wil is het inderdaad 768). Je 9700 kan zowel 1024x768 als 800x600 (en 640x480) converteren naar het PAL-signaal. De beste keus is dan eigenlijk 800x600, omdat je dan nog enigszins tekst kan lezen op de TV. Met 640x480 lever je net wat resolutie in.

Dus: het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat je kiest.

Verschillende resoluties voor je primaire monitor en je TV-out kan alleen als je niet in clone-mode zit. Je TV moet gewoon je 2de monitor zijn, met een eigen beeld. In clone-mode (dat beide schermen hetzelfde zijn) moet de resolutie gelijk zijn (met maximaal 1024x768 dus).
Wat jij zegt, vreesde ik al. Ik had namelijk liefst het beeld gecloned, maar elk scherm met zijn eigen resolutie. Dat is dus niet mogelijk. En met powerstrip kun je dan ook niet veel meer beginnen. Je kunt dan niet meer onafhankelijk je tv out beïnvloeden. Je had overigens ook gelijk met die resoluties. Ik had de opmerking verkeerd begrepen. Reden hiervoor is dat mijn primaire scherm altijd gecloned staat en mijn primaire scherm native 1280x1024 is. Aangezien mijn tv out max 1024x768 kan converteren naar het PAL signaal, mis je een stuk beeld.
Bedankt allemaal.

• Moriaty
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 01-12 00:09
is het probleem dat hier wordt aangekaart inmiddels opgelost? Ik heb namelijk een Ati 800XT gekocht en daaraan een Dell 20" breedbeeld monitor gehangen. Resolutie: 1680x1050. Dat werkt op mijn tv niet waardoor er stukken wegvallen. Met overlay krijg ik films ed gelukkig wel goed, maar mijn MCE scherm moet ineens gescrolt worden op de TV. Iemand een oplossing hiervoor?

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kiregh
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-02-2012
Mensen,

van dit bovenstaande probleem heb ik ook last. Nu wil ik wel graag een film kunnen kijken op mijn tv, maar hoe kan ik dit goed krijgen als ik bijvoorbeeld in de extenden mode zit? Als ik dan windows MP bijvoorbeeld naar de tv sleep dan wordt het beeld zwart :S:S op tv.

Weet iemand hoe dit aan te pakken?

Asus M2V-MX / AMD Athlon X2 3600+ / 1024 MB DDR2 Kingston / Sapphire Radeon X1600 pro 256 MB / Samsung 80 Gb SATA / Samsung 160 Gb SATA / Aopen DVD+RW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03-12 16:11

Koeitje

Back-up tiems now?

kiregh schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:05:
Mensen,

van dit bovenstaande probleem heb ik ook last. Nu wil ik wel graag een film kunnen kijken op mijn tv, maar hoe kan ik dit goed krijgen als ik bijvoorbeeld in de extenden mode zit? Als ik dan windows MP bijvoorbeeld naar de tv sleep dan wordt het beeld zwart :S:S op tv.

Weet iemand hoe dit aan te pakken?
Moet je je tv primaire monitor maken, dan wordt je beeld niet zwart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen oude }:O }:O uit de sloot halen :o

Enige reden om in een oud topic te posten is om iets on-topic en nuttigs toe te voegen.

"Ik heb dat probleem ook" is niet iets waar een ander wat aan heeft.

Als je vraag geen eigen topic waardig is, is het ook niet zinnig om een andere topic mee te schoppen...

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee